lastige ventjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • nick V
    Newbie

    • 19-08-2007
    • 18
    • Enter

    lastige ventjes

    hallo
    ik vind dat ''vissers'' mensen die s'nachts de boel lopen af te breken en herrie te schoppen en alle puinhoop laten liggen harder aangepakt mogen worden..
    want bij ons de buurt mag je niet eens meer in de bebouwde kom nachtvissen door die kwaad jongens
    daar zijn er best wat de dupe door geworden.

    zolas vandaag ging ik ook effe langs wat waterkanten heen en daar zaten ook wat van de ventjes bij de alles in brand zaten te steken...

    of je vind weer een snoek of karper die zo in een droge sloot word gegooit of midden op de weg.


    wat vinden jullie hiervan wat voor straffen die mensen moeten krijgen
    mijn mening is forse boete met inname vispas(vergunning)

    gr nick
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Om te straffen moet er eerst beleid zijn m dit aan te pakken en daar mankeert het meestal aan.
    Het is voor de gemeente veel simpeler om een nachtvisverbod in te stellen.

    Maar zodra je zoiets ziet bel je dan ook de politie of moet iemand anders dat maar doen?
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • Driehoek
      Sportvisser

      • 17-06-2007
      • 787
      • Rijssen

      #3
      ja maar wacht ff Douwe, hebben we daar de 'dieren beschermings wetten' niet voor dan?
      of is dat net als bij onze buren provincie/lokaal afhankelijk...?

      (hoewel... hier in het oosten hebben we de speciale nachtvispas Oost nederland, misschien ook maar landelijk gaan invoeren)

      Trouwens over dat bellen ben ik het absoluut met je eens!!!
      .
      Happy fishing.
      ----------------------------------------

      Reageer

      • nick V
        Newbie

        • 19-08-2007
        • 18
        • Enter

        #4
        .....

        ik dacht dat de nachtvis pas landelijk was...

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #5
          Verkeert gedacht er bestaat geen landelijke nachtvispas.
          En die moet er ook maar niet komen.
          Nachtvispassen tellen zo wie zo niet in de bebouwde kom.
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • nick V
            Newbie

            • 19-08-2007
            • 18
            • Enter

            #6
            ik vind het nergens op slaan
            als ze dat invoeren moeten ze dat ook landelijk doen of helemaal niet.
            want hier bij ons in de buurt als je geen auto hebt kan je in weinig wateren vissen s'nachts.
            ik baal er dus ook echt van de er in de bebouwde kom niet nacht gevist mag worden hier tenminste.

            Reageer

            • kraak
              mooi weer visser
              • 09-08-2005
              • 307
              • Kampen

              #7
              tjah nick V dat is dus allang al verpest voor je.. De goede moeten onder de kwaden lijden..
              vr.gr. Jeroen

              Reageer

              • ironny
                Moderator
                • 04-04-2006
                • 1377
                • Hamont

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door nick V
                ik vind het nergens op slaan
                als ze dat invoeren moeten ze dat ook landelijk doen of helemaal niet.
                want hier bij ons in de buurt als je geen auto hebt kan je in weinig wateren vissen s'nachts.
                ik baal er dus ook echt van de er in de bebouwde kom niet nacht gevist mag worden hier tenminste.
                Nee wat lekker is, is dat je ligt te maffen vervolgens continu gestoort wordt door piepers en andere geluiden....
                als je geen auto hebt en s nachts wilt vissen, ga je op zoek naar andere mogelijkheden toch? Terecht dat ze hier streng op zijn en terecht dat ze hier niet overal vergunningen voor verstrekken. Bij ons op de vijver zijn er maar een paar vergunningen te verkrijgen om s nachts te vissen en die worden niet zomaar uitgedeeld. Eerst verdienen door een serieuze visser te zijn en niet alleen te komen voor een barbeque en muziek.
                Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                Reageer

                • nick V
                  Newbie

                  • 19-08-2007
                  • 18
                  • Enter

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ironny
                  Nee wat lekker is, is dat je ligt te maffen vervolgens continu gestoort wordt door piepers en andere geluiden....
                  als je geen auto hebt en s nachts wilt vissen, ga je op zoek naar andere mogelijkheden toch? Terecht dat ze hier streng op zijn en terecht dat ze hier niet overal vergunningen voor verstrekken. Bij ons op de vijver zijn er maar een paar vergunningen te verkrijgen om s nachts te vissen en die worden niet zomaar uitgedeeld. Eerst verdienen door een serieuze visser te zijn en niet alleen te komen voor een barbeque en muziek.
                  ja maar er zijn dan niet veel mogelijkheden...de regge en het twente kanaal
                  maar gestoord worden door piepers vind ik niet erg:P
                  die regels moet je hier ook invoeren met dat s'nachts vissen

                  Reageer

                  • Driehoek
                    Sportvisser

                    • 17-06-2007
                    • 787
                    • Rijssen

                    #10
                    "Eerst verdienen door een serieuze visser te zijn..."

                    in Duitsland is dat al zo!
                    Wat ik ervan begrepen heb (in niedersachsen) is het zo dat de vispas omgezet 'kan' worden in een fischereischein (levenslang) maar je moet
                    net als hier, lid zijn van een Angelverein (visvereniging) en een soort test
                    afleggen voor dat ook daadwerkelijk gebeurt...
                    Maar ook dit is weer deelstaat/lokaal afhankelijk...

                    Ik ben het hier mee eens!
                    laat eerst maar eens zien dat je de verantwoordelijkheid KUNT dragen...
                    .
                    Happy fishing.
                    ----------------------------------------

                    Reageer

                    • Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

                      #11
                      Nick je blaast wel erg hoog van de toren.
                      Enig idee hoeveel overlast de zgn. vissers veroorzaken in de bewoonde gebieden?
                      Maar weet je wat je moet doen?
                      Ga naar je HSV en zeg daar dat ze het voor je moeten regelen.
                      Vissen is een hobby geen religie!

                      Reageer

                      • nick V
                        Newbie

                        • 19-08-2007
                        • 18
                        • Enter

                        #12
                        zal ik doen

                        Reageer

                        • spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

                          #13
                          die dierenbeschermingswet dat is natuurlijk een goede zaak dat is duidelijk.

                          maar we barsten in dit land van de weten ,alleen hebben we een beetje weinig straffen.

                          we moet zo'n hufter nou verwachten voor het mishandelen van een paard of het volledig verampeneren van de bewoners van een kinder boerderij .

                          er zijn hier geen zware straffen meer en zeker hier niet voor,als je geld hebt krijg je een bekeuring en anders moet je papier prikken.

                          voor de "serieuze"vergrijpen zoals moord zijn de straffen al te laag.

                          als je hier levenslang wilt krijgen geloof ik echt dat je het hele koningshuis moet uitmoorden anders is er niemand onder de indruk.

                          je leest ook in de krant man vermoord zijn vrouw en kinderen en dan denk ik ,boeiend ik kijk er niet meer raar van in deze vergaarbak van vreemde culturen.

                          maar van de week las ik weer over een man die zijn rottweiler door de stad sleepte achter zijn fiets net zolang tot het beestje is overleden

                          dan denk ik wel in termen van ophangen aan zijn zak of onthoofden en in zijn nek zeiken 1 van beide ,ik twijfel nog

                          man wat kan ik daar kwaad om worden

                          sukkels

                          Reageer

                          Working...