perfectie in materialen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Benny123
    Newbie

• 23-12-2006
    • 7
    • Gent

perfectie in materialen

Beste karpervissers,

Hebben jullie dat ook die materiaalgekte.Het een moet nog beter zijn dan het andere.Zo verlies je veel van het "soulgehalte" in het karpervissen.
    Ik herrinner me nog dat ik met "beginnersmateriaal"heel wat meer plezier terug vond in die ijzingwekkende runs...Je mag er allex niet in overdrijven ook hé.Vaak ontmoet ik karpervissers die zelfs nog geen voorn aan de haak geslaan hebben.Dat zegt veel,vind ik!Het materiaal moét goed zijn maar vooral efficient.Hou het simpel,zoals veel dingen in het leven....
    Een "runnend" 2007 toegewenst!

Benny123.
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

ik kan me dat van vroeger nog goed herinneren...
    hoe we daar onder t pluutje zaten met zelfgemaakte steunen...
    forelhengeltjes met mais in t water en wachten dat je de slip hoorde ratelen...nouja ik lig tog liever op de strecher onder de oval...en een lekkere pieper krijsen af en toe
    tog vergeet ik dat van vroeger nooit...
    http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

De groeten
    Ralph

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Wat is vroeger, de boilie bestond nog niet, de hair was nog niet uitgevonden, alufolie was de waker verstopt in een glazen potje of aan een takje, hengels hoog op de steunen, lood wat was dat? een hele aardappel als aas, stukjes afgeknipte limonaderietjes om er voor te zorgen dat de draad niet door je aas sneed, haken maat 0/1 broodkorsten in de haakbocht.

Rust aan het water, nachtvissen onbekend tenminste bij de meesten :-)

Materiaalgekte?? ja toen ook al!!
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

Douwe was ik maar van jouw (uw ) leeftijd. Had dat graag mee willen maken. Wat perfectie betreft: een aantal materialen moeten van mij goed of perfect zijn, en er ook zo uit zien. Daar ben ik eerlijk in. Betreft vooral de hengel en andere essentiële onderdelen van het vissen. Het bakje voor de haakjes mag van de Gamma zijn en op mijn zwarte t-shirt hoeft geen Fox te staan....

Gr. Pieter

Reageer

• warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1498
          • haacht

Ik ben langzaam begonnen, met een bamboehengelke op voorn. Nu moet mijn gerief wel perfect in orde zijn. Ge zit een dag aan het water voor gemiddeld een vis of 2. Dan wil ek die 2 vissen wel landen natuurlijk.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• flor
            Frequent aanwezig

• 25-11-2006
            • 203
            • hoboken

Perfectie in materialen

Is het omdat men met een Wilson tennist dat men beter speelt
            Dat men met die dure qeu beter biljart.
            Als men tot de top behoort mischien wel.

In onze club is een oude visser. Hij heeft het niet breed, en al wat een
            ander niet meer hoeft neemt hij aan. Hersteld het;een ware verzameling
            antiek.Maar één ding kan hij ....vissen.Menig gerenomeerd wedstrijdvisser
            staat er naar te kijken.Zijn zelf gemaakte pennen,dobbers en verklikkers.
            Rikske is voor mij nog de enige echte van de club.

Vang ze mannen

Reageer

• sando612
              Frequent aanwezig
              • 08-11-2005
              • 121
              • limburg

voor zo een mannen moet ge respect hebben
              ken ook zo ene die hier vist gelijk 20 jaar terug,vertikt het van bollies te gebruiken ...
              de meesten lachen daarmee maar als ge ziet wat die allemaal gevangen heeft ,petje af
              de oude manier van vissen is op sommige plaatsen toch nog succesvol....

Reageer

• Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

Ja dat is het zeker, maar de oude manier van vissen kan ook met perfecte materialen .....

Reageer

• warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1498
                  • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                  Ja dat is het zeker, maar de oude manier van vissen kan ook met perfecte materialen .....
                  Dat ist em he. Geef mij maar die Wilson. Ne Ford Fiesta gaat ook vooruit maar ik rij toch liever me bmw.
                  Je kan simpel vissen met deftig gerief ook. Beetverklikkers maakt mij niet uit, Kheb ze nu zelf moeten repareren. Ik vis met simpele rigs maar men stokken en molens moeten deftig zijn. Kheb er nu ook geen stukken van mensen aan uitgegeven maar ik kan mijn daiwa's niet meer missen.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

Het is natuurlijk onzin om te veronderstellen dat je op de klassieke manier van vissen je ook met klassiek materiaal moet vissen.

Het gaat om het aas en de presentatie.
                    Je moet natuurlijk niet met 3 lbs hengels, met gevlochten lijnen en grote molens op 30 meter afstand gaan vissen maar dat lijkt mij logisch.

Vorig jaar nog eens een sessie gedaan met mijn Packa Seat, ja ik heb hem nog, hij staat nu weer waar hij al jaren stond, ik verkies toch mijn ietsje modernere zetel.

Free linen en alufolie werken nog steeds perfect, als de opstelling maar goed is :-)

Reageer

• Tizzo
                      karpervisser
                      • 18-06-2006
                      • 77
                      • Winterswijk

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
                      ik kan me dat van vroeger nog goed herinneren...
                      hoe we daar onder t pluutje zaten met zelfgemaakte steunen...
                      forelhengeltjes met mais in t water en wachten dat je de slip hoorde ratelen...nouja ik lig tog liever op de strecher onder de oval...en een lekkere pieper krijsen af en toe
                      tog vergeet ik dat van vroeger nooit...
                      Dit vergeet ik ook niet, met zijn 3en onder 1 paraplu. zo krap, maar toch gezellig. Klein tafeltje in het midden, en kaarten maar . Toen waren er nog hengels van 20-30 euro, das nu wel heel anders geworden.

Thijs.
                      Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

• karperkoning
                        Karpervisser!
                        • 13-12-2005
                        • 878
                        • AELSE

wij deden altijd monopolie onder t pluutje
                        deden we ook niet lang want bij elke run ging t bord de grond op....
                        overigens niet door mij en mn vaste vismaat,een andere die wel eens meeging die was sneller dan zn schaduw
                        egt bij elk piepje stond hij naast zn hengelsdoet ie nu trouwens ook nog

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                        Ralph

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Dit zijn reacties waar mij de broek van af zakt.
                          Ik wil niet veel van een vismaat maar ik wil niet dat hij binnen een straal van 100 meter naast mij gaat zitten.
                          Samen uit en samen thuis samen plannen maken en samen evalueren, maar kaarten en spelletjes doe hij maar thuis of in de kroeg.

Reageer

• karperkoning
                            Karpervisser!
                            • 13-12-2005
                            • 878
                            • AELSE

jah we hebben t over vroeger...nu kaarten we niet meer.
                            ik vind bij een sessie gezelligheid ook een groot aandeel hebben,en ik vind het niet echt gezellig als mn maat 100 meter verder gaat zitten
                            ik vis ook op water waar dat niet hoeft je kan met zn 2en prima 4 stekken bevissen....

gelukkig nieuwjaar nog...ik ga nu na bed

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                            Ralph

Reageer

• Douwe
                              NHSF lid van verdienste
                              • 01-07-2006
                              • 3136
                              • Leeuwarden

Het gaat niet om gezelligheid, het gaat om je kansen te vergroten om een goede vis te vangen.
                              Zodra je de rust rond je eigen stekken gaat verstoren omdat je maat te dicht bij zit ben je niet meer optimaal bezig.

Ja ik ga weg om vis te vangen en het liefst zo groot mogelijk.

Reageer

Working...