Kortom: bij karpervissers is een landingsnet standaard, die nemen al zoveel troep meer dat een net er ook wel bij kan, ik kan me niet voorstellen dat die nooit een net meenemen. Bij het doodaas vissen op snoek is een net aan te bevelen, rubber is inderdaad ideaal en de steel kan makkelijk in het foudraal enzo. Bij het kunstaas vissen is het vaak lastig een net mee te nemen, dus deze zullen in ieder geval de kieuwgreep moeten beheersen.
Mag je Karper bij de Kieuwgreep pakken?
Collapse
X
-
-
Ik neem aan dat je struinend vissen met kunstaas bedoeld, met de boot kan het perfect.
Ik kan je vertellen dat je bij het struinend vissen op roofvis perfect een inklapbaar landingsnet mee kunt - lees MOET - nemen die kun je op de rug dragen net zo de vliegvisser dat doet.
Struinend karpervissen met de pen wordt lastiger maar kan op dezelfde manier opgelost worden.
Er is voor mij TOTAAL geen reden om te zeggen laat een landingsnet dan maar thuis.
De kieuwgreep zou iedereen die op roofvis vist moeten beheersen net als de vis in de nek pakken.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Als ik struinend ga karpervissen met de korst dan heb ik altijd een net bij, dat is gewoon basisuitrusting. Tevens kan ik mijn net loskoppelen van de steel en er dan een weegschaal aanhangen.
Snoekvissers in de boot gebruiken bij voorkeur een net, maar kunnen vaak ook prima af met de kieuwgreep. Ik zie liever dat ze een onthaakmat in de boot hebben liggen dan een net. Struinende roofvissers hebben zelden een net bij, dat werkt gewoon niet. Je hebt toch een aardig groot net nodig en dus geen van het formaat koekenpan, zoals forelvissers die hebben. Niet voor niets gebruiken de bekende snoekvissers alleen de kieuwgreep, Jan Eggers heeft bijv. lieslaarzen zodat ie soms zelfs de kleintjes in het water kan onthaken bij een lichte haking of in ieder geval makkelijk kan pakken.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Je vangt niet altijd vissen van het formaat 90 cm plus.
Zeker een struinend roofvisser zal zich beperken tot de polder en de kleinere vaarten waar dergelijke vissen een uitzondering zijn.
Dus het is geen excuus om geen net bij je te hebben omdat een paar bekende vissers dat ook niet doen.
In dien je de kieuwgreep goed beheerst en je ook in het bezit bent van een waadpak of lieslaarzen is de keuze aan jezelf.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Ik zie hier in een karper vijver vaak een man vissen op karper. Ik stond es te kijken bij die man en tot mijn verbazing zag ik geeen schepnet dus ik vroeg hem ben je je net vergeten. deze man begon te lachen en zei mij jongen ik heb geen net nodig en hij zei mij ik heb een betere manier ik vis met weer loze haken en ik onthaak ze nadat ik ze heb uitgedrild in het water. Wat is jullie mening hierop is dit werkelijk beter voor de vis.Als jullie me missen, ben ik vissen:
Reageer
-
Bij ons in de visclub is er iemand die steeds de karper met een kieuwgraap in zijn leefnet steekt ...dus w emoeten die is hard aanpakken...??visje visje kom uit water...www.vivoko.beReageer
-
hard aanpakken? ik denk dat die man erop te wijzen wat die allemaal aanricht bij de vis wel voldoende zal zijn. als die man doorheeft dat het echt niet goed is voor de vis en dat die er niet voor gebouwd is etc dat die man dan ook eerst wel even nadenkt voordat hij het een volgende keer doet. word al ook niet boos op die man als je het ziet gebeuren en zeg het gewoon rustig mischien is die er gewoon niet van bewust wat die allemaal wel niet doet bij die vis.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer