Vast lood en Pen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten197
    Allround prutser

• 21-01-2009
    • 98
    • assen

Vast lood en Pen

Hallo allemaal ik had een vraagje.
    Ik ben dit jaar begonnen met pen vissen helemaal toppie de vissen laten zich al wel zien handige tips hier zo op t forum. maar affijn, nu de vraag van mij. Ik lees hier veel over dat de pen niet te zwaar mag zijn anders voelt de karper weerstand en laat ie hem weer los, nu is mijn vraag als je met vast lood systeem vist vanf 80 gram lijkt mij dat als de vis de boilie etc wil pakken ook een behoorlijke weerstand ondervind. Wie kan mij verduidelijken waarom een pen van 5 a 6 gram te zwaar kan zijn en een stuk lood van meer als 80 gram op de bodem niet?
    Als jullie me missen, ben ik vissen:
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Bij het vastloodvissen is het juiste de bedoeling dat de karper weerstand voelt. De karper pakt het aas, zwemt weg, voelt de weerstand van het lood, schiet nog harder weg en door het zware loodgewicht prikt de haak vanzelf vast in de bek. Aanslaan is dan in principe ook niet meer nodig.

Een karper kan zichzelf niet haken op 5 a 6 gram. Daarom mag de pen niet te zwaar zijn. Als je een wat zwaardere pen overigens goed uitloodt is het ook nog niet direct zo'n probleem. Zelf ga ik nooit zwaarder dan 2 gram op stilstaand water.

Groet, Pieter

Reageer

• Retlaw
      TOPvisser

• 22-01-2008
      • 115
      • Nieuwe Pekela

juist! precies zoals Pieter zegt
      Jihahaha! Weer een baksteen in het net

Reageer

• maarten197
        Allround prutser

• 21-01-2009
        • 98
        • assen

Haha ok dan ik dacht weer eens te moeilijk. maar nu is me iig weer iets duidelijk.
        Dan nog een tweede vraag bij het feederen etc is een onderlijn van minimaal 50 tot soms wel meer als een meter nodig als de vissen moelijk azen waarom bij het karper vissen 20 cm en soms wel 15 cm terwijl ik lees dat karper heel schuchtere vissen zijn. (of denk ik weer te moeilijk)
        Als jullie me missen, ben ik vissen:

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Je vergelijkt appels met peren, je kunt de manier van vissen niet vergelijken.
          Ik zou zeggen probeer je vragen eens uit aan de waterkant dan vind je je eigen weg vanzelf wel.
          Dit forum kan je uiteraard ondersteunen bij keuzes.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...