Drijvend vissen!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fishie
    roof/karper visser

• 04-05-2008
    • 52
    • visvijver

Drijvend vissen!

Beste mensen,

ik kga morgen drijvend vissen met hondenbrokken en als lokvoer kattenbrokken!
    nou is mijn vraag moet ik de hondenbrokken ana me haak doen? of aan zo'n speciale onderlijntje met zo'n lusje eraan? waar je normaal een bolie ana doet!
    en als ik ze aan me haak moet doen moet ik ze dan zo erop doen dat me hele haak verborgen is?

Thanks allemaal alvast!
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Morgen is al voorbij maar bij deze nog een reactie. Je moet inderdaad met 'zo'n lusje' (=hair) vissen. Je kunt het beste je haak direct vastknopen aan de hoofdlijn met een halve bloedknoop of een bledjesknoop. Bij beide knopen hou je een uiteinde over. In dit uiteinde kun je ene lusje knopen. Hair vastzetten met een krimpkousje, of simpelweg 2x om de haak wikkelen en klaar is Fishie.

Er zijn simpelere methoden, maar dit is wel een van de eenvoudigste om uit te leggen

MVG,
    Pieter

Reageer

• kevinbolks
      Komt net kijken

• 21-11-2007
      • 88
      • Marienberg

Ik heb gisteren ook nog drijvend gevist maar de vis het geen intresse ze gaan er heen en kijken even en gaan weer weg

Reageer

• Burrel
        Roofvisser

• 06-05-2008
        • 22
        • Velserbroek

ik heb gister een 77cm karper gevange met drijvend:P

Reageer

• fishie
          roof/karper visser

• 04-05-2008
          • 52
          • visvijver

***** helemala niks gevangen er kwam er geen eens een in de buurt! egt balen snap nie hoe het kan!
          weet iemand nog een andere leuke manier maar je vaak karper mee vangt? en met wat voor weer enz is ht beste? dus wat meer inf graag over leuke manieren van karpervissen en dan in wat voor weer en bijv met wat voor aas!
          graag wat meer inf thanks alvast ik snap nog steeds niet hoe het kan dat ik niks ving!

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

Niet opgeven na 1 'mislukking'. Zeker als je nog niet al te veel ervaring hebt is het handig om gewoon veel te vissen en niet na een paar uutjes zonder vis over te stappen op iets anders, of helemaal te stoppen. Dat je nix vang heeft te maken met een gebrek aan bijtlust, geluk en kennis en ervaring. Aan kennis kun je werken, aan ervaring ook. De andere twee heb je niet in de hand.

Je kunt met alle weertypen karper vangen. Het weer zoals het nu is is werkelijk ideaal om drijvend te vissen en te vangen. Dus daar kan het haast niet aan liggen.

MVG,
            Pieter

Reageer

Working...