Voeren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Niels94
    Newbie

• 26-03-2009
    • 12
    • Esch

Voeren

Ik vroeg me af hoe jullie voeren als jullie gaan karpervissen.
    Ikzelf kan niet van te voren voeren, maar ben van plan dit aan het begin van mijn sessie te doen.
    Alleen ik wil graag weten met wat, en hoeveel, ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze er kilo's bollies in gooien, en ik vind dit toch wel een beetje duur
  • sanderzwolle
    vis held

• 03-06-2007
    • 25
    • zwolle

Ik doe meestal een paar handjes sweet corn ( mais ) per stek en een stuk of 10 boilies en elk uur of 2 uur wat erbij gooien, is natuurlijk heel persoonlijk. ik denk dat iedereen het anders doet, hangt er ook vanaf op wat voor water je vist, op groot water natuurlijk ook meer voeren.

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Nooit zomaar kilo's voer erin gooien, zeker niet met boilies. Weet wat je doet. Voor het begin van het vissen een aantal boilies voeren. Ik kan niet zeggen hoeveel want ik ken het water niet, de visstand niet, en zelfs je vismethode vertel je niet.

Groet, Pieter

Reageer

• hopjesvla
        Met enige kennis...

• 26-03-2009
        • 353
        • hazerswoude

Ik heb nog een paar vragen over het voor voeren voor als je gaat vissen.
        als ik ga vissen ga ik ongeveer 4 dagen van te voren beginnen met voeren elke dag maar ik weet nou niet precies hoeveel ik moet gaan voeren want in het ene boekje lees je dat een blikje maïs per dag al voldoende is en in het andere blad lees je weer dat ze 20kg in 3 dagen voeren.
        zouden jullie voorbeelden kunnen geven hoeveel jullie voeren en voor een aantal verschillende wateren.
        ik vis in polder slootjes waarvan ik weet dat er zeelt brasem en karper te vinden is en ook nog genoeg voorens die ik liever niet op me stek krijg.
        maar over een paar weken wil ik ook op een meer vissen dat ongeveer een afmeting heeft van 2 voetbalvelden.
        in de slootjes in de polder wil ik gewoon gaan pen vissen en in het meertje met een vastlood systeem.

dus als iemand een soort voerschema heeft wat door hem of andere gebruikt word zou ik die graag willen weten

gr,
        martijn

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

2 voetbalvelden groot is zeker geen meer maar een klein plasje.

Hoeveelheden voer ik durf er niet over te beginnen, soms is 100 gram genoeg en soms wil 20 kilo je wel aan de vissen helpen.

Ga eens kijken op de site van Evert Aalten daar staat een mooie verklaring over hoeveelheden en redenen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• hopjesvla
            Met enige kennis...

• 26-03-2009
            • 353
            • hazerswoude

Bedankt douwe ik zal zeker even op die site kijken

Reageer

• visfreak
              Komt net kijken

• 07-04-2009
              • 54
              • Groningen

Die site van Evert heeft idd een hoop nuttige info over voerderplekken!!!
              http://www.visfreaks.nl
              Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

Reageer

Working...