Korst vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kevinbolks
    Komt net kijken

    • 21-11-2007
    • 88
    • Marienberg

    Korst vissen

    Ik heb een vraag over korst vissen
    kun je in de winter ok goed met korst vissen of is dat voor de zomer ?



    groetjes kevin BVD
  • karper king
    Komt net kijken

    • 18-08-2006
    • 90
    • limburg,sittard

    #2
    je kunt het altijd proberen, ligt ook een beetje waar je vist op de maas/kanaal denk ik niet dat het gaat lukken. maar op een visvijver dat niet al te groot is kan je het wel proberen.

    het ligt ook aan de vissen.
    de kat pakt de hond en niet de hond de kat

    Reageer

    • Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

      #3
      Hier stopt het op de vijvers meestal zo rond oktober wel met het azen aan de oppervlakte. Maar ik heb genoeg verhalen gelezen / gehoord waarin gezegd wordt dat karpers in de winter doorazen. Zelf ken ik ook één heel klein watertje waar ze dat doen. Dus het kan wel, maar het gaat waarschijnlijk heel wat meer moeite kosten dan in de warmere maanden, en je zult geluk moeten hebben.

      MVG,
      Pieter

      Reageer

      • kevinbolks
        Komt net kijken

        • 21-11-2007
        • 88
        • Marienberg

        #4
        BADANKT VOOR DE TIPS!
        maar hij werp je de korst ver weg ?

        Reageer

        • Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Hoe ver je een korst weggwerpt? Als je ervaring hebt maximaal een meter of 20 zonder extra verzwaring en een niet al te dikkel lijn.

          Reageer

          • kevinbolks
            Komt net kijken

            • 21-11-2007
            • 88
            • Marienberg

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
            Hoe ver je een korst weggwerpt? Als je ervaring hebt maximaal een meter of 20 zonder extra verzwaring en een niet al te dikkel lijn.
            WAt is een goie verzwaring ?

            Reageer

            • Pieter Stam
              -
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Bestaat niet, buldo zou kunnen. Dat is een soort holle ronde dobber die je kunt vullen met water. Controller kan ook, dat is een met een dobber waar de lijn aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant doorheen gaat. Ik vind een buldo slecht, een controller iets minder slecht. Zeker met de korst. Met drijvend hondebrokjes kan een controller nog wel eens wat nuttig werk uitrichten. Je kunt beter proberen de karpers voor je eigen kant aan het azen te krijgen, dan dat je met buldo's of controllers richting de vis gaat smijten.

              MVG,
              Pieter

              Reageer

              • antoinette
                Specimen Hunter
                • 13-11-2005
                • 1926
                • oudenhoorn

                #8
                Voor werpvermogen met drijvend aas is een foreldobber ook zeer geschikt.

                Reageer

                • Harold Z
                  I'm not an addict

                  • 14-08-2007
                  • 611
                  • Uden

                  #9
                  Heb met het korstvissen wel eens een Karper gevangen aan mijn oranje Buldo!
                  Hij hapte eerst al een keer naar mijn buldo, maar omdat er geen haak aan zat haak je hem natuurlijk niet...
                  Mijn brood liet hij met rust?!
                  Ik dacht toen, die heeft me geen 2e keer, dus met een kort stukje lijn een haak aan mijn buldo gemaakt, en weer hapte hij!!
                  Toen kon ik hem wel haken, drillen en landen... dus buldo's zijn niet altijd slecht!!

                  Groet,

                  Harold
                  "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
                  animals are treated" - Ghandi

                  Reageer

                  • Peer Gunt
                    Newbie

                    • 19-09-2007
                    • 5
                    • Heemskerk

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Harold Z
                    Heb met het korstvissen wel eens een Karper gevangen aan mijn oranje Buldo!
                    Hij hapte eerst al een keer naar mijn buldo, maar omdat er geen haak aan zat haak je hem natuurlijk niet...
                    Mijn brood liet hij met rust?!
                    Ik dacht toen, die heeft me geen 2e keer, dus met een kort stukje lijn een haak aan mijn buldo gemaakt, en weer hapte hij!!
                    Toen kon ik hem wel haken, drillen en landen... dus buldo's zijn niet altijd slecht!!

                    Groet,

                    Harold
                    Met drijvend brood ook wel eens brasem gevangen. En een mooi formaat ook.
                    Maar om op deze manier gericht te gaan vissen op brasem, omdat je een keer succes hebt. Nou nee.
                    M.a.w. iedereen vangt wel eens op a-typische wijze een vis. Het zijn niet de methodes om iedereen aan te bevelen.

                    Reageer

                    • ,,Bas,,!
                      Newbie

                      • 21-01-2008
                      • 37
                      • /

                      #11
                      Als je in de zomer gaat karperen op de korst en dan in een visvijver hoef je je dobber met de korst niet zover te werpen.
                      de korst valt er ook snel af.

                      Ps soms is het dan wel handig een dobbertje die je eerst met water vult, hoef je ook geen lood er aan te hangen
                      Aangepast door ,,Bas,,!; 23-01-2008, 18:02. Reden: foute spelling
                      Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

                      Reageer

                      • electra
                        Joeri

                        • 27-11-2007
                        • 99
                        • boutersem

                        #12
                        geschikt gewicht: sbirulino, de drijvende dan, je hebt die doorzichtig, dus weinig zichtbaar. lange onderlijn, perfect te werpen tot op 50 m soms. wordt vaak gebruikt op forel

                        Reageer

                        • electra
                          Joeri

                          • 27-11-2007
                          • 99
                          • boutersem

                          #13
                          je kan deze vinden bij raven.

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            -
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ,,Bas,,!
                            Ps soms is het dan wel handig een dobbertje die je eerst met water vult, hoef je ook geen lood er aan te hangen
                            Ook wel buldo genoemd.

                            Reageer

                            • ,,Bas,,!
                              Newbie

                              • 21-01-2008
                              • 37
                              • /

                              #15
                              Jaa klopt, vis jij daar wel eens mee, met een buldo?
                              en zo ja op wat?

                              en wat hang je er dan aan...
                              Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

                              Reageer

                              Working...