goede karperonderlijn?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nick V
    Newbie

• 19-08-2007
    • 18
    • Enter

owja...ik ga het vrijdag nacht nog effe proberen met mijn kamaraad..ik had laatst gelezen dat ontbeitkoek dat je daar ook goed mee kan vangen ..ervaring mee?

Reageer

• mart
      Newbie

• 16-08-2007
      • 28
      • Weert

ik ben gisteravond geweest vissen in de stortregen.. het regende echt hard dat was gwn niet meer normaal

mja togh een schub van 18 pond gevangen en helemaal op het einde 1 spiegel van 20 pond dus dat was wel lekker alleen alles was zeiknat mja ik heb het er wel voor over

groetjess
      H.S.V St Petrus

Reageer

• Budweiser
        Newbie

• 31-08-2007
        • 18
        • Fr.

Korda Hybrid & Pelzer Metamorph multiplex

Korda onderlijn materiaal is in twee kleuren beschikbaar, namelijk gravel brown & weedy green.
        Beide soorten hebben een fluoro carbon coating.
        Deze is overigens makkelijk eraf te strippen.
        Beide soorten vallen goed weg tegen de bodem.

Ook vind ik Pelzer Metamorph multiplex brown een mooi onderlijn materiaal.
        Mijn zwager heeft hier mooie vissen mee gevangen.

gr. bud
        http://www.angler.nl

Reageer

• karper king
          Komt net kijken

• 18-08-2006
          • 90
          • limburg,sittard

Oorspronkelijk geplaatst door karperkoning
          houd je er wel rekening mee dat je onderlijn minder aankan dan je hoofdlijn.want wat doe je als je rgens vasthangt en je moet de lijn overtrekken...i.p.v de onderlijn en haak verspeel je dan je hele lood en safety rig (als je ermee vist)
          zoiezo als een karper lijnbreuk veroorzaakt moet het wel de onderlijn zijn..
          want als je met vastlood vist en de bovenlijn breekt.. zit het lood voor weet ik hoelang aan de karper vast
          karperkoning kan jij een dan zeggen wat voor systeem goed is voor op je hengel meschien wat jij hebt of so of een foto sturen

wacht op je antwoord karper king
          de kat pakt de hond en niet de hond de kat

Reageer

• warhead
            Specimen Hunter
            • 27-09-2003
            • 1498
            • haacht

Met nylon hoofdlijn klopt die stelling niet. Nylon rekt uit, als je vasthangt ben je sowieso op afstand bezig dus die verhoudingen zijn ongelijk, terwijl trekkracht gemeten wordt met zelfde lengte draad. (geen idee of er hier conventie over bestaat maar zou dom zijn indien totaal niet)
            Dus je mag best vissen met zwaarder onderlijn. Hoofdlijn 12 kg, onderlijn 20 als dat al zou gaan kan dus best.
            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Stelling klop om meerdere redenen niet.
              Je onderlijn is altijd sterker dan je hoofdlijn in het moderne karpervissen, om dit op te lossen MOET, met de NADRUK op MOET!!!! je met een veilig systeem vissen.
              De vis kan dan bij lijnbreuk ALTIJD het lood kwijtraken.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...