ik wil de GROTE jongens vangen...(lol)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tuga
    Komt net kijken

• 16-06-2009
    • 71
    • Cartaxo

ik wil de GROTE jongens vangen...(lol)

Hallo, ik woon in Portugal waar barstens veel karpers in rivieren en stuwdammen rondzwemmen. Heel veel kilo en 2 kilo visjes, maar ook de grote jongens...
    Mijn vraag is nu of het echt nodig is om met boillies te vissen om juist die grote te vangen..
    Ik vis nml veel met gekookt duivenvoer met wat flavours of alleen suiker gemengd...dat vist prima maar ik kom niet over de 4 kilo...

Alvast hartelijk bedankt,

Strakke lijnen...
    www.flap-holidays.com

Fishing in Portugal

http://sportvissersforum.nl/index.php
  • Visser Hans
    Newbie

• 15-06-2009
    • 2
    • Almere

Hoi Tuga,
    Ben zelf herbeginnend karpervisser (na 25 jaar weer opgepakt, de wereld is compleet veranderd), maar ik vermoed dat de Method de grootste vissen oplevert.

Hans

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Tuga de groten er uit selecteren gaat niet echt lukken.
      Toch zou ik het met boilies gaan proberen, leg een paar grote voerplekken aan en hou dat een tijdje vol.
      Blijf je kleine vangen kies dan een andere stek, blijf observeren waar de grotere jongens zich ophouden.

Ik zou ook niet op de voerstek zelf gaan vissen op de grote dames en heren.
      De reden hiervoor is dat er kennelijk veel klein is en de karper is niet van karakter dat hij de stek op gaat eisen hij blijft dan aan de zijkanten, zowel voor als achter.

De method KAN iets opleveren toch denk ik dat je dan ook de kleine vis op de stekken krijgt.

Dus mijn advies is leg een voerplek aan met veel boilies en vis met een pva string naast de voerstek, zo hou je de kleine vis bezig en de grote kan zich dan met jou aas bemoeien.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Tuga
        Komt net kijken

• 16-06-2009
        • 71
        • Cartaxo

Hoi, ja, inderdaad hebben wij hier erg veel grut...vandaar waarschijnlijk dat de grote hun vinnen niet laten zien.. Ik zal het dan toch maar eens met boillies proberen...in de BUURT van de voerplek dus...huh....je hebt het over veel boilies er in gooien?? Hoeveel is veel?? Kilo, 2 kilo?? Meer..??.ik nml geen bal verstand van die ballen..(weet wel hoe je ze op de hair doet,..dat wel)
        Misschien een sugestie van welke smaak..(hier gebruiken ze veel scopex...zelfde aanhouden of liever varieren??)
        Goh, in ieder geval al harstikke bedankt voor de sugesties...ik ga in ieder geval proberen..

Strakken lijnen...
        www.flap-holidays.com

Fishing in Portugal

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

ik zal maar niet zeggen wat ik zou doen.
          2 kilo is wel erg magertjes voor twee stekken.
          Weet ook dat je het eerst een dag of drie vier achter elkaar moet gaan voeren en dan vissen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Dutch Harry
            -= PescatoR =-

• 05-07-2009
            • 15
            • eMMe

Grote Vis

Als ik je hoor over duivenvoer en dat je daar alleen mee vist zou ik zeker boilies gaan proberen en niet te klein ook, min. 20 mm.
            Maar ik zou eerst eens gaan kijken wat je collega viisers gebruiken, de "locals" hebben immers de ervaring en kennis die jij zoekt.
            In Spanje op de Ebro mikken ze gewoon 5 of 10 kilo gekookte kippemais op hun stek en daarover de boilies.
            Werkt erg goed en je hoeft niet lang voor te voeren, oja en 't is goedkoop.

Mischien is het een goed idee om eens te gaan kijken of je daar geen Meerval kunt vangen,vraag 't de "locals", Bagre heten ze in het portugees.
            Dat is veel mooier dan die sippe karpertjes en dan vang je ook wat snellerr grote vissen, hele grote karperhengel slopende vissen!
            Dan gebruik je stukken karper als aas ,dit eten ze het liefste omdat het aanbod daarvan het grootst is en heb je ook nog wat aan die karpertjes die je vangt.

Ga de rugspieren maar vast trainen...
            Leg de 50 ponds lijn maar klaar! Hehehe....

Succes en enjoy...
            Aangepast door Dutch Harry; 08-07-2009, 22:39.
            "There's no such thing as bad Weather, there is just wearing the wrong clothes"

Reageer

• Tuga
              Komt net kijken

• 16-06-2009
              • 71
              • Cartaxo

Ok,. ja inderdaad ik vis (nog eventjes) met de vaste stok. Maarre, meerval zit nog niet bij mij in de buurt. Ik woon vlak bij de Taag maar al bijna bij Lissabon. Meerval zit meer bij de spaanse grens.(Nog, want er zijn al wat exemplaren gesignaleerd meer het binnenland in via de rivier de Guadiana bv.(deze stroomt door Alentejo langs de grens naar de Algarve toe.
              Ik ga het eerst even op de wat grotere karper met de set van mijn vriend. Ik vis nml met duivenvoer want wil ook geen 20 kilo karper aan mijn stokkie. Die neemt geheid alles mee..lol
              Nou, bedankt voor de reaktie,...vraagje,...jij hebt al eens op meerval in Spanje gevist??
              Dat is denk wel kikken, met zo'n joekel aan de hengel??

Strakke lijnen,...
              www.flap-holidays.com

Fishing in Portugal

Reageer

• Tuga
                Komt net kijken

• 16-06-2009
                • 71
                • Cartaxo

Oh ja, meerval wordt bij ons in de buurt peixe-gato of silurio genoemd....(gato =kat, vanwege de "snorharen"dus)...
                www.flap-holidays.com

Fishing in Portugal

Reageer

Working...