zijn die karpers slim, of ik dom

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Highlander
    Frequent aanwezig

• 17-08-2006
    • 120
    • Utrecht

zijn die karpers slim, of ik dom

Hoi,

Gisterenavond heb ik op een plek gezeten waar de karpers in grote hoeveelheden rondzwemmen. Met vinnen en soms ook de hele rug boven water.
    Ik heb drijvend gevist met brood.
    Ik ben begonnen met stukjes brood in het water te gooien. En direct kwamen de karpers erop af om ze op te slurpen. Tussen die stukjes brood gooide ik dan mijn haak met brood.
    Maar in 5 minuten tijd waren alle stukjes brood opgegeten behalve dat stukje waar mijn haak in zat. Dan gooide ik er weer brood bij, en ook dat aten ze allemaal op.
    Soms bleef er een grote karper gewoon stil naast mijn haak liggen om het allemaal eens goed te bestuderen.

Zo is het de hele avond doorgegaan. Het is prachtig om die karpers van zo dicht bij te zien eten en het was een prachtige avond, maar ik zou er ook graag een vangen.

Wat doe ik verkeerd? Ik vis met alleen een lijn en haak. Geen lood of dobber. Ik heb het geprobeerd met verschillende haakmaten (maat 10 tot 2) maar geen succes.
    PR: Brasem 58cm, Snoek 53cm, Spiegelkarper 40cm, Barbeel 56cm
  • antoinette
    Specimen Hunter
    • 13-11-2005
    • 1926
    • oudenhoorn

Grote kans dat de karpers jou zien en dan bijten ze inderdaad niet op een drijvende korst. Wat het ook kan zijn is dat ze je lijn zien, fluorocarbon is dan de oplossing.

Reageer

• Highlander
      Frequent aanwezig

• 17-08-2006
      • 120
      • Utrecht

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
      Grote kans dat de karpers jou zien en dan bijten ze inderdaad niet op een drijvende korst. Wat het ook kan zijn is dat ze je lijn zien, fluorocarbon is dan de oplossing.
      Misschien zien ze mij wel, maar dat vinden ze dan niet erg. Want ze happen wel alle andere stukjes brood weg. Ook aan mijn haakbrood hapten ze wel af en toe, maar ze hapten niet door.

Misschien dat ze inderdaad de lijn zien.

Reageer

• antoinette
        Specimen Hunter
        • 13-11-2005
        • 1926
        • oudenhoorn

Een aantal jaar geleden viste ik ook met een drijvende korst, en ik zat gewoon langs de kant en ze beten dus niet, toen ik me verdekt ging opstellen beten ze wel. Dus vandaar mijn conclusie

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Meestal zien ze dan je lijn of de haak. Er zijn een paar oplossingen. De beste is om de lijn over drijvuil of een plompenblad o.i.d. te leggen. De vis pakt het aas dan meestal zonder problemen. Let inderdaad ook goed op dat je je een beetje verdekt opstelt. Laag zitten op je hurken is meestal prima. Let ook goed op dat de haak helemaal in de korst zit.

MVG,
          Pieter

Reageer

• Highlander
            Frequent aanwezig

• 17-08-2006
            • 120
            • Utrecht

De haak zat wel volledig in het brood. Maar er zijn geen planten ofzo waar ik mijn lijn over kan leggen.
            Als het vanavond droog is zal ik het nog eens gaan proberen.
            Als ze weer niet willen zal ik het eens met maaien of mais proberen onder een dobber. Misschien trappen ze daar wel in.

Reageer

• Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

Ik zou gewoon doorgaan met broodkorsten of ander drijvend aas. Daar doen ze het tenmiste zeker op. Alleen moet je even een trucje zien te verzinnen om ze het aas wel te laten pakken.

Reageer

• yannik
                De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                • 694
                • Geraardsbergen

ik weet het niet hoor maar je kan mss eens een langere dunnere onderlijn proberen. met hoeveel /100 viste je trouwens?
                Wie vist, die vangt!

Reageer

Working...