toevoegingen mix

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

In mijn ogen heel verstandig.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo deze topic,s lezende een vraagje

als ik vette bestanddelen of 20 cc maiskiemolie toevoeg aan mijn voer behoud het voer langer zijn waarden omdat het moeilijker oplost met water

maar het zou dus kunnen zijn dat het ook langer zijn ph verschil vasthoud
      gr Gerard

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Je moet je afvragen of je dat wel wilt, iets wat niet aan de omgeving wordt afgegeven is ook niet traceerbaar.
        Volgens mij kun je dan beter vaker je aas wisselen.
        De PH van de boilie merkt de vis niet eerder dan bij opname, dus dan is de vraag waarom heeft de vis de bol opgenomen.

Zoek het niet in schimmige toevoegingen, ik heb er lang mee gewerkt en absoluut geen verschillen opgemerkt in de vangsten toen ik het er na een jaar weer uit liet.

Reageer

• tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
          Je moet je afvragen of je dat wel wilt, iets wat niet aan de omgeving wordt afgegeven is ook niet traceerbaar.
          Volgens mij kun je dan beter vaker je aas wisselen.
          De PH van de boilie merkt de vis niet eerder dan bij opname, dus dan is de vraag waarom heeft de vis de bol opgenomen.

Zoek het niet in schimmige toevoegingen, ik heb er lang mee gewerkt en absoluut geen verschillen opgemerkt in de vangsten toen ik het er na een jaar weer uit liet.
          mijn voertje voor 2007 heb ik gemaakt puur op smaak

maar dit allemaal lezende heb ik een deel voer en een deel water gemengd een ½ uur laten staan en toen de ph meter getest op water was 7,5 en toe het mengsel gemeten en die was 5.8

of het aan die ph waarde ligt weet ik niet maar de rezultaten zijn goed
          gr Gerard

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

JA dat kun je meten, maar nu meedenken, hoeveel keer dat deel water met dat mengsel stroomt langs de boilie en hoevaak wordt het dan weer verdunt?
            Doe diezelfde hoeveelheid eens in een grote emmer en ga dan weer meten.
            Meet je dan nog verschil in het water doe het dan in een speciekuip en ga dan weer meten.

Ik stop er nu maar mee, veel succes met testen.

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
              JA dat kun je meten, maar nu meedenken, hoeveel keer dat deel water met dat mengsel stroomt langs de boilie en hoevaak wordt het dan weer verdunt?
              Doe diezelfde hoeveelheid eens in een grote emmer en ga dan weer meten.
              Meet je dan nog verschil in het water doe het dan in een speciekuip en ga dan weer meten.

Ik stop er nu maar mee, veel succes met testen.
              Hallo Douwe warhead Tester is mijn naam dus dus nog maar een test gedaan baat het niet dan schaad het niet en je weet ook niet hoeveel beter een vis kan proeven dan de mens ik heb eens gelezen meen ik 80 x

dus 10 cc van mijn 2007 voer laten zakken in 10000 cc water

nu het water gemeten op ph waarden het was 7,6 dus daar heb je gelijk in
              die 10 cc op 10 lieter water ( verhouding 1 op 1000 heeft geen invloed op de ph waarden

om de proef af te maken na een half uurtje het voer weer uit het water getilt (lag op een plaatje) en nu om te kijken of als dat voer op drift raakt en langs een vis gaat of opgeeten word behalve de smaak van zichzelf ook nog die eerder gemeten ph waarden heeft

en wat bleek die was ondanks het voer een half uur in een verhouding van 1 op 1000 in water gelegen heeft nog een afwijking had van 1,6 ph namelijk de ph was 6

dus bepaalde mengsels van voer kunnen de ph waarden ook in water een pepaalde tijd vasthouden

of dat ook geld voor karperbollen of de smaak dat weet ik niet maar gekookt eten heeft ook nog smaak dus dat zal er veel aan liggen wat je er in verwerkt
              gr Gerard

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Sommige dingen kan een karper beter proeven dan 80 keer sommige dingen kan hij ook niet proeven omdat hij de receptoren daar niet voor heeft.
                Het blijft moeilijk om te beseffen dat er vele honderdduizenden liters water in een plas of meer of wat voor systeem dan ook maar zit.
                Geloof nou maar niet dat dat te traceren is.

