Vraag is simpel, wat is jullie favoriete rig en waarom.
favoriete rig
Collapse
X
-
Dit hangt bij mij sterk af van de omstandigheden, maar de standaard rig blijft bij mij toch zeker 1 van m'n favorieten. Waarom? De rig is heel simpel te maken, haakt redelijk goed en werkt waar er niet te veel dresuur is bijna overal. M'n 2de favoriet is toch wel de schot on the hook rig. Waarom? de haak draait door het lood bijna altijd mooi in de onderlip, ik heb er nog geen lossers op gehad (dus dat is goed) en met deze rig kun je zowel pop up als op de bodem vissen.groetjes, Glen. -
ik weet niet zo veel van rigs af...ik gebruik gewoon standaart rigs die ik wel zelf maak natuurlijk
ik werk deze af met wat krimpkous om het draaieffect nog wat beter te maken...
ik gebruik eigelijk nooit pop upshttp://www.carpteamelsloo.tk
http://www.hsv-juliana.tk
Helemaal Karpervisser !!!
Karp Fishing 4 live!
De groeten
RalphReageer
-
De standaart is ook aan het veranderen volgens mij.
Ik zie al steeds meer rigs als standaart genoemd worden wat feitelijk al aanpassingen zijn.
De standaartrig is 15 - 25 cm lang van gevlochten lijn met een 6 - 8 haak met een stukje gebogen krimpkous op de haak.
Deze onderlijn haakt in verkorte versie 8 - 10 cm ook op zwaarbevist water heel goed om de simpele reden dat er niet meer mee gevist wordt.
Met onderlijnen blijf ik wel experimenteren soms met succes soms met minder succes.
De plaats en manier van voeren is vele malen belangrijker dan de onderlijn of het aas.
Succesvolle rig: PB Green Hornet 17 cm lang met een gestript deel van ongeveer 4 cm met een lange hair.

Bovenstaand voorbeeld is van Bart vd Hurk.
Feitelijk is die rig mijn standaartrig geworden, ik vis die rig al vele jaren eerst met een stuk gevlochten lijn en stiff toen de Green Hornet uitkwam ben ik daar mee begonnen.
zo zie je maar dat een standaartrig bij een ieder anders kan zijn.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Mijn rig: standaard rig, haakje nr 8, gevlochten lijn van 10-15cm dan met wartel aan hoofdlijn met daarover korte stijve tube. Maar dat laatste ga ik dus veranderen naar het systeem dat hier juist boven staat
.
Reden => effectief, telkens goed gehaakt, geen lossers, zelden in de war, eenvoudig.Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush"I know the human being and fish can coexist peacefully."Reageer
-
Ik gebruik die rig ook al een tijdje maar met maar 1 cm tussen bol en haak en als materiaal Kryston snakebite.
Deze zomer wat liggen testen met IQ en das ook ni slecht. Ik gebruik dus meestal stiffrigs. 9 op de 10 vissen zijn mooi gehaakt in de onderlip.om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulezReageer
-
Ik kies de lengte van de hair tussen de 1 en de drie cm tussen bovenkant boilie(s) en haakbocht.
Nadeel van een stiffrig is dat hij bij veel vissers met een verkeerde haak wordt geknoopt.
Je hoort dan vaak dat er lossers op voorkomen.
Stiff en klauw(achtige)haken zijn taboe, die schampen namelijk af.
Je moet er absoluut rechte haken voor gebruiken.
Probeer maar eens op de palm van je hand.
Ik heb ook een tijdje gevist met een Hinged stiffrig dat is een rig met een ringetje of twee lussen op een drietal cm van de haak of met een omgekeerde combirig ( ook hier moet je dan een rechte haak kiezen.)
Daar is ongeveer 4 cm stiff boven de haak en de rest gevlochten, werkt ook heel goed in sommige gevallen.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
over die hair tussen de 1 en 3 cm dat moet je zelf een beetje bepalen want het ligt eraan met wat voor boilie je vist ik vis zelf met standaard rigs en dat bevalt me prima
groeten stevenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse






Reageer