boillies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • thunder87
    Newbie

    • 14-06-2007
    • 7
    • Vosselaar

    boillies

    hey
    ik vis nu al 10 jaar met de vaste stok
    nu ben ik sinds kort begonnen op karper te vissen met een tweede stok
    en ik ben eigelijk op zoek naar raad over bolliekeuze
    sinds ik een leek ben op dit gebied koop ik men bollies in de winkel
    hebben jullie misschien wat aanraders of tips kwa bolliekeuze
    alvast bedankt
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

    #2
    Dit kan naief klinken maar in verband met readymades maar alles wat duur is is goed. Nash Monster persuit bv, formula one. Instant en met 1 stok heb je niveel bollen nodig dus in dat geval wel de moeite om is zo'n zak te kopen.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

    Reageer

    • glensas
      Komt net kijken
      • 02-04-2004
      • 65

      #3
      Als je goedkope en goed bollen zoekt, moet je eens kijken naar die blauw met witte, Ik denk dat ze hemp noemen en ze zijn van arca. Ik heb er nooit mee gevist maar men maat wel en die vangt er heel goed mee.
      groetjes, Glen.

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        duur is niet altijd veel beter hoor...ik vis mmomenteel met starbaits van sensas..is een hele simpele mix maar ze ruiken heel sterk en de geur blijft er lang in.. zoek maar eens in een winkel na starbaits,ze zijn van sensas

        Tuurlijk blijft nash en dynimate betere boilies..maar starbaits vangen net zo goed.
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • thunder87
          Newbie

          • 14-06-2007
          • 7
          • Vosselaar

          #5
          oké ik ga morgen naar de viswinkel en zal er eens achter zoeken
          alvast bedankt voor deze tips

          Reageer

          • warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

            #6
            Boilies van arca en starbaits zijn letterlijk en figuurlijk crap maar das mijn mening. Ge gaat er op ne vijver mee vangen maar op een kanaal of groot water moet je niet proberen. Voer er 2 dagen mee voer en je weet wa ik bedoel. Kheb het zelf mogen ondervinden, kheb op die manier mijn eerste seizoen weggesmeten opt kanaal.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

            Reageer

            • karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door warhead
              Boilies van arca en starbaits zijn letterlijk en figuurlijk crap maar das mijn mening. Ge gaat er op ne vijver mee vangen maar op een kanaal of groot water moet je niet proberen. Voer er 2 dagen mee voer en je weet wa ik bedoel. Kheb het zelf mogen ondervinden, kheb op die manier mijn eerste seizoen weggesmeten opt kanaal.
              Ben ik helemaal met je eens...ik weet ook dat ze niet langer dan 8 uur in het water kunnen liggen...ze breken dan open en ruiken eigelijk niet meer..
              Dynimate enzo zeker niet maja als je op een leuk putje vist hoef je geen boilies van 10-15 euro per kilo te kopen
              Want die starbaits hebben zich op een putje hier inde buurt perfect bewezen..waar dynimate baits niks deden!!

              maja weer ontopic ik weet niet of unze thunder vriend zoon grootwater visser is als jij voor kanalen en grote wateren moet je idd betere en dus uook wel duurdere boilies gebruiken
              http://www.carpteamelsloo.tk

              http://www.hsv-juliana.tk

              Helemaal Karpervisser !!!
              Karp Fishing 4 live!

              De groeten
              Ralph

              Reageer

              • warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

                #8
                Uiteenvallen? Nee ik bedoel eerder dat ze van zo'n lage kwaliteit zijn dat de vis er 1 keer van proeft en ze dan links laat liggen. Zeker die van arca, daar draaien ze volges mij karton in ofzo. Instant zou mss nog is een keertje kunnen werken maar voor lange voercampagnes zijn ze niet echt geschikt. Freezers zijn mss een optie, daar heb je al degelijke soorten voor een 4 euro per kg.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                Reageer

                • Serrano
                  GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                  • 05-07-2004
                  • 294
                  • GELDROP

                  #9
                  Dure boilies komen vaak uit UK. Daarom zijn ze duur. De goedkope zijn van een grote productie-unit. Om het even welk merk. Aan het einde van de productiebaan wordt er gesprayed. Er wordt veel maismel in verwerkt en geen karton ofzo.... Waar het om draait is de vis/aasboilie. Daarom kunnen we makkelijk varieren door te sprayen, te soaken of te dippen. Allerlei mogelijkheden die hier onbesproken bleven. Het is niet het merk maar de methode. Een nachtje in een verlengde aroma of dip doet vaak wonderen.
                  Dressuurwater is weer wat anders en dan kom j erichting mossel/monstercrab etc.

                  Reageer

                  • warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

                    #10
                    Ne gesoakte crapbol blijft ne crapbol. Ik heb maanden gevist met readymades van arca opt kanaal en heb er nooit iets mee gevangen. Ne maat van mij gaf mij ne simpele vismeelmix en ik ving op dezelfde werkwijze van de eerste dag vis en heb een jaar niet geblankt. Op de vijver ving ek er dan wel mee, daar moeten ze namelijk eten wat ze te pakken krijgen. Nash monster persuit ving dan weer wel opt kanaal. Duidelijker kan dat voor mij niet zijn.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                    Reageer

                    • thunder87
                      Newbie

                      • 14-06-2007
                      • 7
                      • Vosselaar

                      #11
                      ik heb nu Dynimate baites - squid
                      en pineapple

                      daarnaast heb ik nog eentje gevonde dat in een vettig sapke ligt
                      was merk van de viswinkel zelf
                      nu ga ik deze proberen want het waren prijzige bollies

                      Reageer

                      • thunder87
                        Newbie

                        • 14-06-2007
                        • 7
                        • Vosselaar

                        #12
                        het was een succes 2 karpers gevangen op een avondje

                        Reageer

                        • karperkoning
                          Karpervisser!
                          • 13-12-2005
                          • 878
                          • AELSE

                          #13
                          kheb nu ook 2 dynimate zakken in huis...gewonnen met wedstrijd maja hoe groot zijn ze..? 15mm??
                          http://www.carpteamelsloo.tk

                          http://www.hsv-juliana.tk

                          Helemaal Karpervisser !!!
                          Karp Fishing 4 live!

                          De groeten
                          Ralph

                          Reageer

                          • thunder87
                            Newbie

                            • 14-06-2007
                            • 7
                            • Vosselaar

                            #14
                            het zijn er van 20 mm

                            Reageer

                            • Tizzo
                              karpervisser
                              • 18-06-2006
                              • 77
                              • Winterswijk

                              #15
                              Ik vis bijna altijd met boilies van dynamite baits, als ik niet met deze boilies vis, vis ik met de boilies van waterland. Mijn favorieten bij dynamite baits zijn spicy shrimp and prawn en monster crab. Hiermee vang ik altijd, dat kan ik niet altijd zeggen van birdfood boilies. Op de een of andere manier zijn de karper hier meer geïnterreseerd in vismeel boilies.

                              Tizzo
                              Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

                              Reageer

                              Working...