Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
je kunt het altijd proberen, ligt ook een beetje waar je vist op de maas/kanaal denk ik niet dat het gaat lukken. maar op een visvijver dat niet al te groot is kan je het wel proberen.
Hier stopt het op de vijvers meestal zo rond oktober wel met het azen aan de oppervlakte. Maar ik heb genoeg verhalen gelezen / gehoord waarin gezegd wordt dat karpers in de winter doorazen. Zelf ken ik ook één heel klein watertje waar ze dat doen. Dus het kan wel, maar het gaat waarschijnlijk heel wat meer moeite kosten dan in de warmere maanden, en je zult geluk moeten hebben.
Bestaat niet, buldo zou kunnen. Dat is een soort holle ronde dobber die je kunt vullen met water. Controller kan ook, dat is een met een dobber waar de lijn aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant doorheen gaat. Ik vind een buldo slecht, een controller iets minder slecht. Zeker met de korst. Met drijvend hondebrokjes kan een controller nog wel eens wat nuttig werk uitrichten. Je kunt beter proberen de karpers voor je eigen kant aan het azen te krijgen, dan dat je met buldo's of controllers richting de vis gaat smijten.
Heb met het korstvissen wel eens een Karper gevangen aan mijn oranje Buldo!
Hij hapte eerst al een keer naar mijn buldo, maar omdat er geen haak aan zat haak je hem natuurlijk niet...
Mijn brood liet hij met rust?!
Ik dacht toen, die heeft me geen 2e keer, dus met een kort stukje lijn een haak aan mijn buldo gemaakt, en weer hapte hij!!
Toen kon ik hem wel haken, drillen en landen... dus buldo's zijn niet altijd slecht!!
Groet,
Harold
"The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
animals are treated" - Ghandi
Heb met het korstvissen wel eens een Karper gevangen aan mijn oranje Buldo!
Hij hapte eerst al een keer naar mijn buldo, maar omdat er geen haak aan zat haak je hem natuurlijk niet...
Mijn brood liet hij met rust?!
Ik dacht toen, die heeft me geen 2e keer, dus met een kort stukje lijn een haak aan mijn buldo gemaakt, en weer hapte hij!!
Toen kon ik hem wel haken, drillen en landen... dus buldo's zijn niet altijd slecht!!
Groet,
Harold
Met drijvend brood ook wel eens brasem gevangen. En een mooi formaat ook.
Maar om op deze manier gericht te gaan vissen op brasem, omdat je een keer succes hebt. Nou nee.
M.a.w. iedereen vangt wel eens op a-typische wijze een vis. Het zijn niet de methodes om iedereen aan te bevelen.
Als je in de zomer gaat karperen op de korst en dan in een visvijver hoef je je dobber met de korst niet zover te werpen.
de korst valt er ook snel af.
Ps soms is het dan wel handig een dobbertje die je eerst met water vult, hoef je ook geen lood er aan te hangen
Aangepast door ,,Bas,,!; 23-01-2008, 18:02.
Reden: foute spelling
Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist
geschikt gewicht: sbirulino, de drijvende dan, je hebt die doorzichtig, dus weinig zichtbaar. lange onderlijn, perfect te werpen tot op 50 m soms. wordt vaak gebruikt op forel
Reageer