Hoe zie ik waar karper zit

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rick de visser
    Alrounder&Binder

• 28-02-2007
    • 166
    • Nw-Roden

Hoe zie ik waar karper zit

Ik vraag mij af hoe je kan zien dat er in een vijver karper zwemt
    Ik zelf vis wel eens op het leekstermeer daar zit wel veel (vooral graskarper)
    maar hier voer ik voor en weeet ik dat ze wel komen maar hoe gaat dat nou bij nieuwe vijvers groet
    rdv
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

wel rudy volgens mij is er niet veel verschil tussen vijvers en meeren qua voorvoer methode. gooi gewoon een paar dagen na elkaar een blikje mais van zo'n 300 gram in de vijver, weliswaar elke dag op dezelfde tijdstippen. en doe dit 3 dagen na elkaar. en ga de 4de dag vissen. en als er dan karper op zit zal je er hoogstwaarschijnlijk wel eentje vangen.
    GRTZZ Yannik.
    Wie vist, die vangt!

Reageer

• karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

Oorspronkelijk geplaatst door yannik
      wel rudy volgens mij is er niet veel verschil tussen vijvers en meeren qua voorvoer methode. gooi gewoon een paar dagen na elkaar een blikje mais van zo'n 300 gram in de vijver, weliswaar elke dag op dezelfde tijdstippen. en doe dit 3 dagen na elkaar. en ga de 4de dag vissen. en als er dan karper op zit zal je er hoogstwaarschijnlijk wel eentje vangen.
      GRTZZ Yannik.
      en als je er dan geen vangt???zouw er dan geen karper zitten?
      praat als het kan met vissers die kunnen je meer vertellen,als die er niet zijn kun je idd voeren en het maar eens erop wagen..niet denken na de 1ste ker als je niks gevangen hebt dat er geen vis zit...

ohja en yannik wie is rudy?
      http://www.carpteamelsloo.tk

http://www.hsv-juliana.tk

Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

De groeten
      Ralph

Reageer

• yannik
        De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
        • 694
        • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
        en als je er dan geen vangt???zouw er dan geen karper zitten?

ohja en yannik wie is rudy?

Nee dat zeg ik niet he ralph maar het is maar een manier om te weten of er karper zit
        want als je voorvoerd heb je volgens mij toch een grotere kans dat je iets vangt.

ohja... ik bedoelde Rick
        Aangepast door yannik; 13-03-2007, 18:48.
        Wie vist, die vangt!

Reageer

• Rick de visser
          Alrounder&Binder

• 28-02-2007
          • 166
          • Nw-Roden

ok ik zou het proberen

maar beste
          hoe moet ik daar dan gaan vissen met een dobber bodem vissen met mais en een hair en ik heet echt wel rick en ik vroeg mij af ik vis altijd met gewone supermarktmais is dat goed bedankt voor de tip

Reageer

• karperkoning
            Karpervisser!
            • 13-12-2005
            • 878
            • AELSE

Oorspronkelijk geplaatst door Rick de visser
            maar beste
            hoe moet ik daar dan gaan vissen met een dobber bodem vissen met mais en een hair en ik heet echt wel rick en ik vroeg mij af ik vis altijd met gewone supermarktmais is dat goed bedankt voor de tip
            haha ok rick

ik weet niet hoe jij normaal op karper vist maar op de bodem zitten ze...
            vis gewoon eens met een werphengel en een schuifloodje op de bodem,niet moeilijk gaan doen met een hair ofzo gewoon mais aan een haak en gaan met die banaan..
            supermarktmais is op zich best goed..als je er nog wat mee wil doen kun je hem bijvoorbeeld in een zakje doen en invriezen...deze haal je smorgens uit de vriezer en je gaat vissen...deze is hard om hem op de haak te doen en word lekker zacht onder water..dit werk goed!!

groeten Ralph

Karp Fishing 4 live!

De groeten
            Ralph

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Hallo Karperkoning

wat is het doel van die mais invriezen gaat dan de structuur stuk of wat berijk je dan?
              gr Gerard

Reageer

• Rick de visser
                Alrounder&Binder

• 28-02-2007
                • 166
                • Nw-Roden

Super bedankt ik begin net met karper vissen en deze tips zijn handig hebben jullie ook nog rigs voor mij groeten rdv

Reageer

• yannik
                  De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                  • 694
                  • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning

supermarktmais is op zich best goed..als je er nog wat mee wil doen kun je hem bijvoorbeeld in een zakje doen en invriezen...deze haal je smorgens uit de vriezer en je gaat vissen...deze is hard om hem op de haak te doen en word lekker zacht onder water..dit werk goed!!
                  ik snap het eigenlijk ook niet zo goed ralph. heeft dit mss te maken met het feit dat de smaak dan gelijdelijk vrijkomt? ik heb wel al eens gehoord dat je mais na dat je hem kocht in de diepvries moest steken; hem dan laten ontdooien maar dan juist omdat dat 'korstje' dan zachter werd.
                  Wie vist, die vangt!

Reageer

• Pieter Stam
                    -
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

Nee dat heeft er mee te maken dat zachte blikmaïs van de hair vliegt bij een harde ingooi of landing. Bevroren mais doet dat niet.

Reageer

• karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

Oorspronkelijk geplaatst door tester
                      Hallo Karperkoning

wat is het doel van die mais invriezen gaat dan de structuur stuk of wat berijk je dan?
                      Het doel van het invriezen en weer ontdooien is dat deze zachter word.
                      Als hij zachter word komt het kiempje eruit..dit lijkt niet veel verschil te maken,maar in belgische karpervijvers is dit cruciaal geweest.
                      Daar pakten ze je mais gewoonweg niet als dat kiempje erin zat!
                      en heb zoiezo het gevoel dat als mais wat zachter is karper het makkelijker pakt...

Karp Fishing 4 live!

De groeten
                      Ralph

Reageer

• tester
                        Maas en Waal visser
                        • 06-03-2004
                        • 2596
                        • Son

Hallo Karperkoning

bedankt voor de info
                        ik zag op TV een kok aan de gang /daar kijk ik altijd naar om te zien hoe hun de smaakjes met eten op punt zetten / en die was ook met iets bezig en omdat door en door zacht te maken ging het twee maal in de vriezer en weer ontdooien

dus dat ga ik met mijn brasemvoer ook eens proberen
                        gr Gerard

Reageer

Working...