onderlijn penvissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shirk
    beginnend met de pen

• 16-06-2009
    • 6
    • heemstede

onderlijn penvissen

hallo allemaal,

ik vis nu al een tijdje met de pen op karper maar heb veel last van lijnzwemmers,
    ik heb wat geëxperimenteerd met de lengte van de onderlijn die op de bodem ligt, maar ik had nog steeds lijnzwemmers en als ik te lange onderlijn maakte dan was de beet registratie niet goed.

hoelang hebben jullie de lijn vanaf het onderste loodje (wat bij mij op de bodem ligt)??

mvg Bram
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

In standaard situaties 10-20 cm. In uitzonderlijke gevallen maximaal 50 cm. Langer durf ik niet te gaan i.v.m. afnemende beetregistratie. Het meeste wat ik ooit gedaan heb was ongeveer een meter op water van nog geen meter diep. Mijn ervaring is dat groot los aas gebruiken, verspreid voeren of buiten de voerplek vissen ook de lijnzwemmers vermindert omdat daar minder 'gestofzuigerd' wordt.

Groet, Pieter

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Met Pieter eens met als eigen interpretatie zelden 10 cm, meer 20 a 30 cm lengte.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• shirk
        beginnend met de pen

• 16-06-2009
        • 6
        • heemstede

hallo,

heel erg bedankt voor jullie reactie,
        ik zal volgende keer wat meer naast mijn voerplekje vissen ik denk dat dat zeker gaat werken, ik ben er alleen zelf nooit opgekomen :P

ik zal ook nog meer proberen op het gebied van de lengte (tussen 15-30 cm)

verspreid voeren??
        zorg je er dan niet juist voor dat de vis actiever aast doordat er steeds ergens anders weer wat ligt?
        en daardoor bestaat meer kans dat hij/zij tegen je lijn komt?
        tenminste dat is mijn idee...

mvg Bram

Reageer

Working...