Boilie aan de vaste stok?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

Boilie aan de vaste stok?

Ik ben me er van bewust dat hier op dit forum bitter weinig mensen zitten die op karper vissen met de vaste stok, maar toch gooi ik mijn vraag toch maar even in de groep... Je weet maar nooit hé

Wat ik me dus afvroeg is of dat het mogelijk/verstandig zou zijn om met boilie's aan de vaste stok te vissen...

Die vraag kwam gisteren in me op terwijl ik een wedstrijd aan het vissen was en maar geen karper in de kant te pakken kreeg. (Gelukkig kwam de familie Brasem me redden op 10 meter )

Op de kleinere kant van de vijver zag ik enkele karpervissers zitten die daar goed vingen met hun boilies... wat ik best wel even vermeld is dat die 'karpervissers' er zo goed als elke dag zitten te vissen, en iedereen hun boilie's opkoopt omdat ze praktisch de enige zijn die de karpers hier nog te eten krijgen...

Dus moest 1 van jullie het al geprobeerd hebben, laat dan zeker iets weten!
    Wie vist, die vangt!
  • feedervisser
    Met enige kennis...

• 27-03-2008
    • 389
    • merelbeke

hoi yannik

met boilie's aan de vaste stok heb ik nog niet gevist maar wel met deeg op dezelfde manier als met boilie dus aas onder de haak, dat gaat even goed en t'is minder werk aan want je moet ze niet koken.

gr marnix

Reageer

• yannik
      De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
      • 694
      • Geraardsbergen

Met deeg vis ik ook vaak Marnix, maar dan op de haak omdat het redelijk zacht is bij mij. De boilie's zijn geen probleem hoor, ik koop ze namelijk ook bij die mensen
      Wie vist, die vangt!

Reageer

• visfreak
        Komt net kijken

• 07-04-2009
        • 54
        • Groningen

Op zich kun je het doen, maar je weet een beetje karper geeft een stevige run... en vaak haal je zo'n afstand gewoon domweg niet met de combinatie van hengel + draad (+ eventueel elastiek).

Ik zou er iig niet voor gaan
        http://www.visfreaks.nl
        Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Als je met pellets of ander aas op karper vist met de vaste stok, dan zie ik niet in waarom dat ook niet kan met boillies. Als de vaste stok het aan kan en/of verplicht is gewoon doen dus, maar anders geef ik toch de voorkeur aan een werphengel.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• yannik
            De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
            • 694
            • Geraardsbergen

Materiaal is geen probleem hoor... Ik heb al vaak karpers van meer dan 5 kg met m'n sleurstokje gevangen, wat opzich zeer onsportief is van mij tegenover de vis, maar daar hebben we het niet over .

Ik verkies ook een werhengel om op karper te vissen, hoewel het met de vaste stok 10 keer spannender is, maar het is de bedoeling dat ik op deze manier wedstrijden ga vissen.

Dus op 10 meter een stek maken voor brasem, en als het daar even niet wil in de kant op karper, want zo'n karper kan echt wel het verschil maken...

Het is vooral de praktische kant die me zorgen baart nl. Duurt het niet te lang voor zo'n boilies beginnen te werken of kan zal het problemen geven ivm. de lood verdeling of montage, zal de haak goed in de bek draaien als je met een dobber vist ect. ect...
            Wie vist, die vangt!

Reageer

• IHF1990
              Newbie

• 03-02-2009
              • 46
              • Tilburg

Als je net als met een werphengel je onderlijn + aas op de bodem hebt liggen, lijkt het mij geen probleem. De aas presentatie is hetzelfde, het aas beïnvloed de stand van de dobber niet.
              Ik zie geen problemen, zou het gewoon eens proberen!!!

Reageer

Working...