Ik heb eens een vraagje aan julie. Hoe krijgen jullie heel gemakkelijk je draad door je tube?
Tube
Collapse
X
-
Of investeren in korda tube. Mss iets duurder maar daar glijdt de draad door alsof het niks is. Op voorwaarde dat de tube droog is natuurlijk.om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulezReageer
-
inderaad...ik heb al heel wat tubes gehad en ook heel veel zeik ermee...
sinds ik die van korda heb is dit niet meer,als die droog is glijd de lijn er perfect doorheen
http://www.carpteamelsloo.tk
http://www.hsv-juliana.tk
Helemaal Karpervisser !!!
Karp Fishing 4 live!
De groeten
RalphReageer
-
IK normaal gezien 1.5 m + daarachter een flying backlead maar omdat ik dit zo gepruts vond om dit erdoor te krijgen, was ik overgestapt op leadcore. Maar ik vindt tube toch nog altijd wat visvriendelijker (in mijn ogen dan toch) daarom zocht ik nu een systeem voor draad er gemakkelijk door te krijgen.groetjes, Glen.Reageer
-
Owla zo lang? Ik verwachte eerder een 40-80 cm ofzo. Welke dikte nemen jullie dan?
Ik zou een zeer dunne ijzerdraad nemen, dubbelplooien en door de tube steken en zo je draad erdoor trekken. Maar dan mag de tube natuurlijk niet te dun zijn.Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush"I know the human being and fish can coexist peacefully."Reageer
-
Heb ik een vraagje, waarom gebruiken jullie een tube?
Mijn redenen.
1. om de vis aan de flanken te beschermen
2. om ervoor te zorgen dat bij de worp de onderlijn niet in de hoofdlijn blijft hangen.
Reden 1. dan hoeft een tube niet langer te zijn dan pak weg 75 cm.
Reden 2. dan hoeft de tube niet langer te zijn dan 1 1/2 keer de lengte van je onderlijn.
Doe je het om lijnbreuk te voorkomen op mosselbanken bv. heb je aan tube niets dan moet je het zoeken in een lange voorslag van pak weg 10 - 25 meter.
Wil je de lijn over de bodem hebben moet je geen lange tube nemen maar leadcore of een korte tube met een flying backlead.
Korte afstand heb je niets aan een tube dan kun je zonder tenzij je het doet om de flanken van de vis te beschermen.
Weet ook dat een karper geacht wordt vanaf 0.25 een lijn waar te kunnen nemen.
Vraag je daarbij dan wel af; zou de vis dat ook kunnen interpreteren als vislijn dus gevaar.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Laatste stuk over de grond krijgen hoeft niet met een lange tube.
Je ontvet de laatste paar meter met verdund afwasmiddel en gebruikt een flying backlead, dat is meer dan voldoende.
75 cm is dan meer dan genoeg omdat je het voor de flanken van de vis doet.
Goede reden overigens.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Ik vis voornamelijk "korte" afstanden, gewoonlijk niet meer dan 40tal meter, maar ik ga me wat tube aanschaffen om de vis beter te beschermen.
Momenteel heb ik een korte stijve tube met een connector aan, dat meer dient om het lood over mijn lijn te laten schuiven dan iets anders. In de toekomst ga ik wss wel iets grotere afstanden vissen.
Ik weet nu waar ik dus op zoek naar moet
.
Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush"I know the human being and fish can coexist peacefully."Reageer
-
Het probleem met het op de grond krijgen van je tube is ook vaak omdat mensen de lijn te strak draaien, hierdoor komt er spanning op en komt de tube weer van de grond.
Maar aangezien veel mensen met een swinger vissen gaat de lijn automatisch strakker staan, dus hoe lossen de meesten van jullie dit op?
Misschien ook interessant om te besprekenIk wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer