Penhengel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DarthCake
    Visser? Neh => Gamer :p
    • 29-03-2006
    • 129
    • Korbeek-Lo (Leuven)

    #16
    Mooie hengel.
    Wat Pieter dus bedoelde, je moet het haakje achter het voetje van het oogje hangen, niet in het oogje zelf of in het handvat.
    Veel plezier ermee
    Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
    "I know the human being and fish can coexist peacefully."

    Reageer

    • Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #17
      Volgens mij kun je met verchroomde ogen zonder problemen met gevlochten nylon vissen hoor. Maar misschien heb ik het mis!?...

      Reageer

      • woody55
        Gone Fishin'.....

        • 08-06-2007
        • 38
        • Lanaken (B)

        #18
        Alles kan

        Als je echt wilt struinen is "light traveling" aan te bevelen. Ik gebruik een 2-delige Maverstok van 2.70 lang met een molentje met fijn afstelbare slip, nylon van 0,20, een Drennan waggler (2 Swan), een onderlijntje van 0,18 van 30 cm lang met een Mustad of Gamakatsu karperhaakje. Daaraan een flinke klont deeg (zachte witte bolletjes van € 0,59 voor 6 stuks zijn onverslaanbaar) en dan de leliebedden of rietkragen afwerken. Let op beweging in het water! Stel je slip niet moervast, maar ook niet te los. In deze tijd van het jaar kun je prachtige momenten beleven.

        Vergeet niet dat de Ravens, Albatrossen, en Spro's van deze wereld allemaal aan jou proberen te verdienen, en je proberen wijs te maken dat je zonder (bij voorkeur) HUN spullen je niets zult vangen. Ik heb geen enkele karperstok, vrijloopmolen, en nog nooit met boilies gevist. Zelfs het slapen tijdens deze manier van vissen is gezien het aantal stretchers en bivvys dat wordt aangeboden tot een complete industrie verworden. Statisch op karper vissen is dus blijkbaar slaapverwekkend en daar wordt nog goed aan verdiend ook. Toch heb ik al struinend menige boerenkarper weten te verschalken, met name in mei-juni en september-oktober. En dat was verre van slaapverwekkend. Ik hoefde ook geen tientallen kilo's aan spullen mee te slepen, en herbeleefde 's nachts - riant in mijn eigen bed gelegen - nog eens de gevechten van die dag met vriend karper.
        Greetzz
        Woody55

        Reageer

        • Grendon
          Newbie

          • 14-06-2007
          • 13
          • Tollembeek

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Skiman
          Toevallig viel mij dit oog ook bij mij op. Ik verbaasde mij dat er geen sic-ogen op je hengel zitten. Dat is toch wel een must voor mij als ik een hengel aan ga schaffen. Neemt niet weg dat het volgens mij een prima hengel is die verder mooi en goed afgewerkt lijkt te zijn...
          Veel plezier ermee.

          Ik heb al verschillende afbeeldingen gezien en bij de site van SPRO zelf bevat de strategy ''the legend'' wel degelijk Sic-geleide ogen dacht ik?
          Raar dat jij er geen hebt dayo?

          Reageer

          Working...