neopreen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janblunt
    Newbie

    • 24-06-2008
    • 15
    • arnhem

    neopreen

    Is het verstandig om neopreen handschoenen en sokken te kopen. (bijv die van X2) of heeft iemand een andere tip om koude handen en voeten te voorkomen?



    B.V.D
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

    #2
    zorgen dat je lijf warm is dan heb je normaal ook geen koude handen.


    schijnt een natuurlijke reactie te zijn alle warmte word naar de vitale delen gestuwd,klinkt raar maar het lijf denkt zonder handen en voeten makkelijk verder te kunnen.


    meestal helpt het toch niet echt als je koude handen hebt en je doet handschoenen aan.

    Reageer

    • janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

      #3
      Wat spui zegt klopt helemaal ,maar wat let je om het te proberen baat het niet schaad het niet en de kosten zijn het niet, de beste raad die ik heb zelf uit zoeken en ondervinden ,Het mooie hiervan is dat je er dan ook over mee kan praten.
      Groeten van Jan de visser

      Reageer

      • BasB
        IJssel-ganger

        • 04-08-2007
        • 393
        • Deventer

        #4
        Om nog wat verder te gaan Martijn.., het schijnt dat je bovenlichaam het belangrijkste is.
        2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

        Reageer

        • spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BasB
          Om nog wat verder te gaan Martijn.., het schijnt dat je bovenlichaam het belangrijkste is.
          inderdaad kijk maar naar die alpinisten de handen en voeten vallen er als eerste af dan armen en benen.

          maar de ingewanden + je hart longen en andere vitale delen in de romp houd hij het langst mogelijk warm.


          bloed gaat in een steeds kleiner kringetje pompen

          Reageer

          • BasB
            IJssel-ganger

            • 04-08-2007
            • 393
            • Deventer

            #6
            Dat bedoel ik maa!
            2x Shimano Catana Barbel Power + Shimano 6000D-EU

            Reageer

            • danny69
              Feedervisser
              • 16-03-2005
              • 227
              • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

              #7
              Hoi,
              Belangrijk is dat je wat blijft bewegen. Als je gaat stilzitten ( zoals bij karperen in je "chair") krijg je natuurlijk koude handen/voeten. Eenmaal dat koud, volgt de rest ook!
              Heb zelf ook wel neopreen handschoenen/ binnenschoentjes. Deze helpen wel maar zijn geen garantie.

              Regelmatig warm drinken en wat eten. En een beetje rondlopen af en toe. Doet allemaal wonderen!

              Grtz. Danny
              Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

              Reageer

              • janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

                #8
                Wij vissen wedstrijden in de winter van 3 uur en lopen als er 20 kg gevangen moet worden niet zomaar even van de kist ,dus met wat hulp middelen probeer je het te redden waar onder neopreen hand schoenen ,voor al de hand waar je de hengel mee vast houd heeft het zwaar te verduren ,daar werkt de hand schoen wel om dat je daar verder toch niets zinnigs mee doet ,het probleem is de linker hand daar zit het probleem ,zolang je de vis aan de gang hebt is er niets aan de hand maar stagneert dat ff ja dan ga je het voelen ,het blijft gewoon afzien ,WINTER VISSEN IS GEEN SPORT VOOR WATJES.Ik zeg na iedere winter haven competitie volgend jaar doe ik echt niet meer mee ,maar volgende maand is het weer inschrijven en reken maar dat ik vooraan sta ,het is zo iets moois die winter visserij ,alleen wat ik al zij het is geen sport voor watjes ,dus accepteren die kou ,of thuis blijven zitten bij de kachel maar ik heb m'n keus al gemaakt.
                Groeten van Jan de visser

                Reageer

                • lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

                  #9
                  Nou lekker een straalkachel op mij gericht ... heerlijk en lekker warm .
                  Vaak dat mijn buurman even zijn handen komt warmen bij mij ...
                  Geen probleem met de kou anders goede termo kleding is heel belangrijk.
                  En wat ik nu zeg meen ik ... koop liever goede kleding voor de winter (ook ik heb me kachel niet altijd bij me) dan 1 dure hengel .
                  Persoonlijk de onder kleding van shimano zit echt warm en is niet dik en een goede afvoer van zweet en zo .
                  Wat ook goed helpt is je gezicht en voeten insmeren met boddylotion .
                  Waarom omdat je hier mee je huid porien open zet als het ware zo word je bloed doorstroming beter .
                  Groetjes
                  Johnny

                  Match
                  Feeder
                  Stok

                  Reageer

                  • Robin
                    Vaste stok & Feeder

                    • 26-11-2006
                    • 490
                    • Meerssen

                    #10
                    de voor de meeste wel bekende pocket warmers zijn bij koud weer ook zeer handig. het is geen gigantische warmte bron maar alle kleine beetjes helpen.
                    groetjes Robin

                    "De beste tijd moet nog komen"

                    Reageer

                    • janb
                      jan b
                      • 21-11-2005
                      • 1982
                      • 't Nieuweland

                      #11
                      Winter vissen is creatief omgaan met de vaak barre omstandig heden.
                      Groeten van Jan de visser

                      Reageer

                      Working...