wier

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

wier

Iets waar ik nog geen ervaring mee heb, vissen in wierrijke waters. Hoe pakt ge zoiets aan? Peilen is zo goed als onmogelijk. Welke rigs, aaspresentaties enzovoort. Tis hetzelfde water waar ik normaal vis maar ik wil de kant is proberen waar wier groeit. Geen slijmerig groen, eerder een soort kattestaart. Bij het binnendraaien heb je er een hele bol van mee.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez
  • Rutger
    Kurk op karper
    • 10-04-2005
    • 188
    • Ossendrecht

Ik zou zo zeggen, gooi het eens over de boeg van de pop ups
    Het is vlees noch vis..

http://robmeijermodelbouw.nl

Reageer

• karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

jah pop-up is een goede oplossing...
      is er dan geen enkele plek zonder groen?
      http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

De groeten
      Ralph

Reageer

• warhead
        Specimen Hunter
        • 27-09-2003
        • 1498
        • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
        jah pop-up is een goede oplossing...
        is er dan geen enkele plek zonder groen?
        Ja waar ek nu vis eh. Ma ik wil testen of die vissen stekgebonden zijn of niet. Het is een klein bestand maar we zijn al vissen aan het dubbelen, daarmee wil ik de andere kant is probere en daar is er wel wiergroei. Pop-ups zijn mijn ding niet en wat dan met al die bollen die je voert rond je stek? Het is een water waar je zonder voorvoeren blankt.

Reageer

• antoinette
          Specimen Hunter
          • 13-11-2005
          • 1926
          • oudenhoorn

In een beetspecial over zeelt staat een handige tip: je maakt je eigen wierhark en maakt een plek vrij in dat water van ong. 5x5 meter.

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

Ik heb wel wat ervaring met het vissen in- en tussen het wier (voornamelijk hoornblad en waterpest). Alleen niet met vastloodsystemen. Over peilen en aaspresentatie weet ik dan ook weinig. Wel gebruik ik met de pen vrijwel altijd een pop-up-systeem. Ik vis het liefst enkele cm's boven de bodem. Een stukje PVA foam helpt om de haak tussen de planten naar beneden te laten zakken zonder dat er allerlei zooi aan blijft hangen.

Wat mij in al die tijd wel opgevallen is, is het feit dat vissen (karper, zeelt) zich niet kriskras door het wier bewegen. Ze volgen de plekken waar het wier minder dik is, of waar zelfs een soort 'gang' door het wier heen gaat. (Voor)voeren en vissen, zou ik dan ook doen in deze gaten en gangen. Soms is het wier zo dik dat het van bovenaf net een dikke koek lijkt (meestal zijn dat echte algen die er bovenop groeien). Deze stekken vermijdt ik, ivm 100% verspeelgarantie.... daar hebben zowel ik als de vis niet zoveel aan.

Gehaakte vissen dril ik meestal als volgt uit. Top omhoog in de hoop dat de vis naar het opprvlak komt. Als ie onder de begroeiing door duikt wijs ik met de top van mijn hengel naar beneden zodat de lijn tussen de stengels van het hoornblad door gaat. Als de vis zijn run heeft gestopt probeer ik m voorzichtig terug te halen. Regelmatig de lijn slap laten vallen kan heel goed werken. De bossen planten die rond de vis zitten, gaan dan weer in hun natuurlijke stand staan, en blijven niet als een grote groene bal om de vis heen zitten geklit. Vaak komt de karper dan weer veel gemakkelijker richting de kant.
            Ik weet niet in wat voor water je gaat vissen, maar als je ver uit de kant vist is een bootje eigenlijk een must. Maar volgens mij is dat geen probleem voor je.

MVG,
            Pieter

Reageer

• warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1498
              • haacht

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
              Ik weet niet in wat voor water je gaat vissen, maar als je ver uit de kant vist is een bootje eigenlijk een must. Maar volgens mij is dat geen probleem voor je.

MVG,
              Pieter
              Dat is het probleem zo'n beetje . Kort in de kant kan je eventueel harken. Ik zoek toch op een meter of 80-90 te vissen en een bootje mag er niet, tis een reservaat. Normaal gezien is het bodemverlooop langs de andere kant ongeveer hetzelfde, vandaar die afstand. Maar ik ga na de exames is peilen, nu zal er wel geen wier zijn. Ben ook van plan een massa partikels te voeren in de hoop dat de vis de plek zelf zo'n beetje proper maakt.

Reageer

• glensas
                Komt net kijken
                • 02-04-2004
                • 65

Tussen wier gebruik ik altijd een bodembolie, wel met zo'n maispopupje erboven als je begrijpt wat ik bedoel. In normale omstandigheden krijgt dit gemakkelijk een 18 mm bolie de lucht in, en dan eerst een plekje van 1x1 wiervrij proberen te maken of te vinden tussen het wier. En dan daar opgaan ligen met een schot on the hook rig ofzo, maar al je uitsmijt kan je dan best wel gebruik maken van wat pva foam.
                groetjes, Glen.

Reageer

Working...