karperhengels

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Benny123
    Newbie

• 23-12-2006
    • 7
    • Gent

karperhengels

Dag hengelaars,

Wie kent er een karperhengel voor in het kantje en tot op middellange afstanden te vissen?Een hengel van 2,5 pond(?)
    Een dunne blank,doch met een stevige,soepele body.
    En voor een redelijke prijs?
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

jeh iedereen zal hier wel wat hengels kennen van die gewichtklasse enz
    maar voor iedereen met voorbeelden komt zeg dan even hoeveel je er voor wil betalen...
    want wat vind jij een redelijke prijs?

welkom trouwens
    http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

De groeten
    Ralph

Reageer

• Benny123
      Newbie

• 23-12-2006
      • 7
      • Gent

Dag "gevinde" vrienden,

Een hengel zo rond de 250 euro.Ik vis nu met sportex,maar de ogen staan wat
      scheef.Ik heb al meerdere keren gehoord dat bruce ashby absolute klasse is.
      Hoe zit dat ,by the way,met het winterkarperen?

benny123.

Reageer

• Theo de Kreij
        VOERBOER
        • 03-06-2003
        • 2345
        • Zoetermeer

Voor 250 euries kan ik je wel 50 merken noemen. Waar het om gaat is dat je zelf een goed gevoel hebt bij de hengel die je aanschaft. Per slot moet je die stok 100% gaan vertrouwen. Daar kan een bekend of onbekend merk je niet bij helpen.
        Wil je wel een merk van mijn kant horen denk dan vooral eens aan de Leon Hoogendijk hengels of kijk eens naar het assortiment van Greyss.
        Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

voor 250 euro heb je veel keus...
          ik weet zelf niet zo heel veel van hengels af..mischien kun je je hierover beter door een winkelier laten inlichten,hoe moet je de hengel uiteindelijk verkopen en over winterkarperen staan volgens mij nog wat topics
          als je echte vragen zouw hebben kan je zo weer een topic starten
          http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

De groeten
          Ralph

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Benny, nu de prijs toch al niet van veel belang is zou ik je het volgende in overweging willen geven.
            Voor in de kant en op middenlange afstanden - een metertje of 30 - 60, zou ik geen 2.5 lbs hengels kiezen.
            Ik vis al vele jaren met een op een North Western blank hand afgebouwde hengel van 2 lbs.
            Ook op groot water, meren, kanalen enz.!
            Met een goede hengel heb je meer dan genoeg aan 2 lbs.

Met penvissen in de kant kies ik tussen 1 - 1.5 en 1 3/4 hengels.
            De 1 3/4 glashengel zet ik op korte ook in tegen opstakels aan.

Je moet het zelf weten uiteraard maar in gewone omstandigheden is 2.5 lbs in mijn ogen te zwaar.

Tenzij je er een goede reden voor hebt uiteraard, stromend water, opstakels op enige afstand, grotere afstanden enz.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Benny123
              Newbie

• 23-12-2006
              • 7
              • Gent

Bedankt voor de tips,

Ik ben nochtans content met die sportexen,maar ze zijn slecht afgewerkt.
              Die hebben ze in mijn pollen gestoken in Genk(Watersportcentrale)even-
              eens als een nieuwe (defecte) delkim!Dus als ik binnen afzienbare tijd nieuwe
              hengels koop zal dat te Kessel(Janssens sport)zijn.Ik ben helex niet tevreden met de "service" daar in Genk.
              Soms ga ik wel eens winterkarperen als de koorts te hoog word,maar dan wel op een water waar warm water word geloost.Karpers tot 8kg op een metertje afstand.Gewoon een potje mais of een pootje kikkererwten.Zo zie je nog eens je wakers de hoogte ingaan......Hartverwarmend!
              Volgend seizoen ga ik eens "een moeilijk"water aanpakken,hier vlak aan mijn deur.Je mag er 's nachts vissen,30 hectare groot,veel dressuur.
              Deze zomer heb ik op dit water met de pen een karper gehaakt (gewoon blik zoete mais)en heb er 7(!) uren staan drillen,toen schoot de haak los(drennan starpoint n.6,32mm)Ik vis al 24 jaar en heb dit nog nooit meegemaakt.
              Die vis trok me ca.200 meter verder...een bewegende pattattenzak,wat ik ook deed ik kreeg hem geen millimeter van de bodem!Ik was eerlijk gezegd blij dat de haak losschoot en ontgoocheld tergelijkertijd.Toen ik huiswaarts afdroop,overschouwde ik het water en dacht bij mezelf:"dit water heeft veel geheimen.."Dat beloofd!

Gegroet,
              Benny123.

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Mss per ongeluk in zijn staart gehaakt, denk niet dat er daar een andere verklaring voor is.
                Naar Kessel moet je ook niet gaan voor de service en ik denk niet dat ze daar de stokken verkopen die jij wil. Ik weet niet of het voor u bij de deur is maar ik zou naar Demeulenaere gaan in Roeselare. Uitstekende service, uitgebreide keuze en voor groot materiaal goedkoop.
                Water van 30 ha waar je 's nachts mag vissen... Openbaar, VBK water als ik dat mag vragen. Desnoods via PB Kan al wel een gokske doen ze, te horen aan het dialect
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

Working...