Rodpods of Buzzbars met banksticks ????

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • planetasia176
    Newbie

• 26-04-2008
    • 3
    • Biddinghuizen

Rodpods of Buzzbars met banksticks ????

Goedenavond allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met Karperen, maar wou graag weten of er iemand is die mij kan vertellen wat voor's en tegen's zijn van het gebruik van buzzbars in combi met banksticks t.o.v een rodpod.....want ik zit nog steeds te twijfelen

alvast bedankt.......
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

rodpot voor op een harde oever waar je geen bankstick kunt gebruiken anders banksticks.
    Je hebt veel meer vrijheid om de hengels bij elkaar weg te zetten en/of de hengels in een andere richting t.o.v. elkaar te zetten de lijn maakt dan een veel directer contact.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Rutger
      Kurk op karper
      • 10-04-2005
      • 188
      • Ossendrecht

Precies wat Douw zegt. Als je altijd met een rodpod vist dan zul je je lijn nooit zo recht vooruit hebben in het verlengde van je hengel als het ware. De lijn staat dan meestal wat haaks op je top. Geen ramp natuurlijk maar als je met banksticks vist dan kun je er tenminste voor zorgen dat je lijn het perfecte verlengde van je hengel wordt. Banksticks kun je sowieso op plekken kwijt waar je je rodpod niet kwijt kan, krappe stekken bijvoorbeeld of stekken met veel begroeïng en alles. Daarnaast heb je met banksticks minder gesjouw als met een rodpod en ben je in mijn ogen lichtelijk mobieler mocht je snel van stek willen wisselen. Toch is het ook zoals Douwe al aangeeft handig om beide te hebben. Rots/steenachtige ondergrond vraagt gewoon om een rodpod, maar ook bijvoorbeeld als je vanaf een steiger vist. Een goeie set banksticks hoeft helemaal niet veel te kosten en is dus een betaalbare handige aanvulling op je visspullen.

p.s. Heb zelf altijd met een rodpod gevist maar nu ik sinds een jaartje goeie banksticks heb moet ik toegeven dat mijn rodpod bijna niet meer uit het schuurtje komt.

Met vriendelijke groeten,

Rutger
      Het is vlees noch vis..

http://robmeijermodelbouw.nl

Reageer

• planetasia176
        Newbie

• 26-04-2008
        • 3
        • Biddinghuizen

Bedankt , hier kan ik wel wat mee.................

Reageer

• gjt
          Newbie

• 15-09-2008
          • 5
          • Zutphen

Ik viste in 99 % van de tijd met banksticks. Ik wil je, net als Douwe, adviseren om het ook eens met losse banksticks te proberen. Je kunt dan iedere hengel afzonderlijk "richten", Dit bevorderd de beetregistratie aanzienlijk...

Reageer

• Machinehead
            Zeelt en Karper visser

• 07-07-2007
            • 146
            • Houten

Ik vis altijd met banksticks, soms wel makkelijk om je 2e hengel gewoon 5 meter naast je te zetten.
            en ze nemen lekker weinig ruimte in.

Reageer

• stuf
              Newbie

• 08-02-2007
              • 26

het ligt eraan waar de situatie om vraagt, net als wat rutger en douwe al zeiden.
              toch zou ik moest ik jou zijn een rodpod aanschaffen.
              vaak bestaat een rodpod uit losse delen en kan je dus de ''poten'' van de rodpod gebruiken als banksticks.
              dus heb je een all-in-one set!
              het zal mij aan m'n reet roesten wie je broer is! er wordt hier niet meer over het water gelopen

Reageer

• feedervisser
                Met enige kennis...

• 27-03-2008
                • 389
                • merelbeke

hoi

als ik vroeger met deeg op karper viste gebruikte ik banksticks omdat je lekker tussen de hengels kon lopen,maar toen het allemaal met boilies begon werden de banksticks vervangen door de rod pod.

gr marnix

Reageer

• karper king
                  Komt net kijken

• 18-08-2006
                  • 90
                  • limburg,sittard

ik ben het niet met iedereen eens eerlijk gezegd. want als er eens harde ondergrond is kun je je sticks niet gebruiken. en daarvoor is de rodpod weer handig. om eerlijk te zijn zou ik (als je het geld ervoor hebt) een rodpod (hoeft niet duur te zijn) en sticks kopen.

heb je ze alleby. kom je tenminste overal uit waar je komt. geen probleem bij een harde ondergrond en zachte.
                  de kat pakt de hond en niet de hond de kat

Reageer

• Rutger
                    Kurk op karper
                    • 10-04-2005
                    • 188
                    • Ossendrecht

En op welk gebied ben je het dan met de rest niet eens? Die zeggen namelijk allemaal nagenoeg hetzelfde...
                    Het is vlees noch vis..

http://robmeijermodelbouw.nl

Reageer

Working...