Volgende punt een boilie is gekookt.
                Wat jij doet is stoffen testen die niet tot een deeg en ook niet tot boilie verwerkt zijn.
                Met het koken verdwijnen er ook al stoffen dus de uitslag is dan compleet anders.

Je moet de stoffen ook niet testen je moet het water testen dat is de enige manier voor de vis om op afstand iets te proeven wat in het water is opgelost.
                Nog iets, water staat ook niet stil zoals in een emmer de stoffen spoelen in een vertikale en horizontale voerkolom weg.

Nu stop ik echt.

Reageer

• tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

Hallo Karpermannen een vraagje

als een karper zo ongeveer tegen die voerbollen aan moet zwemmen voordat ie ze op kan merken dan moet je op stil water toch wel heel goed de voorkeur plekken weten van de karper wil je iets vangen ?
                  gr Gerard

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

Die plekken kennen hoort bij de karpervisser die nadenkt.

De karper hoeft niet per definitie tegen het aas aan te zwemmen je moet mijn woorden niet in het algemeen trekken.
                    PH waarde is alleen merkbaar door de in het water opgeloste ionen.
                    Andere bestanddelen kunnen heel goed meegenomen worden in de vertikale en/of horizontale voerkolom door het water.
                    Ook de witvissers maken gebruik van die manier van voeren.
                    De karper heeft over zijn gehele lichaam smaakpapillen ook door de neusgaten stroomt water en ook daar zitten die receptoren.
                    Op die manier kan hij heel goed de omgeving waarnemen, sommigen noemen dat ruiken volgens mij is dat inhoudelijk fout omdat geur gedragen wordt door lucht.
                    Kennis van de paai- vlucht- aas- overwint,ering, verzamelplekken enz is een must om het onderscheid te maken in vissen en vangen.

Reageer

• tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

Hallo Douwe

een mooie heldere uitleg over de manier van smaak opnemen en de plaats waar de vis van natuure is heeft bij mij altijd de voorkeur
                      gr Gerard

Reageer

• Evert
                        Newbie

• 06-01-2007
                        • 13
                        • Wezep

Oorspronkelijk geplaatst door warhead
                        Wat gebruiken jullie zo al om je bol wat aantrekkelijker te maken? Bedoel dan geen flavour, das puur smaak. Ik zou wat willen experimenteren met amino's, betaine en dat soort toevoegingen.
                        Evert

Wil hier mijn nodige ervaringen wel even kwijt op het toevoegen van mix. Het hoeft niet moeilijk te zijn. waarom niet zou je zeggen, nou toen ik 18 jaar was viste ik toen destijds al op karper maar met deegballen. Toen was Pitta Hondenbrood topaaas. Heb heel wat karpers gevangen waaronder ook vissen van 28 pond.

Alles wat in dat Hondenbrood zat (samestelling dus) zoals eiwitten,vetten en ga maar door klopte precies. Daar heb ik veel uit geleerd, zelf maak ik ook regelmatig van die Boillies en zorg altijd de norm van dit oude recept vast te houden en werkt het nog steeds.

Maar kun je ook wel van die norm afwijken laat dat duidelijk zijn, want puur Boillies maken van koolhydraten werkt in de zomer geweldig goed. Ben ook graag in de supermarkt waar je dingen ondekt waar je eigenlijk niets voor hoeft te doen alleen maar kopen en vissen maar, en het levert karper op ook. Het is een kwestie van vetrouwen in het aas hebben daar blijf ik bij.

Wondermiddelen bestaan niet daar ben ik al wel achter, de ene keer denk je dit is het en een dag later zie je er geen aanbeet op. Daarom blijft het vissen op karper altijd boeien, en blijf je bezig om weer iets te ontdekken waar de karpers zin in hebben.

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Evert nieuwsgierig vraagje, wat voor "norm" bedoel jij?

De norm voor hondenvoeding ligt totaal anders dan de norm voor vis- lees karper - voedsel.
                          Feitelijk komt het er op neer dat er geen goed voedsel door de karpervisser in het water wordt gebracht, allen maar slecht en minder slecht.

Vele "normen" worden gerelateerd aan vangen niet aan welzijn.
                          Op zich niets mis mee, je gaat om te vangen niet om te voeren.

Reageer

• warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

Kheb een fles zalmolie gekocht, kga de rest laten voor wat het is. Die produkten stinken ongelooflijk hard en daar kunnen ze hier thuis niet echt mee lachen...
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

Working...