Ik heb deze methode ook een paar keer geprobeerd in noodgevallen. Ik ben er geen fan van. De lijn komt namelijk altijd van onderen. De karper ook. Dus de kans is groter dat de vis de lijn ziet of aanraakt. En ten tweede is het heel beroerd aanslaan. Voor mij is het dus echt een noodgevallen-oplossing.
vissen met de korst
Collapse
X
-
-
deze methode heb ik zelf nog nooit gebruikt en zo te horen ga ik deze ook waarschijnlijk nooit toepassenWees Niet Lui
Breng De Haak Aan De Vis 
Reageer
-
wat ik deze lente en zomer ook wil proberen is een kleine spod gevuld met lokaas gebruiken als floater, deze geeft wat weerstand bij een aanbeet waardoor de karper zich zelf haakt ( in theorie dan ). en het lokaas maakt de karper nieuwsgierig.Reageer
-
sinds kort vis ik veel met hondenbrokken (drijvende :P) nou is mijn vraag hoe brengen jullie deze vaak bij de karper doen jullie dit door te gooien of schieten via katapult of door pva draad of .....?Wees Niet Lui
Breng De Haak Aan De Vis 
Reageer
-
- Gooien met de hand
- Katapult
- Werppijp kan ook
- Mee laten drijven met de stroom/wind
Het probleem van veel brokken is dat ze slecht qua vorm zijn en dus lastig te gooien of schieten zijn. Ook hebben ze een verschillend gewicht. Zeker als je die gemixte zakken koop van bijv Bonzo. Meestal heb ik het probleem niet omdat ik vrij dicht onder het kantje vis met brokken.
MVG, Pieter
Reageer
-
pieter bedankt, pieter bedankt.....
ik heb een werp pijp aangeschaft dit werkt tot op de halve cm nauwkeurig het resultaat is een 4 kilo zware spiegel. foto's komen snel.Wees Niet Lui
Breng De Haak Aan De Vis 
Reageer
-
Ik vliegvis op Karper. Hierbij doe ik niets aan voeren. Voor mij is het zaak dat ik de karper zie en dan door goed te observeren weet welke karper aan het azen is en welke niet aan het azen is.
Als ik dus geen karper zie dan vis ik er ook niet. Hoewel ik altijd heel goed oplet langs de waterkant omdat een vis net wat verborgen lig bij plompbladen of net iets dieper ligt. Een polaroid zonnebril is dan ook wel een echte must en kan niet zonder.
Waar ik ook echt op let is bewegende plompebladen of een belletjes spoor die Karper verraden.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer