Azende karper aan de oppervlakte

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    Azende karper aan de oppervlakte

    Voor degenen die een sfeerimpressie willen hebben van het vissen met drijvend aas, komen hier wat foto's. Ik heb ze gistermiddag genomen toen ik bij een vismaat aan het kijken was. Hij viste onder het kantje met de korst. Een mevrouw had die middag de eenden zo vol gevoerd dat ze geen hap meer door hun keel konden krijgen. De karpers wel...

    Voorzichtig benadert een karper het aas...


    ... en proeft voorzichtig aan de boterham.


    Slurpt vervolgens een flinke hap naar binnen...


    ... en verdwijnt weer met een grote kolk.


    Dit was de grootste van 2 azende karpers. Ik schat tegen de 20 pond. Mocht je ook de kriebels krijgen als je dit ziet Probeer het dan eens! Echt hartstikkel leuk dat drijvend vissen!!!!

    MVG,
    Pieter
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #2
    schitterende foto's!! zo vissen is idd erg leuk
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • Rick de visser
      Alrounder&Binder

      • 28-02-2007
      • 166
      • Nw-Roden

      #3
      vet mooi dat gaat je vishartje klopen
      in wat voor een vijver is dat eigeklijk

      Reageer

      • Pieter Stam
        -
        • 11-10-2002
        • 2882
        • NL

        #4
        Gewoon in een sloot in het dorp

        Reageer

        • jeroenk
          zolang er geen ijs ligt..
          • 27-12-2005
          • 1490
          • Oldebroek

          #5
          geweldige foto's, hiermee kun je menig vissershart sneller laten kloppen

          Reageer

          • yannik
            De kasteelvissers Viane

            • 27-07-2006
            • 694
            • Geraardsbergen

            #6
            mooie foto's pieter, bij mij verder op licht ook zo een slootje in the middle of nowhere. en elke keer je daar naartoe gaat licht daar zo een gans wit brood in en daar kan je dit tafereel ook mooi waarnemen ik moet wel zeggen dat het dan frustrerend is als je geen hengel mee hebt
            Wie vist, die vangt!

            Reageer

            • Rutger
              Kurk op karper
              • 10-04-2005
              • 188
              • Ossendrecht

              #7
              Een betere motivatie om drijvend te vissen is er niet!
              Weer schitterende foto's Pieter!

              Gegroet
              Rudi
              Het is vlees noch vis..

              http://robmeijermodelbouw.nl

              Reageer

              • Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Bedankt allemaal

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                geweldige foto's, hiermee kun je menig vissershart sneller laten kloppen
                Dat is ook de bedoeling Jeroen...!

                Reageer

                • Steven Scherphof
                  Karpervisser

                  • 26-04-2007
                  • 26
                  • Rijssen

                  #9
                  Mooi hoor pieter ik wil het zelf ook is gaan proberen het lijkt me wel iets spannender dan met de piepers

                  groeten steven

                  Reageer

                  • Pita
                    Newbie

                    • 22-05-2007
                    • 13
                    • Vlissingen

                    #10
                    Prachtige foto's , geweldig !!

                    Reageer

                    • Highlander
                      Frequent aanwezig

                      • 17-08-2006
                      • 120
                      • Utrecht

                      #11
                      Ik heb ook zo'n sloot in de buurt. Je ziet de karpers daar nu gewoon met hun rug boven water zwemmen. Dus laatst ook drijvend geprobeert met brood, maar ze keken er niet naar om.
                      Volgens mij zijn ze al teveel gericht op de paaitijd.

                      Maar wel mooie foto's
                      PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm

                      Reageer

                      • Rutger
                        Kurk op karper
                        • 10-04-2005
                        • 188
                        • Ossendrecht

                        #12
                        Heb al meerdere plassen gezien waar dat ze daar allang mee klaar zijn

                        Groeten
                        Rudi
                        Het is vlees noch vis..

                        http://robmeijermodelbouw.nl

                        Reageer

                        • Pieter Stam
                          -
                          • 11-10-2002
                          • 2882
                          • NL

                          #13
                          Nogmaals bedankt,

                          Ik heb zelf nog geen paaiende karpers gezien. Wel wat van het 'voorspel'.

                          Reageer

                          • woody55
                            Gone Fishin'.....

                            • 08-06-2007
                            • 38
                            • Lanaken (B)

                            #14
                            Complimenten

                            Geweldige foto's, Pieter. Zo zie ik de karpers ook het liefst; slurpend aan de oppervlakte. Het valt niet mee een stek te vinden waar geen watervogels azen. Anders is op deze manier vissen niet verantwoord, jammergenoeg. Afgelopen jaar heb ik in Frankrijk met stokbrood en een buldo een aantal karpers weten te vangen op een meertje zonder eenden, zwanen en/of aalscholvers. Mooi vissen, en razend spannend, want ze zijn geslepen. Ze weten de gehaakte stukken brood over het algemeen goed te onderscheiden van het bijgevoerde. Maar de honger wint toch. Kun je foto's - by the way - alleen vanaf een url uploaden ? Vanavond een mooie naaktkarper op de pen weten te verschalken. Hij zal ongeveer 70 cm lang zijn geweest. Na een minuut of 8 had ik hem tuk. Wat vechten betreft gaat er niets boven een mooie boerenkarper. Ze zijn wel lekker los met dit weer (onbestendig, zwoel, z-w wind).
                            Greetzz
                            Woody55

                            Reageer

                            • yannik
                              De kasteelvissers Viane

                              • 27-07-2006
                              • 694
                              • Geraardsbergen

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door woody55
                              Kun je foto's - by the way - alleen vanaf een url uploaden ?
                              tuurlijk... bij 'go advanced' kom je op een scherm waar een soort van taakbalk staat... daarin staat een peperklipje. als je daarop klikt dan wijst alles zich wel uit.
                              Wie vist, die vangt!

                              Reageer

                              Working...