conderveermiddel in boilies

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Douwe, heeft de boilieindustrie zo'n sterke lobby dan, dat het rapport op zich laat wachten? Wat was de uitkomst van het onderzoek? Aart Lokhorst heeft eens gezegd dat er groeiafwijkingen waren geconstateerd door de OVB bij karpers die gevoed werden met onnatuurlijk aas. Ik weet er het fijne niet meer van. Kun je daar iets over zeggen?

Groeten
    Dennis
    Carpe Diem

Reageer

• brielsemaasliefhebber
      vis gek
      • 06-06-2006
      • 1231
      • Brielle

Kijk dit is nu weer een topic waar een ieder een eigen mening over heeft,denk dat je er nooit uit komt.Ik ben ook van mening dat een eigen gemaakte bolie beter is,maar daar in tegen als de conserveringsmidellen nu echt zo slecht zijn voor de vissen dan zou er in frankrijk geen vis meer zwemmen.Op die wateren wordt door 95% van de vissers met redaymade bolies gevist.Dus als je daar naar gaat kijken zal het wel mee vallen denk ik.
      GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

Een karper heeft geen maag en doet de ver****** alleen in het darmstelsel. Het is dan zeker geen gekke hypothese dat conserveringsmiddelen niet goed zijn voor de darmflora van zo'n vis. Als iedereen daar met ready mades vist, betekent het niet dat de vissen gezond zijn. Daar komt ook nog bij, dat karperputten in Frankrijk voortdurend worden bijgevuld met mooie vissen uit Nederland. Het kan dus mooier lijken dan het is.
        Carpe Diem

Reageer

• brielsemaasliefhebber
          vis gek
          • 06-06-2006
          • 1231
          • Brielle

Nou over dat bij vullen uit nederland geloof ik niet helemaal maar ja het zal wel.

Is ook weer zo iets waar je niet over uit gepraat raakt.
          GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Ik denk eerder en dat is ook waar, dat er veel vissen uit Frankrijk naar Nederland komen.
            Spiegelkarperprojecten met Villedonspiegels bv.

Dennis het maakt niet uit wat je er over zegt het maakt de vissers niet uit of het goed of slecht is het moet vangen punt.
            Je kunt de vraag ook anders stellen is het voedsel wat wij de vis voorschotelen zo wie zo wel goed.
            Kun je niet beter spreken met de woorden van Aart het is niet goed of slecht het is kiezen tussen slecht en heel slecht.

Conserveringsmiddelen doden de bacteriën ook de goede tevens zorgen ze ervoor dat schimmels hun werk niet kunnen gaan doen.
            De darmflora gaat naar de knoppen.
            Nog een verschijnsel en daar wint de freezer of home made het mee op de lange termijn, herkenning van de smaak van de overdosering met middelen.

In het geval van de boilie moet er sprake zijn van zware overdosering anders blijven ze op de schappen van de winkels niet goed.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Waarschijnlijk is van veel gebruikte middelen in boilies al bekend wat de effecten daarvan zijn. Eigenlijk zou het op de verpakking moeten staan wat erin zit dan kan de visser tussen slecht en beter kiezen. Stukje verantwoordelijkheid...
              Carpe Diem

Reageer

Working...