Boilie Recepten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Maikel
    Frequent aanwezig
    • 27-10-2004
    • 140
    • Roosendaal

    Boilie Recepten

    Misschien leuk om een volledige thread te richten aan boilie recepten.

    Wel graag alleen een volledig recept vermelden en eventueel voor welk tijdstip van het jaar je hem gebruikt.

    Wie trapt er af...
    Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #2
    ik zouw wel willen aftrappen maar ik doe er zelf niks mee...

    kan wel een goed topic worden overigens
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Maikel ik heb iets wat veel beter is om te lezen.

      This domain is available for sale. Check out price, information and more on Dovendi.com


      Er zijn zoveel recepten te bedenken toch is het beter om eerst de achtergrondkennis iets op te vijzelen.

      Nu niet komen met EA theorie daar kun je niets mee, je kunt lezen dat het een totaalpakket van dingen is niet alleen een berekening met een schijfje.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • Maikel
        Frequent aanwezig
        • 27-10-2004
        • 140
        • Roosendaal

        #4
        Tuurlijk is het goed om ook de theorie erachter te weten, maar het leek me wel een leuk idee om een volledig topic te richten aan alleen maar boilie recepten.
        Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

        Reageer

        • Maikel
          Frequent aanwezig
          • 27-10-2004
          • 140
          • Roosendaal

          #5
          Ik wil vandaag voor het eerst zelf mijn boilies gaan draaien en dit zijn mijn ingredienten.

          5delen soyabloem, 3 delen tarwegries, 3 delen polenta, 1 deel melkeiwit.

          En dan nog wat flavour etc.

          Ik gebruik hierbij ong 8 eieren per kg, maar nu is mijn vraag hoeveel olie moet hier nog bij? Of volstaan de eieren alleen al?
          Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Olie bij koud water een beetje, kom je niet uit met je eieren gewoon water toevoegen aan je deeg.
            Zodra het water warmer is kun je meer olie toevoegen indien je dat nodig vindt.
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • nijmegen
              Komt net kijken
              • 19-03-2006
              • 70
              • Nijmegen

              #7
              even een ander vraagje...
              als het nou 30 graden is en de zon staat vol te knallen is het dan verstandig om je bollie's in je koeltas/box te doen of gewoon uit de schaduw...wat doen jullie?

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Uit de schaduw? lijkt mij een tekstfoutje.
                Koelbox is altijd beter.
                Anders in de schaduw in bv een bewaarzak ophangen in een boom.
                Heeft dat ding ook eens een goede functie.
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • Maikel
                  Frequent aanwezig
                  • 27-10-2004
                  • 140
                  • Roosendaal

                  #9
                  Hmm, het is niet helemaal zo lekker gegaan.

                  Ik wist niet wanneer ik genoeg eieren erbij had gedaan maar ik heb me maar gehouden aan 8 per kg.

                  De spuit was na 4x pompen ook al kapot, dus nu moesten we hem op ze kop zetten en erop gaan staan etc, dingen verzinnen om het eruit te krijgen.

                  Tevens zijn ze nu gekookt, 6-8 minuten maar het lijkt wel of de geur er nu helemaal vanaf is.

                  Ik had voor 11kg ingredienten maar ik ben blij dat ik maar de helft heb aangemaakt.

                  Volgende keer beter hoop ik
                  Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                  Reageer

                  • tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

                    #10
                    Hallo karpermannen/vrouwen

                    een vraagje welke geur/smaak denk je aan bij karper

                    ik bedoel voorn hennep
                    brasem zoet
                    roofvis visolie
                    barbeel kaas
                    en karper ????
                    gr Gerard

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Tester ook voor jou is het volgen van mijn link erg leerzaam.
                      Karper laat zich voor wat betreft de smaak niet in een hokje stoppen.
                      Geur is al helemaal niet relevant, dat is een menselijke eigenschap die het dier niet bezit.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • Maikel
                        Frequent aanwezig
                        • 27-10-2004
                        • 140
                        • Roosendaal

                        #12
                        Nee, maar heb er wel een flavour in moeten gooien van 10 euro voor 50ml ofzo.

                        Waar overigens maar de helft van in is gegaan hoor.

                        Maar waar is dat goed voor dan?

                        Ik d8 echt dat ik iets anders fout had gedaan.
                        Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                        Reageer

                        • tester
                          Maas en Waal visser
                          • 06-03-2004
                          • 2596
                          • Son

                          #13
                          Hallo
                          voor witvis heb ik veel mengsels getest een daarvan had ik 20% eidooierpoeder in zitten een half uur vis en dan viel de beet weg maar je had wel vaak een karper die door je lijn ging

                          karper valt naar mijn iedee niet op bitter maar meer op zoet en een zeer verzadigend voer door dierlijke eiwitten of zetmeel

                          maar als de karper geen vissersvoer kan eeten wat eet de karper in de natuur ??
                          gr Gerard

                          Reageer

                          • Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

                            #14
                            De karper eet als omnivoor alles wat hem voor de bek komt.
                            Natuurlijk aas zoals: zoöplankton, insectenlarven, wormen, kreeftachtigen, kleine slakken ook laten ze kleine vis en kikkervisjes niet met rust tel daar het plantaardige voedsel bij op dan heb je een aardig idee wat het dier in leven houdt.

                            Flavours is een ander hot item, vaak totaal onnodig en zeker in de hoeveelheden die geadviseert wordt.
                            Het is meer om een label aan je aas geven en dan ook nog om jezelf gerust te stellen.

                            Zoek het in smaakstoffen niet in geuren.
                            Vissen is een hobby geen religie!

                            Reageer

                            • Maikel
                              Frequent aanwezig
                              • 27-10-2004
                              • 140
                              • Roosendaal

                              #15
                              Er werd mij zelfs geadviseerd maar de helft van de aangegeven hoeveelheid te gebruiken maar dat komt misschien omdat ik een scopex flavour had i.c.m een sweety booster ofzo.

                              Maar nu ruik je daar echt helemaal niks meer van, ruikt meer naar beschuit of brood ofzo.

                              Kan ik iets fout hebben gedaan?
                              Ik wil graag weer gaan vissen/wedstrijdvissen met de vaste stok.

                              Reageer

                              Working...