Ok, zoals jullie weten ben ik een beginnende karpervisser, verwacht daarom niet teveel van dit verhaaltje..
Afgelopen weekend op "de groote vliet" verbleven... Door het poepweer toch maar besloten op aan de karpervijver op het park zelf te gaan zitten, vrijdag tegen 6 uur begonnen te vissen, wat versneden boilies en frolic op 2 plekken (handje vol per plek), aangezien het een prive vijver is met veel dressuur waar niet een voerplek mag worden aangemaakt.
Dit rustig onderhouden met heel weinig voer (een enkele string met wat boilies, crum en frolic elke 3 a 4 uur) ...
Overdag hebben mn zwagers en mn schoonpa nog wat gevist met een pickertje en vaste stokken en een paar brasempjes gevangen op het meertje..
Maarrrr... Om 20:30 was ik aan de beurt, ik wilde ff bier halen, maar toen ik 10 meter verderop de deur van ons huisje open wilde doen hoorde ik mn verklikker gieren tesamen met mn baitrunner en mn 2 zwagers die gilden dat ik een run had, met het volgende resultaat:
75CM Schub, vrijwel onbeschadigt..
Kan iemand een gok voor me doen wat dit ongeveer moet wegen? Ik heb namelijk nog geen weeginstrumentarium.

Afgelopen weekend op "de groote vliet" verbleven... Door het poepweer toch maar besloten op aan de karpervijver op het park zelf te gaan zitten, vrijdag tegen 6 uur begonnen te vissen, wat versneden boilies en frolic op 2 plekken (handje vol per plek), aangezien het een prive vijver is met veel dressuur waar niet een voerplek mag worden aangemaakt.
Dit rustig onderhouden met heel weinig voer (een enkele string met wat boilies, crum en frolic elke 3 a 4 uur) ...
Overdag hebben mn zwagers en mn schoonpa nog wat gevist met een pickertje en vaste stokken en een paar brasempjes gevangen op het meertje..
Maarrrr... Om 20:30 was ik aan de beurt, ik wilde ff bier halen, maar toen ik 10 meter verderop de deur van ons huisje open wilde doen hoorde ik mn verklikker gieren tesamen met mn baitrunner en mn 2 zwagers die gilden dat ik een run had, met het volgende resultaat:
75CM Schub, vrijwel onbeschadigt..
Kan iemand een gok voor me doen wat dit ongeveer moet wegen? Ik heb namelijk nog geen weeginstrumentarium.







. 

Ik weeg ze ook niet, neem er zelfs geen foto meer van. Neemt niet weg dat het leuke beestjes zijn om te vangen, nemen meestal geweldige runs.
Reageer