problemen met de run

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • goff
    Newbie

• 08-05-2009
    • 20
    • Pottes

problemen met de run

hallo,

ik ben beginner en ben al paar keer gaan vissen bij ons op een karperputje met vaste stok maar iedere keer ik aansla vlucht die vis natuurlijk recht naar de andere kant van de vijver (wat logisch is). Wat is dan de beste reactie? heb al paar keer gehoord de stok volledig in het water leggen. Heb altijd schrk dat die elastiek gaat springen aangezien het toch serieuze runs zijn. Gaat de vis naar links zwemmen trekt men dan naar rechts en omgekeerd? Hoe hoog houden jullie je stok gebogen? heb onlangs men top gebroken hierdoor: krak en gedaan, nochtans niet overdreven gedrild.

greetz beginnende visser
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Je moet je afvragen of je de juiste hengel wel hebt om de vis onder controle te krijgen.

Voor wat betreft de dril is het simpel te onthouden karper wil altijd tegen de druk in weg, dus gaat hij naar links jij naar rechts.
    Wil je dat hij naar boven komt, de vis is dan gemakkelijker uit het evenwicht te halen hou de hengel dan laag.
    Hou je de stok hoog dan gaat de vis naar beneden en dat wil je niet.

Alleen hoeveel kracht kun je zetten met een vaste stok??
    Je elastiek en de hengel bepaald dat.
    Een hengel die breekt doet de vis niet dat doe je echt zelf, jij zet de kracht op de hengel.
    Kun je de vis niet houden dan de hengel recht vooruit maar niet zover dat de vis een deel los kan trekken voor de onderlijn breekt.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
      Je moet je afvragen of je de juiste hengel wel hebt om de vis onder controle te krijgen.

Voor wat betreft de dril is het simpel te onthouden karper wil altijd tegen de druk in weg, dus gaat hij naar links jij naar rechts.
      Wil je dat hij naar boven komt, de vis is dan gemakkelijker uit het evenwicht te halen hou de hengel dan laag.
      Hou je de stok hoog dan gaat de vis naar beneden en dat wil je niet.

Alleen hoeveel kracht kun je zetten met een vaste stok??
      Je elastiek en de hengel bepaald dat.
      Een hengel die breekt doet de vis niet dat doe je echt zelf, jij zet de kracht op de hengel.
      Kun je de vis niet houden dan de hengel recht vooruit maar niet zover dat de vis een deel los kan trekken voor de onderlijn breekt.

zeelt niet

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Martijn de vraag ging ook over karper en een zeelt is geen karper.

:-)

Of heb ik het woord karperputje onterecht gekoppeld aan karper en bedoeld de vraagsteller zeelt, dat kan ook nog natuurlijk.

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Topic verplaats naar karpervissen

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

Martijn de vraag ging ook over karper en een zeelt is geen karper.

:-)

Of heb ik het woord karperputje onterecht gekoppeld aan karper en bedoeld de vraagsteller zeelt, dat kan ook nog natuurlijk.

de vraag ging over drillen en jij begon over karper en ik bedoelde dat het niet voor alle vissen eender werkt.

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Klopt inderdaad, toch zal het je verbazen dat als je daar vanuit gaat hoe het ook werkt bij andere soorten vissen.
              Maar ik ga er nog steeds vanuit dat de topicstarter echt karper bedoeld als het niet zo is hoor ik dat graag van hem.

Reageer

• goff
                Newbie

• 08-05-2009
                • 20
                • Pottes

Klopt inderdaad, toch zal het je verbazen dat als je daar vanuit gaat hoe het ook werkt bij andere soorten vissen.
                Maar ik ga er nog steeds vanuit dat de topicstarter echt karper bedoeld als het niet zo is hoor ik dat graag van hem.
                yep, ik bedoel inderdaad karper thanx voor de tip

Reageer

Working...