karper/zeelt met de pen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kevinbolks
    Komt net kijken

    • 21-11-2007
    • 88
    • Marienberg

    karper/zeelt met de pen

    Hebben jullie nog wat tips voor het vissen met de pen ?
    bijvoorbeeld

    -welke montage
    -aas/voer
    -kenmerken van een goede stek

    enz

    alvast bedankt
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Zie www.visserslatijn.nl onderaan de hoofdpagina staat een vijfdelige serie die ik hierover geschreven heb: "Penvissen op stilstaand water". Dit is heel erg uitgebreid en ik denk dat je daar wel wat mee kan. Ik vis op vrijwel dezelfde manier op karper als op zeelt. Alleen het voer en de stekkeuze is soms wat anders. Stel gerust je vragen als je meer wilt weten!

    Vriendelijke groet, Pieter Stam

    Reageer

    • kevinbolks
      Komt net kijken

      • 21-11-2007
      • 88
      • Marienberg

      #3
      ik heb er een stuk van gelezen een goed artikel met veel nuttige tips !

      Bedankt

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3499
        • Asten

        #4
        Wat is een goede penhengel voor niet te veel geld om mee te beginnen ?
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #5
          Onder de 100 euro ga je bijna niet kunnen komen bij de aanschaf van een penhengel. Ik heb inmiddels al tot twee keer toe een Ron Thompson (60 euro) in stukken zien gaan. Gelukkig niet bij mezelf maar ik vertrouw het niet meer.

          De Ultimate Novell Carp Float is een goeie. In 3.90 versie, de 4.20 meter is een beetje een 'dweil'. De oude Ultimate Carpfloat is ook prima. Ook de Spro Strategy (zowel de nieuwe als de oude) zijn goeie hengels. Nadeel van de nieuwe Spro is dat die hengel er vreselijk uit ziet in tegenstelling tot zijn prachtige voorganger. Ik vraag me zelfs af of ook die hengel al vervangen is voor een opvolger. Alle vier de hengels zijn ongeveer 100 euro.

          Groet, Pieter

          Reageer

          • kevinbolks
            Komt net kijken

            • 21-11-2007
            • 88
            • Marienberg

            #6
            Ik heb een vraagje
            ik wil morgen gaan vissen in een ondiep slootje maar kan dat wel als het regen of gaan ze dan weer naar de diepere stukken ?

            BVD kevin

            Reageer

            • hopjesvla
              Met enige kennis...

              • 26-03-2009
              • 353
              • hazerswoude

              #7
              inprinciepe maakt het niet uit als het regend zolang het water maar op de goede temperatuur blijft.
              karper zoekt de warmte op dus al denk je dat het in het ontdiepere gedeelte wat warmer is zou ik gewoon in het ontdiepe vissen.

              Reageer

              Working...