comoran powerfloat

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten197
    Allround prutser

• 21-01-2009
    • 98
    • assen

comoran powerfloat

Na veel karper te hebben gevagen op mijn match hengel ben ik er achter gekomen dat dit bij een klarper van meer dan 8 pond niet meer leuk is voor de vis. Soms ben je met dit lichte materiaal wel een minuut of 20 a 30 bezig. dus heb nu voor mezelf de keuze gemaakt een penhengel te kopen. nu heb ik bij een kleinere zaak in beilen. Een wat oudere hengel gezien (overjarig model) een comoran power float 1,5 lb met de zogenaamde fuji ogen. deze hengel koste 135 euris en gaat nu weg voor 40 korting. Is er iemand hier op het forum die deze hengel kent of er ervaring mee heeft. Ik vond hem wel lekker in de hand liggen, buiging was goed, en dikker zwieber aan de hengel en de hengel stond snel weer in oorspronkelijke staat.

Alle op of aanmerkingen zijn welkom.
    Groeten Maarten
    Als jullie me missen, ben ik vissen:
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Ik ken de Cormoran niet, wat ik wel weet is dat je gelijk hebt.

Zelf heb ik 3 penhengels; 1 van 1 lbs, 1 van 1.5 lbs en een glashengel voor het sleurwerk van 1 3/4 lbs.

Door het glas is de hengel niet te vergelijken met de carbonhengels van tegenwoordig ze zijn veel vergevensgezinder bij trekwerk.

Een matchhengel is leuk maar voor de zwaardere vis niet, het is verstandig om een 1.5 lbs hengel aan te schaffen, op voorwaarde dat je die gaat gebruiken zo die gebruikt moet worden dus niet tegen obstakels aan vissen.
    De dikte van je lijn moet je aanpassen aan de omstandigheden.
    Ik zet gerust 30 hondertste op de 1.5 lbs hengel als de omstandigheden daarom vragen.

In open water is 25 honderdste een mooi uitgangspunt.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Ik vis hetzelfde als Douwe. 25/100 op een 1.5 lbs. Ik heb ook nog een 1-1.25 lbs waar ik meestal met 22/100 mee vis. Ik ken de Cormoran ook niet. Maar 1.5 lbs is een hengel die ik zeler zou aanraden als penhengel. Het is een mooi uitgangspunt.

Groet, Pieter

Reageer

• maarten197
        Allround prutser

• 21-01-2009
        • 98
        • assen

hallo luitjes tnks voor de tips.
        Ik heb hem inmiddels gekocht, 50 procent korting was 65 euro kwijt voor de hengel.
        Ga volgfende week maar es pennen in drenthe.
        Gr MAarten
        Als jullie me missen, ben ik vissen:

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Drenthe, hmm ik zal niet zeggen waar maar met de pen kan 15 kilo plus gevangen worden, enne op open water geen putjes.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...