perfectie in materialen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tizzo
    karpervisser
    • 18-06-2006
    • 77
    • Winterswijk

Nou als ik ga vissen met iemand zitten we toch echt wel altijd bij elkaar. Lijkt me niks aan om telkens 100 meter te moeten lopen en dan wegzijn van je hengels.. En we vissen meestal in een gracht of een dressuurvijver, en daar heb je alle mogelijkheden. We zitten dan meestal ook aan een hoek, ik de ene kant hij de andere kant, en klaar.

Thijs
    Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Tizzo om te vissen moet je constant bij je hengels zitten.
      Ik denk dat daar het grote verschil zit tussen de vissers.

Maar oke iedereen vist maar zo hij wil, ik wil bij het karpervissen niemand in mijn buurt hebben.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

tizzo zit tog ook altijd bij zn hengels..met zn vismaat naast me
        ikzelf ga soms wel met 2 vismaten vissen...maar dan ook samen
        denk dat ik als karpervisser nog moet groeien om alleen te gaan
        http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

De groeten
        Ralph

Reageer

• Tizzo
          karpervisser
          • 18-06-2006
          • 77
          • Winterswijk

Dat klopt ralph. Douwe, je moet even beter lezen, ik zei dat ik het juist gezellig vond om met zijn 2en naast elkaar te zitten. En dat ik mijn rodpod de ene kant op had staan, en men vismaat de andere kant. Maar zo ieder zijn eigen vismanier. En misschien ligt het ook aan de leeftijd

Thijs
          Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
            Dit zijn reacties waar mij de broek van af zakt.
            Ik wil niet veel van een vismaat maar ik wil niet dat hij binnen een straal van 100 meter naast mij gaat zitten.
            Ik hoop dat je ze ondertussen al terug hebt opgetrokken, het zou een raar zicht zijn.
            Ik vis altijd met ne maat, alleen is maar alleen. 100 meter uit elkaar gaan zitten is absoluut niet nodig en kan ook niet in de meeste gevallen. Opt kanaal kan je gemakkelijk vissen naast elkaar, 2 stokken links en 2 stokken rechts zover als de situatie het toelaat.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Warhead met alle respect, en dat meen ik, wat jij absoluut niet nodig vindt is voor mij wel nodig.
              Vandaar dat ik het liefst alleen vis.

Kleine aanvulling, mijn visserij speelt zich op korte afstand af, een dril van een vismaat zou de plekken toch ernstig kunnen verstoren.
              100 meter is dat misschien ietsje ver weg, maar liever wel.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• kraak
                mooi weer visser
                • 09-08-2005
                • 307
                • Kampen

ieder zijn ding...
                vr.gr. Jeroen

Reageer

• warhead
                  Specimen Hunter
                  • 27-09-2003
                  • 1498
                  • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  Warhead met alle respect, en dat meen ik, wat jij absoluut niet nodig vindt is voor mij wel nodig.
                  Vandaar dat ik het liefst alleen vis.

Kleine aanvulling, mijn visserij speelt zich op korte afstand af, een dril van een vismaat zou de plekken toch ernstig kunnen verstoren.
                  100 meter is dat misschien ietsje ver weg, maar liever wel.
                  Mja, wij vissen dus op afstand. De vis gaat zelden of nooit over de ander 3 stekken. En dan is de vraag nog hoe zeer zoiets nefast is voor vangsten. Voor u dan zeker, voor ons opt meer minder ( effe woordspelinkje ). We hebben al vis gevangen net na spodden of net nadat er een motorbootje over de stek gevaren was ( anderhalve meter diep ) Opt kanaal schrikken ze niet meer van een voorbijrazende traktor, tis maar wat ze gewoon zijn. 1 schaduw van mij en ze zijn er wel vandoor. En daar heb ik dan ook liefst dat er niemand in ons buurt komt zitten.
                  om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                  trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Evert
                    Newbie

• 06-01-2007
                    • 13
                    • Wezep

Nou Bennie ben het wel met je eens, de uitrusting van tegenwoordig is onvoorstelbaar..ja mag wel een vrachtwagen hebben met gemak.. nou heb huus geen rommel om mee te vissen maar hou het wel bij de schuur als je begrijpt wat ik bedoel. en wat het ouderwedse vissen betreft raad ik een ieder aan om dat eens weer te doen.. je kunt mijn verhalen allemaal lezen op mijn eigen website www.eenmixvan.nl.nu .

Groeten Evert

Reageer

• Evert
                      Newbie

• 06-01-2007
                      • 13
                      • Wezep

Oorspronkelijk geplaatst door Benny123
                      Beste karpervissers,

Hebben jullie dat ook die materiaalgekte.Het een moet nog beter zijn dan het andere.Zo verlies je veel van het "soulgehalte" in het karpervissen.
                      Ik herrinner me nog dat ik met "beginnersmateriaal"heel wat meer plezier terug vond in die ijzingwekkende runs...Je mag er allex niet in overdrijven ook hé.Vaak ontmoet ik karpervissers die zelfs nog geen voorn aan de haak geslaan hebben.Dat zegt veel,vind ik!Het materiaal moét goed zijn maar vooral efficient.Hou het simpel,zoals veel dingen in het leven....
                      Een "runnend" 2007 toegewenst!

Benny123.
                      Nou ik moet zeggen,, het spulletje wat ik heb is prima meet te vissen en hoef dus nog niet met de vrachtwagen.. als je soms ziet is niet te geloven.. hou het eenvoudig en dat gaat ook prima...

Evert

Reageer

• Henso
                        Met enige kennis...
                        • 14-12-2002
                        • 499
                        • Hoogezand

Moi,

Ik heb eenvoudige materialen, en vis meestal alleen.
                        Op de camping waar ik een viertal maanden van het jaar verblijf ben ik vaak de enige karpervisser., en thuis ook.
                        Nu is sinds kort Gerard ook begonnen met karpervissen, dus kunnen we wat vaker met z'n tweeen heen, want alleen is maar alleen.
                        Laten we eerlijk zijn, als je nog niet zo,n hoop ervaring hebt met vissen, en meestal dus niks vangt is het leuker als je wat aanspraak hebt, en als je de hengels goed opstelt kan het volgens mij ook wel.
                        En het is niet het materiaal wat het doet maar de man welke de hengel vasthoud en de aanwezigheid van vis.
                        Trouwens iedereen nog en veel visplezier.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
                        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• stuf
                          Newbie

• 08-02-2007
                          • 26

ik vis ook gewoon met simpel materiaal.
                          een arca unbreakable rod van 19 50 kun je niet voor sukkelen en het is een fijne stok hij ziet er aleen niet mooi uit maar hij doet waar hij voor gemaakt is!
                          en dan gewoon 2 banksticks 1e met een dood gewone beetverklikker en dan een baitrunner die ik overgekocht heb van een maat
                          het zal mij aan m'n reet roesten wie je broer is! er wordt hier niet meer over het water gelopen

Reageer

Working...