met korst

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

    • 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

    #31
    Waarom zou een karper niet in een leefnet mogen? Hier worden hele karperwedstrijden georganiseerd. De karper moet natuulijk wel in een appart leefnet.
    Wie vist, die vangt!

    Reageer

    • 4x14
      Banned

      • 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door yannik
      Waarom zou een karper niet in een leefnet mogen? Hier worden hele karperwedstrijden georganiseerd. De karper moet natuulijk wel in een appart leefnet.
      Van mij mag die best in een leefnet, alleen liever niet als het een grotere is en die er niet te lang in zit. Deze was 13/14 pond en had hem dus liever meteen gewogen en terug gezet dan in m'n leefnet te douwen.

      Reageer

      • Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door yannik
        Waarom zou een karper niet in een leefnet mogen? Hier worden hele karperwedstrijden georganiseerd. De karper moet natuulijk wel in een appart leefnet.
        Vis van pondje of 13 in een leefnetje . Hij komt krom te liggen, vinnen breken af en/of scheuren in. Het beste is gewoon meteen te wegen of als het regelmatig voorkomt een bewaarzak mee nemen maargoed dat zal voor een groot deel wel te veel moeite en gezeur zijn of het mag niet volgens de regels, hmmmm

        Reageer

        • Sinnie
          Newbie

          • 26-08-2008
          • 2
          • Barneveld

          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
          misschien moeten hier ook wat vaste richtlijnen voor komen al dan niet in een wetje.

          als kind word er wel geleerd(bij een club)dat je een voorntje niet gaat zitten mollen om het haakje te pakken te krijgen,maar netjes met een hakenstekertje dat keurig verwijderd.

          voor karper zou je dus ook wel een paar dingetjes kunnen verzinnen om het niet uit de hand te laten lopen,verplicht een redelijk groot net ,een onthaakmat.

          zou kunnen lijkt me.

          maarja als kind is het allemaal zo geleerd ,en dan zitten ze netjes te vissen en dan komt er iemand naast ze zitten die een mooie karper vangt ,vervolgens zijn schedel inslaat en hem terplaatse schoonmaakt en vanavond lekker opeet.

          ja dat mag allemaal maar het is een beetje krom om het uitgelegd te krijgen.

          ben toch voor alle zoetvis terug in het water ,vis eten doe je maar uit zee .


          er zit al zo weinig vis meer in dit land
          Dus jij suggereert dat iemand die zich niet aan die richt lijnen houd niet goed omgaat met de vis? Een net hoeft niet groot te zijn, maar je maakt het jezelf alleen maar makkelijker met een landingsnet. En over een onthaakmat hoeven we niet eens te spreken, de vis loopt echt geen letsel op van een aantal seconden op het gras.

          En als je het beste over hebt voor de vis (karper), dan moet je niet gaan vissen. Beetje hypocriet om eerst een haak in zijn bek te slaan en vervolgens te doen alsof je het allemaal zo zielig vindt voor het beest.

          On-topic:

          Mooie vis hoor

          Reageer

          • jorre
            Newbie

            • 06-09-2008
            • 3
            • westerlo

            #35
            Mooie vis hoor, ik vind persoonlijk het korstvissen nog het leukste van het hele karpervisgedoe.

            doe zo verder

            Reageer

            • spuiliefhebber
              Verificatie gaande...
              • 22-04-2006
              • 4156
              • onbekend

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Sinnie
              Dus jij suggereert dat iemand die zich niet aan die richt lijnen houd niet goed omgaat met de vis? Een net hoeft niet groot te zijn, maar je maakt het jezelf alleen maar makkelijker met een landingsnet. En over een onthaakmat hoeven we niet eens te spreken, de vis loopt echt geen letsel op van een aantal seconden op het gras.

              En als je het beste over hebt voor de vis (karper), dan moet je niet gaan vissen. Beetje hypocriet om eerst een haak in zijn bek te slaan en vervolgens te doen alsof je het allemaal zo zielig vindt voor het beest.

              On-topic:

              Mooie vis hoor
              je moet het hele verhaal lezen vriend van de start tot het eind en dan oordelen.

              ik was juist degene die dat ook niet zo nodig vond maar goed.


              lezen!!!!!!!!!

              Reageer

              Working...