hulp nodig met karper vissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • demet
    Newbie

• 05-05-2009
    • 7
    • Weerselo

hulp nodig met karper vissen

kan iemand mij helpen met vissen op karpers
    ik heb een werphengeltje van 2.50
    karperhaakje maat 8
    nu heb ik het al een paar keer geprobeerd in een klein riviertje kanaaltje
    waar het water heel langzaam stroomt en niet diep is 70 tot 40 cm plaatselijk iets meer iets minder
    ik heb mijn hengel met 10 gram lood onder de brug geworpen met een boilie eraan(tigernut)
    lijn bijna helemaal strak gezet soms komen er een paar rukjes aan ik binnen halen dat wou niet
    nog paar keer proberen iets langer wachten maar dan lukt het ook niet dan is die weer weg en der zitten daar echt veel karpers tot bijna een meter of zelfs een meter denk ik ongeveer
    wat kan ik gebruiken als lokkaas of aas en wat heb ik nog meer nodig? ik kan niet zo heel veel besteden.
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

Beste Rick, welkom op dit forum, maar mag ik je vragen om in het vervolg leestekens te gebruiken als je iets schrijft?

Wat je eens zou kunnen proberen is een paar dagen op voorhand, elke dag wat gaan voeren met die boilies waarmee je vist, of zijn het tijgernoten? Onder dat bruggetje, of bij waterplanten enz. gewoon 3 dagen voeren en de 4de vissen, wel liefst elke keer op hetzelfde tijdstip. Als er veel karper zit zou je er wel een boilie of 20 mogen ingooien per keer hoor, maar wel goed versprijden ( ong. 5m²)

Grt. Yannik
    Wie vist, die vangt!

Reageer

• demet
      Newbie

• 05-05-2009
      • 7
      • Weerselo

okeey dat zal ik proberen.

maar wat zou ik moeten doen als mijn iets strak word getrokken en heen en weer gaat moet hem dan binnen halen of wachten totdat die ermeer weg zwemt?
      en hou kun je de boilie het beste vast maken?

Reageer

• hopjesvla
        Met enige kennis...

• 26-03-2009
        • 353
        • hazerswoude

als karper je aas echt pakt dan neemt die dat meestal gelijk mee, mischien heb je wel gewoon veel last van lijnzwemmers?

Reageer

• yannik
          De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
          • 694
          • Geraardsbergen

Gewoon wachten. Volgens mij heb je geen last van lijnzwemmers, maar van brasems

Hoe lang is je onderlijn eigenlijk?

Wel, simpel gezegd, maak je een boilie vast met een zogenaamde 'hair' een stukje draad achter je haak. Je maakt dan een gat in je boilie met een boilienaald en trekt het draadje er door, en maakt het vast. Je kan natuurlijk ook volledige onderlijnen kopen als je geen tijd hebt om ze zleft te maken.

Maar moest je ze toch zelf willen maken heb je hier vast een link. (Op "hier" klikken)

Grt. Yannik
          Wie vist, die vangt!

Reageer

• Rolla
            Allroundvisser

• 03-05-2009
            • 2423
            • Ter Apel

Zoals mijn voorganger al aangaf dien je de boillie op een hair te monteren. Zou je boillie rechtreeks op een haakje prikken dan is de kans groot dat je misslaat, omdat de haak niet uit de bollie komt.

Als je niet te veel te besteden hebt dan zou ik de boillies links laten liggen en mais, aardappel en/of met maden gaan vissen. Een dobber van ± 3 gram monteren op je lijn, paar loodhageltjes en als laatste je haakje.
            Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• yannik
              De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
              • 694
              • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
              Zoals mijn voorganger al aangaf dien je de boillie op een hair te monteren. Zou je boillie rechtreeks op een haakje prikken dan is de kans groot dat je misslaat, omdat de haak niet uit de bollie komt.

Als je niet te veel te besteden hebt dan zou ik de boillies links laten liggen en mais, aardappel en/of met maden gaan vissen. Een dobber van ± 3 gram monteren op je lijn, paar loodhageltjes en als laatste je haakje.
              Ach, de prijs van een schuif/vast lood zijn echt zo hoog niet hoor. en een zak boilies kost ook geen fortuinen.

Dat van die dobber is wel heel simpel uitgelegd, maar het principe klopt wel...

Het is maar wat je het liefst doet, ik ken namelijk veel mensen die kierewiet worden als ze een half uurtje op een onbeweeglijke dobber zitten staren en die toch graag statisch vissen...
              Wie vist, die vangt!

Reageer

• demet
                Newbie

• 05-05-2009
                • 7
                • Weerselo

okeey ik zal eens wat dingen proberen

Reageer

• demet
                  Newbie

• 05-05-2009
                  • 7
                  • Weerselo

het is nog niet helemaal gelukt heb even wat dingen geprobeerd met brood maden enz nu heb ik zelf een onderlijntje gekregen en wat boilies en wat haakje wat heb ik nog meer nodig?

Reageer

• demet
                    Newbie

• 05-05-2009
                    • 7
                    • Weerselo

onderlijntje wou die weer trug hebben maar de boilies niet wat voor onderlijntje heb ik dan nodig en wat voor lood en welke dingen nog meer?

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Demet ik krijg echt het idee dat je niet weet waar je mee bezig bent.
                      In plaats van hier allemaal vragen te stellen die je niet echt begrijpt kun je beter in je omgeving aan een ervaren visser vragen of die je kan helpen.
                      Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont ik had je anders graag geholpen.
                      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• demet
                        Newbie

• 05-05-2009
                        • 7
                        • Weerselo

kep der inderdaad niet echt veel vestand van maar vandaag klein spiegeltje eraan gehad van 30/40 cm vanaaf weer x proberen ik heb wat anders geprobeert boilies met vanille

Reageer

Working...