Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
hoi vissers, ik ben weer wezen vissen in de winter en we hebben wat gevangen, nou is mijn vraag:waarom vangen we nooit iets als het lekker weer is en wel als het minder lekker weer is??
dat ligt dan 100% aan jezelf...
ik vang met elk weer vis
ik ga morgen weer eens proberen,word wel weer ***weer met regen enzo maarja je moet er wat voor over hebben he
nou karperkoning volgens mij heb je het nog best wel getroffen vandaag met het weer? tenminste hier in nijmegen heeft bijna de hele dag de zon geschenen....heb je iets gevangen?
jah ik heb een schitterende dag gehad....
fijn naar het prive water van mn vismaat,alles fijn opgezet bij het zonnetje..water eens gevoelt en dat was ijskoud
dus besloot ik met t aankomende weer(veel zon) het ondiep te zoeken...
dus op 60 cm water gingen 2 hengels erin...1 mais en 1 anderhalve boilie...
rond een uur of 11 een rustige zakker,maar voordat ik de hengel kon pakken was deze opgehouden...jammer maar helaas...
rond 12 uur bij het uitgooien van mn linkerhengel kreeg ik weer een zakker op rechts...nu was ik wel op tijd,aanslaan en ja hangen!!
na een gevecht om hem uit de takken te houden zwom ie mooi open water op en na een halfuur(best lang) was ie pas moe en werd ie geschept... Foto116.jpg
onthaken foto maken en wegen...9,5 kilo..1ste vis dit jaar gelijk 19 pond netjes dacht ik tog
Karper netjes teruggezet en weer ingegooid en wat mais bijgevoerd...
rond kwart voor 1 lag alles weer op zn plek en om half 2 kreeg ik een volle run...de zon had het ondiepe water schijnbaar goed opgewarmt want deze ging er goed vandaar..maar goed ik sla aan en gelijk neemt de vis een run van 20 meter naar rechts...ook deze vis was sterk en bleef lang diep...
het duurde tog 20 minuten voordat ie werd geschept,ik zag wel meteen dat deze minder groot was dan de vorige...de vis werd onthaakt,wondje verzorgt en er werd gewogen...met 6,5 kilo nog altijd een mooie vis... Foto127.jpg
de vis ging terug en de uren daarna gebeurde er niks meer...
om 4 uur vond ik het welletjes en pakte ik mn boeltje bij elkaar...
om 5 uur was ik thuis en alles werd goed opgeruimt voor de volgende sessie...
hier nog een foto van hoe ik viste... Foto123.jpg
swingers helemaal tot boven zonder gewicht om de zakkers beter te zien
Reageer