Karperen met drijvend aas (brood)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Grendon
    Newbie

    • 14-06-2007
    • 13
    • Tollembeek

    Karperen met drijvend aas (brood)

    IK vis op de karper met brood tegen lelie's, dus een sterke hengel is hier wel van toepassing.
    Welke hengel kan ik het beste aanschaffen hiervoor?
    Heb al vele topics hierover gelezen, maar ben er nog niet uit...
    Over een specifieke molen hiervoor mag je mij ook informatie geven.

    Merci en posten maar
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    #2
    Niet dat ik je kan helpen maar miss moet je toch wat preciezer zijn, budget, lengte..... weet ik 't wat. Dat maakt het voor de mensen die je wel kunnen helpen miss wat makkelijker
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber

    Reageer

    • Grendon
      Newbie

      • 14-06-2007
      • 13
      • Tollembeek

      #3
      Juist Sido
      Prijs speelt niet echt een rol, omdat ik met deze hengel vele jaartjes zal kunnen vissen.
      Daarom wil ook een hengel kopen van goede kwalitiet.
      Theo heeft mij al een molen (shakespeare) aanbevolen, en een hengel van 14ft.
      Ben nu ng specifiek op zoek naar een hengel, alle info is welkom.

      Reageer

      • woody55
        Gone Fishin'.....

        • 08-06-2007
        • 38
        • Lanaken (B)

        #4
        licht materiaal

        Persoonlijk prefereer een niet te zware, gewone spinpook om met de vlok op karper te vissen. Het voordeel is dat je veel meer actie meekrijgt als je materiaal niet te zwaar is. Met een zware pook is het contact met de vis veel indirecter. Ik kies mijn hengel dus bij voorkeur aan de lichte kant. Tegenwoordig gebruik ik een 2-delige Ron Thomson spinpook (8-20 gr), of een Maver, ook 2-delig met ongeveer hetzelfde werpgewicht. Met name je snoer en haak moeten de vrijkomende krachten aankunnen. De vis afmatten - en je hengel indien nodig ontzien - moet je door met de slip van je molen te spelen. Die slip moet dus wel fijn afstelbaar zijn. Kortom, het gaat om de keuze tussen de vis zeker landen (zware pook, dikke kabel), of wat dat betreft minder zekerheid, maar alle actie volop meekrijgen (lichtere pook, fijn afstelbare slip, dunner snoer). Ik kick op het volop meekrijgen van de actie. Als je de vis dan mooi kunt landen is de voldoening des te groter.
        Greetzz
        Woody55

        Reageer

        • Grendon
          Newbie

          • 14-06-2007
          • 13
          • Tollembeek

          #5
          Ik heb eens gekeken naar de Novell Carp float van Ultimate 14ft (1.25-1.5 lb), ziet er mij een deftige hengel uit.
          Iemand ervaring mee?
          Andere info is ook welkom

          Reageer

          • yannik
            De kasteelvissers Viane

            • 27-07-2006
            • 694
            • Geraardsbergen

            #6
            hey, welkom op het forum Grendon. weer iemand van in de buurt op het forum
            Wie vist, die vangt!

            Reageer

            • Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Hey Grendon, welkom.

              Die Ultimate Carpfloat is een prima hengel om drijvend mee te vissen. Zelf gebruik ik hem namelijk ook . Ik heb de 1-1.25 lbs 13 ft. en dan de oude versie. Deze hengel is zo goed omdat hij een hele zachte actie heeft. Je kunt zelfs met zachte korsten en licht aas behoorlijke afstanden werpen (hoewel de hengel daar eigenlijk niet echt voor gemaakt is). Omdat je, zoals je zegt, veel in de buurt van planten vist is een 1.25-1.5 lbs misschien nog wel beter.

              MVG,
              Pieter

              P.S. heb je pm gelezen reageer ik asap ook nog wel even op.

              Reageer

              • woody55
                Gone Fishin'.....

                • 08-06-2007
                • 38
                • Lanaken (B)

                #8
                Poken voor drijvend vissen

                @Grendon: Ik heb deze hengel bekeken, en als Pieter Stam zegt dat-tie ok is voor dit werk, dan neem ik dat direct aan. Ik zag hem bij www.henkkoster.nl voor ongeveer € 80,- als ik mij niet vergis. Ik ben zelf niet zo kapitaalkrachtig om dit bedrag voor een stok speciaal voor vlokvissen neer te kunnen leggen, maar red me aardig met - zoals ik eerder al postte - een spinhengel van 2.70 m. Suc6 verder!
                Greetzz
                Woody55

                Reageer

                • Grendon
                  Newbie

                  • 14-06-2007
                  • 13
                  • Tollembeek

                  #9
                  Bedankt woody55
                  Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor de SPRO strategy the legend van 3.90m (1.5-1.75 lb)
                  Iedereen bedankt!

                  Reageer

                  • yannik
                    De kasteelvissers Viane

                    • 27-07-2006
                    • 694
                    • Geraardsbergen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Grendon
                    Bedankt woody55
                    Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor de SPRO strategy the legend van 3.90m (1.5-1.75 lb)
                    Iedereen bedankt!
                    Hey Gerdon, waar koop jij je visgerief dan en waar ga je deze hengel halen? bij deglas in moerbeke ofzo?
                    Wie vist, die vangt!

                    Reageer

                    • Grendon
                      Newbie

                      • 14-06-2007
                      • 13
                      • Tollembeek

                      #11
                      Voor maden en klein gerief ga ik daar wel.
                      Voor hengels,molens en duurdere spullen ga ik naar Nederzwalm (MDM) of Purple fishing Kortrijk.
                      De winkel in Moerbeke is niet echt mijn ding, omdat alles daar veel te kort bij elkaar staat en het nogal hectisch verloopt.
                      Waar ga jij mss?

                      Reageer

                      • yannik
                        De kasteelvissers Viane

                        • 27-07-2006
                        • 694
                        • Geraardsbergen

                        #12
                        Wel ik ga in Moerbeke, maar inderdaad, alles is wat krap en der is altijd veel volk en weinig 'personeel' en er is ook niet veel keuze... Soms ga ik ook in Geraardsbergen recht tegenover het ziekenhuis maar die winkel is veel te duur en ze hebben er niets dan oude spullen... vandaar, ik zoek naar een winkel die wat meer keuze aan hengels en molens heeft.

                        edit: Waar vis jij dan op karper? op den dender of opt kasteel ofzo?
                        Wie vist, die vangt!

                        Reageer

                        • Grendon
                          Newbie

                          • 14-06-2007
                          • 13
                          • Tollembeek

                          #13
                          In Nederzwalm heb je zeer goede winkel.
                          Ik vis in Hof ten Berg in Vollezele, vijver.
                          Meestal op de karper met de pen, de vijver heeft veel brasemgehalte, maar er zitten ook mooie karpers.

                          Reageer

                          Working...