Korst vissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • electra
    Joeri

• 27-11-2007
    • 99
    • boutersem

ik vis persoonlijk nooit met een buldo. Er zijn veel betere alternatieven. Buldo is lomp, werpt slecht, goed zichtbaar voor de vis. Voor mij dus nooit een buldo.

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Buldo's zijn ellende, daar vis ik niet mee. Als ik al iets van verzwaring gebruik dan is dat een controller.

Reageer

• kevinbolks
        Komt net kijken

• 21-11-2007
        • 88
        • Marienberg

ik ga het in de zomer wel proberen

Reageer

• ,,Bas,,!
          Newbie

• 21-01-2008
          • 37
          • /

oke dankje, is het dan misschien een optie om met een gewoon dobbertje of een gewone dobber te gaan karperen met brood en dan proberen t brood te laten drijven ofzo?
          Beter achter het net gevist, dan helemaal niet gevist

Reageer

• MidasMcBoomBoom
            Rietkruiper/korstwerper

• 18-06-2009
            • 2
            • Dronten

Korst in de winter

1. Korst vissen in de winter is best te doen idd, vooral op kleiner water, bij voorkeur onder overhangende bomen, duikers en plompen enz. belangrijk is wel om minder bij te voeren, voor mijn gevoel iig.

en wat betreft werpen, probeer eens andere soorten brood te gebruiken, zoals turks brood, vooral brood dat wat dikker is en dus zwaarder en ook meer water opneemt, afhankelijk van hoeveel ergens gevist word en of de vissen dus erg voorzichtig zijn, kan je ook gewoon een groter stuk brood gebruiken, zorg dan wel dat je haak in verhouding is met het aas. ik gebruik zelf het liefste of ongesneden of zelfgebakken brood, dit maakt dit een stuk makkelijker. doe je korst aan de haak, laat hem het water net ff raken en dan snel inwerpen voor het te soppig word, als je dan een groot stuk turks brood gebruikt kan je behoorlijke afstanden werpen, ook heb je als voordeel dat dit brood sterker ruikt dus dat 9 van de 10 keer de vis jou korst tussen de gevoerde korsten uit pakt!
            Heel soms vang je niks, Daarom heet het Vissen en geen Vangen

Reageer

• inieminie1989
              Komt net kijken

• 22-01-2010
              • 74
              • Valthermond

ik sta toch liever met warm weer aan de water kant. :P

om even terug te komen op de dobbers ik heb net de fox controller 5gram aangeschaft iemand hier ervaring mee?
              Wees Niet Lui Breng De Haak Aan De Vis

Reageer

• Pieter Stam
                -
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

't Kan mij niet snel genoeg 20 graden worden.

Weinig ervaring met controllers. Slechts een enkele keer gebruikt. Op de meeste watertjes waar ik vis zijn ze niet nodig.

Reageer

• inieminie1989
                  Komt net kijken

• 22-01-2010
                  • 74
                  • Valthermond

het gaat mij er ook meer om dat ik iets makkelijker op die hele kleine plekjes kan komen. heb vaak last van de wind omdat ik op het boeren landschap woon!!

Reageer

• Enforcer
                    gelegenheids visser

• 12-11-2009
                    • 11
                    • Delft

Wat je ook kan proberen, is met een lichte hengel en met een stuk vlieglijn. je moet dan wel denken aan een stuk van minimaal een meter van #9

Reageer

• preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door inieminie1989
                      ik sta toch liever met warm weer aan de water kant. :P

om even terug te komen op de dobbers ik heb net de fox controller 5gram aangeschaft iemand hier ervaring mee?
                      Deze Fox controllers zijn de beste die er zijn, qua werpeigenschappen, duurzaamheid etc. De controllers van Middy zijn de slechtste die er zijn, want het loodgewicht komt al snel los uit het balsa. Als de kans op verspelen door bijv. struikgewas gebruik ik ook de paars/blauwe van Ultimate, want die kosten nog geen 2 euro en zijn ook best goed.

Voor iedere afstand heb ik een gewichtsklasse, maar voor de korte afstand (in slootjes enzo) gebruik ik een lege waterkogel (buldo) om de speldwartel/connector drijvende te houden.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• peterg
                        Komt net kijken

• 04-01-2010
                        • 98
                        • IJsselstein

kORST VER WERPEN.

Op een karper put op korst. De karpers aasden bij een plomp veld op wel 40 m afstand aan de oppervlakte. Ik had er al een rig met heen gedirigeerd, maar de heren hadden alleen oog voor de oppervlakte. Goede raad is duur, maar nooit geprobeerd is nooit gelukt.

Werpdobber ter hand, zoeentje met een centraal gat . Afgeken van Vis TV " Twiske" stuit op de lijn onderlijn eraan haak 8 Flinke broodvlok en een proefworp naar de andere kant, jahoor afstand geen probleem.
                        Broodkorst bleef netjes op de kant. Band elastiek oom de korst en haak. nog eens proberen

Kosrt kwam tenminste een heel eind in het water, alleen niet in kombinatie met de haak.
                        Op deze afstand zag ik vaak niet goed of het brood er nog aan zat.

Peins peins, De dames en heren lachten mij uit en aten vrolijk van de korsten zonder haak.

Haak met brood ingepakt, een zwieperd in de goede richting en jawel de korst lag ter plekke.
                        Prachtig zo'n kolk op afstand en een kromme hengel. De kosrst met haak had ik met PVA ingepakt.

Resultaat een mooie schupje en de andere pleite.

Wie nooit iets probeerd, heeft nooit iets geleerd.

Peterg

Reageer

• inieminie1989
                          Komt net kijken

• 22-01-2010
                          • 74
                          • Valthermond

dat is een hele mooie en slimme manier om te zorgen dat het hele goedje netjes aankomt! mr ik doe het liever dat ik me lijn los hang (dus de beugel open) en de hengel 45 graden omhoog en dan de korst en haak met een katapult de goede richting opschieten of met pva string en een paar vlokken samen met de vlok waar de haak in zit de goede kant op werp !!

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

Imitatiebrood kan ook werken op mega-afstanden en dit is ook nog eens met een hair te bevestigen, zodat de aanslag nog beter is.

Reageer

• inieminie1989
                              Komt net kijken

• 22-01-2010
                              • 74
                              • Valthermond

waar kan ik dit imitatie brood vinden? ik shop namelijk bijna alleen maar online!

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                                • 1834
                                • Oss

Zoek maar eens op Enterprise Tackle (imitation bread) wat één van de bekendste merken op dit gebied is.

Reageer

Working...