voorvoeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feeder1965
    loves fishing

    • 25-02-2007
    • 217
    • bassevelde ovl

    voorvoeren

    hallo
    ik zou een keertje met mijn zoon op karper willen vissen en weet niet goed hoe het aan te pakken ivm voeren
    het is een kanaaltje waar vrij veel wilde karper van 1tot 5a6 kg op zit
    mijn vraag is nu hoeveel keer op voorhand gaan voeren (partikels) en welke hoeveelheid per voersessie
    graag enige sugessties
    groeten tony
    lid : ghent match fishing team & ONI terneuzen
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #2
    als er vrij veel karper zit en je weet de stekjes te vinden hoef je er helemaal niet voor te voeren...hooguit voor aasgewenning maar ik ben ervan overtuigd dat die wat mais zeker niet aan hun neus langs laten gaan!

    Ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #3
      Aasgewenning komt volgens mij door voeren maar oke.

      Ik zou een weekje iedere dag een kilootje of 2 partikels verspreid over de stekken voeren.
      Komt dus neer op een kilo of 15 voor 4 stekken, het is volop zomer dus dat komt wel weg.
      Partikels goed weken; 24 uur en dan koken 20 minuten tot een half uur.

      Ga dan vissen met blikmais.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • kraak
        mooi weer visser
        • 09-08-2005
        • 307
        • Kampen

        #4
        vind je dat niet veel particles? Ik merk dat je vooral veel knollen 'lokt' met particles..
        Mocht je dat niet erg vinden dan is er niets aan de hand natuurlijk.. zelf geef ik de voorkeur aan meer boilies voeren dan particles.. En mocht ik dan particles voeren zou ik zeker weten iets buiten mijn voerstek gaan vissen..

        Ieder zijn ding natuurlijk..
        vr.gr. Jeroen

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Dat kun je gaan doen maar hij zegt zelf dat er veel kleine karper voorkomt.
          Maar los daarvan is het toch altijd lastig om er iets over te zeggen je kent het water net enz.
          Iedereen heeft dan zijn/haar eigen uitgangspunten.
          Boilies is ook geen wonderaas, partikels worden over het algemeen genomen goed door de kleinere karpers genomen en volgens hem komen die daar juist voor.

          Vandaar
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          Working...