vis verjagen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • hopjesvla
    Met enige kennis...

• 26-03-2009
    • 353
    • hazerswoude

vis verjagen

hey,
    ik ben sinds kort bezig met karper vissen maar ik weet daarom van sommige dingen waarmee je te maken hebt langs de kant niet zo veel dus vandaar dat ik even een vraag hebt aan de mensen die wel wat meer ervaring hebben.

de karper is een redelijk schuwe vis dus zou ik graag willen weten of ze snel verjaargd worden, bijvoorbeeld als je dicht bij een brug vist en er redelijk veel fietsers/wandelaars overheen gaan praten of lachend en ook bijvoorbeeld als er een boot voorbij vaart.

dus weet iemand door wat voor dingen de karper snel word verjaagd en of ze dan nog wel binne korte tijd terug komen?

alvast bedankt!

gr,
    martijn
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Als de vis bekend is met bepaalde geluiden schrikt hij soms al niet eens meer, doet hij het wel is de vis vrij snel weer terug.
    Dicht bij een brug vissen waarover regelmatig gefietst wordt verontrust de vis niet.
    Je schaduw over het water laten vallen, is hij niet bekend mee, wel.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Klopt. Hetzelfde geldt voor bijv. landende eenden en duikende meerkoeten. Ze schrikken even maar zijn zo terug. Toch kun je over het algemeen wel stellen dat karpers snel schrikken. Soms kan beweging al teveel zijn. Zeker als je met drijvend aas vist. Het kan dan ook zeker helpen om kleding te dragen die wegvalt bij de achtergrondkleur (vaak donker). Het spreekt voorzich dat voorzichtig lopen een must is.

Groet, Pieter

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Ik tuig mijn hengel ook altijd ver van de kant af op.
        Ik loop dan niet rechtop naar het water maar houdt rekening met trilling en een schaduw die over het water kan vallen.
        Ik werp ook nooit in maar leg de pen met rustige bewegingen op de plek waar ik wil vissen.
        Moet ik wel werpen dan doe ik dat ver van de kant af.
        Mijn hengeltop ligt ook nooit boven het water de hengel is compleet boven de grond.
        Ik benader een andere penvisser altijd heel rustig van achteren nooit van de zijkant.

Als het niet baat dan schaad het ook niet.

Doe de dingen maar eens niet dan merk je het verschil wel.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• hopjesvla
          Met enige kennis...

• 26-03-2009
          • 353
          • hazerswoude

ik was vandaag ook even aan de waterkant te vinden en toen ik van visstek naar visstek liep, liep ik ook langs de waterkant en als je dan te dicht bij een vis komt laat die vis het ook wel merken ja :P dus het blijkt maar weer hoe voorzichtig je moet doen langs de waterkant want je verjaagd ze zeer snel.

gr,
          martijn

Reageer

Working...