Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Kan het kloppen dat als je mais aan de haak doet dat je opzij en van de onderkant wat kleiner knipt ivm met geur en smaak wat er dan vanaf komt. Zie ze dit altijd doen op het noord willems kanaal in assen. Maar heb er geen ervaring mee maar als dit effectiever zal zijn als een hele korrel er op dan ga ik het zeker proberen.
Ik vraag het voorzichtig iedere keer als ik iets hoor over haak aas dan weet iedereen het aan de water kant beter en dat zijn vaak mensen die heel weinig vissen vandaarhier de vraag
Het zal wel niet met smaak en geur te maken hebben.Zou het niet zijn om van een grotere maiskorrel een ietsje kleinere te maken.Ik heb er trouwens zelf nog nooit van gehoord of gezien.
Ik vriez meestal ook een blikje in en neem die vervolgens ook mee.
Als ze voorzichtig aasen zet ik een reeds ontdooide korrel op de haak deze zijn zachter waardoor bij het aanslaan de haak mekkelijker uit de korrel komt.
Door het invriezen vriest de structuur kapot waardoor de korrel zachter en zoeter wordt, kan zijn voordelen hebben, gewoon proberen zelf vries ik soms een blikje in laat het ontdooien en vries het weer in het werkt maar zo gewoon ook.
Voor ik de maïskorrel op mijn haakje steek knijp ik er heel zachtjes op zodat het harde stukje eruitkomt, zo komt het sap van de binnenkant er makkelijker uit bij aanbeet van de vis, en verschiet de vis niet van het harde stukje dat er anders uitkomt bij een aanbeet. (heb ik me laten wijsmaken van een oude visser) Maar moet wel bekennen dat je aanbeten veel beter zijn, het lijkt dat de vis er niet zo schuw van is.
Reageer