lok voer...?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • karper king
    Komt net kijken

    • 18-08-2006
    • 90
    • limburg,sittard

    lok voer...?

    karpervissers.. bijna iedereen gooit wel wat lokvoer by zijn visplek, nou is mijn vraag wat gooien jullie by jullie hengels. ik doe meestal gewoon een boilie aan me hengel en er dan 4 of zo by gooien,maar ik heb het idee dat het niet de beste manier is.

    alle tips zijn welkom, maar maak et me niet te duur , en ook wat jullie aan de hengel doen, sommige doen iets aan de hengel en dan gooien ze er iets anders by.. daar snap ik dus geen reed van dat zij dan iets kunnen vangen
    de kat pakt de hond en niet de hond de kat
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #2
    hoeveel je bijvoert en wat is natuurlijk per water anders..
    ik vis veel met pva en dan zit in het pva zakje halve boilies(waar ik mee vis) en pellets en dergelijke...
    maar soms doe ik ook wel gewoon losse boilies erbij voeren met de stick ofzo..
    maarja dat is mijn aanpak op het water war k vis.. elk water is weer anders!
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • Tizzo
      karpervisser
      • 18-06-2006
      • 77
      • Winterswijk

      #3
      Ik vis bijna altijd met een boilie, als het geen pellet is. Als ik 's zomers vis, vis ik altijd langs de kant, max 10m eruit. Dan vis ik ook gewoon met een 20mm boilie, en dan gooi ik gewoon een blik mais erbovenop. Zo krijg ik veel brasem op mijn stek, en zo zorg ik dat de brasems de aandacht van de karpers trekken, en de karper pakt sneller mijn boilie dan een brasem. Enige nadeel is dus wel dat je veel valse aanbeten hebt van de brasems. Maar tot nu toe gaat dat erg goed. In de winter vis ik meer met pellets. En als ik vis met boilies, dan wel met vismeel boilies. Hier heb ik een beter gevoel bij in de winter. Als ik op een kanaal vis, dan meestal op het midden, en een stuk of 15-20 boilies/pellets erbij gooien. Gaat tot nu toe altijd goed.
      Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.

      Reageer

      • karper king
        Komt net kijken

        • 18-08-2006
        • 90
        • limburg,sittard

        #4
        ik heb al veel dingen geprobeert wat jullie seggen het gaat ook al beter merk ik zelf... ik hed noot gedacht dat je zo veel van andere kon leren
        de kat pakt de hond en niet de hond de kat

        Reageer

        • jan mets
          Vlieg/Feeder/Penvissen

          • 21-05-2007
          • 38
          • gouda

          #5
          Duiven voer,


          Duiven voer 24 uur weken dan 30 min koken
          gooi onder het koken wat suiker erbij (komt niet zo krap)
          uit laten lekken voor je het in een PVA zakje doet.


          dit is niet zo duur en vangsten verzekerd


          mvg

          Jan Mets

          Reageer

          • Master
            Voerboer

            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            En dan vooral dat Engelse type duivenvoer met anijs erdoor. Mjammie jammie voor de Karper.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • karperkoning
              Karpervisser!
              • 13-12-2005
              • 878
              • AELSE

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Master
              En dan vooral dat Engelse type duivenvoer met anijs erdoor. Mjammie jammie voor de Karper.

              helaas niet alleen jammie jammie voor de karper... ook brasem is er dol op..je zal denk ik ook wel zien dat je meer platte vangt...
              maja waar platte zitte, zitten ook karpers
              http://www.carpteamelsloo.tk

              http://www.hsv-juliana.tk

              Helemaal Karpervisser !!!
              Karp Fishing 4 live!

              De groeten
              Ralph

              Reageer

              • Master
                Voerboer

                • 26-02-2007
                • 1148
                • Zoetermeer

                #8
                Dat is waar Ralph. Ik koppel duivenvoer automatisch aan penvissen. Dat doe ik graag en dan is het helemaal niet erg wanneer er ook een brasem doorheen loopt.
                Theo de Kreij.
                www.natuurzorg.eu

                Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                Reageer

                • karper king
                  Komt net kijken

                  • 18-08-2006
                  • 90
                  • limburg,sittard

                  #9
                  duiven voer heb ik zelf ook als aan gedacht maar ik wist niet hoe lang ik het moest koken. ik ga meschien dat de volgende kerr proberen als ik wer ga vissen. XD
                  de kat pakt de hond en niet de hond de kat

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    -
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Duivenvoer eerst een dag of langer laten weken, daarna ongeveer een half uur koken. Als de maïs uit zijn velletje barst is de duivenvoer sowieso goed gekookt, dus zo lang kook ik het altijd. De onplofte korrels zorgen er bovendien voor dat er veel 'geur- en smaakstoffen' vrijkomen.

                    MVG,
                    Pieter

                    Reageer

                    • antoinette
                      Specimen Hunter
                      • 13-11-2005
                      • 1926
                      • oudenhoorn

                      #11
                      Zo doe ik het ook maar daarnaast goi ik een derde deel suiker (dus ongeveer 330 gram)erbij als ik het in de week zet, donker bier wil ook nog weleens leuk werken

                      Reageer

                      • karper king
                        Komt net kijken

                        • 18-08-2006
                        • 90
                        • limburg,sittard

                        #12
                        wil je de vissen soms dronken hebben of wat, met bier er in doen :P
                        de kat pakt de hond en niet de hond de kat

                        Reageer

                        • antoinette
                          Specimen Hunter
                          • 13-11-2005
                          • 1926
                          • oudenhoorn

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door karper king
                          wil je de vissen soms dronken hebben of wat, met bier er in doen :P
                          lol, nee ik weet ook niet precies hoe het komt maar het werkt als een tierelier de karpers zijn er verzot op.

                          Reageer

                          • karper king
                            Komt net kijken

                            • 18-08-2006
                            • 90
                            • limburg,sittard

                            #14
                            lol, ik heb er wel eens van gehoord dat dat mensen doen. maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat graag hebben.

                            maar ik kan het altijd proberen, en kijken of ze daar op reageren.
                            de kat pakt de hond en niet de hond de kat

                            Reageer

                            Working...