behulpzame personen...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

    #16
    ik heb zowieso een hekel aan als mensen achter me staan laat staan om me te helpen....
    wat helemaal fantastisch is, die gewone wandelaars met die ..... honden die dan veelal niet aangelijnd zitten omdat het toch natuur is.... als ze al niet aan je voer zitten, piesen ze wel over je spullen en nog geen eigenaar gezien die excuses aanbiedt of de hond gewoon aan de lijn legt. doen overigens ook gewoon alsof ze niets zien.
    2 weken geleden tijdens een wedstrijd mijn lijn aan t uitlopen, kwam er zo'n dolle hond met een rotvaart doorheen rennen, feeder van de steun, lijn zat overal om de hond, man man, en dan hoor je heel in de verte, foei kasper....

    tja... rare jongens, die nietvissers..
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

    Reageer

    • Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

      #17
      Precies, om nog over honden maar te zwijgen........

      Ik heb er voorgoed een hekel aan, vooral dankzij het feit dat ik in het verleden regelmatig lastiggevallen werd door onaangelijnde golden retrievers of dobbermanns....
      Ze vreten mijn voerbak onherroepelijk leeg of ze jagen mij angst aan

      We gaan aardig offtopic, honden zijn geen behulpzame mensen
      Greetz,
      Jan Broess

      www.devaartposcar.nl

      Reageer

      • hopjesvla
        Met enige kennis...

        • 26-03-2009
        • 353
        • hazerswoude

        #18
        Haha het is wel offtopic maar het is ook zeker een punt waar veel vissers wel eens mee te maken hebben gehad. ik was een tijdje trug aan het vissen op zeelt met frolic's (hondenbrokken) en ik zat even niet op te letten op honden want ik had beet. hoor ik wat geritsel achter me staat een hond me zakje met frolic's leeg te eten. dus ik vroeg aan de persoon die de hond uitliet of die niet wat beter op zijn hond kon letten begint die toch tegen me te tieren dat ik zelf op moet letten...
        altijd leuk die vriendelijke mensen

        Reageer

        • Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

          #19
          Het word pas leuk zodra je vismaat met een gebogen hengel brullend achter je een hond staat te drillen
          Vissen is een hobby geen religie!

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #20
            Paar weken geleden bij mij tijdens een wedstrijd ook een hond het water in, gelukkig op het eind van de wedstrijd. Als je met zo'n beest langs een wedstrijdparcours loopt en je weet dat ie graag zwemt dan ben je echt stom dat je zo'n beest niet korthoudt. Jaren geleden viste ik ook eens met een korst op karper. Een retriever sprong bij mij het water in, op mijn onderlijn en ja hoor ik had 2 tellen een hond beet. Ik greep meteen mijn hoofdlijn om de rest van mijn materiaal te sparen, waardoor de onderlijn van 25/100 meteen brak. Dus het baasje zal later tijdens het aaien op de bank ofzo wel een Fox serie 2 haak in de rug gevoeld hebben. Dat stomme beest merkte er niet eens iets van, zo hyper zijn die beesten als ze water zien.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3499
              • Asten

              #21
              IK was gisteren in onze vijver aan het viisen liet iemand 3 honden in het water zwemmen.
              Ze kwamen natuurlijk alle drie uit het water waar ik aan het vissen was.
              Als je bij ons aan de vijver komt staan er grote borden dat honden aangelijnd moeten blijven maar ja
              lezen is moeilijk.
              Groeten

              Frank

              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

              Reageer

              • The Frisian Viking
                NHSF Erelid
                • 27-06-2006
                • 5454
                • Feânwalden

                #22
                Hallo Frank weet je het wel zeker dat het gewone straathonden zijn en gee ZEEHONDEN
                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                ik knibbelje foar gjin ien

                The Frisian Viking

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3499
                  • Asten

                  #23
                  Viking,

                  Ze waren wel groot :



                  Van deze jongens en dan schrik je wel even als er drie naar je bakje pellets komen.
                  Ook mijn zoontje was er helemaal niet blij mee.
                  Nee dan maar liever zeehonden :


                  Maar die heb ik er nog niet gezien !
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  • karper-lars
                    herstartend karper visser

                    • 29-06-2009
                    • 45
                    • Hendrik Ido Ambacht

                    #24
                    Dat heb ik afgelope donderdag ook gehad. Ik was aan het vissen en ik had een flinke karper aan de lijn. Een behulpzame man die ik ook regelmatig heb zien vissen bood zijn hulp aan. Zo gezegd zo gedaan. Helaas brak mijn net op het verbindingsstuk van de steel en het net. Ik was dus onzettend kwaad, maar de man heeft het goed gemaakt door op zijn knieën te gaan, en zo met alleen het net de vis te landen. Achteraf bleek dat mijn steel aan de binnenkant geroest (ik wist niet dat dit kon?) was. Ik heb de man dus ook vriendelijk bedankt, en ik ben zaterdag gelijk een nieuw schepnet wezen kopen. In het vervolg doe ik het wel alleen. Bedankt, maar nee bedankt.
                    Als je altijd zeker weet dat je wat vangt heet het geen vissen meer maar vangen.

                    Reageer

                    • Barbuspappa
                      PR 83 CM

                      • 26-05-2008
                      • 156
                      • Ede

                      #25
                      Fotootje maken

                      Als er iemand in de buurt is die zo behulpzaam is om even een kort filmpje te maken van je, wanneer je je karper op de mat hebt liggen, zorg er iig voor dat je scherp blijft



                      Gr,

                      Barbuspappa
                      ________________________
                      Shimano Catana Barbel Specialist
                      Shimano Aero GTE 8000C

                      Reageer

                      • DanGeSSS
                        Newbie

                        • 16-06-2009
                        • 43
                        • Arnhem

                        #26
                        Whaa.. Ja zorg ervoor altijd voor dat je Op let op je karper..
                        Met Vriendelijke Groet, Viktor

                        Reageer

                        • maarten197
                          Allround prutser

                          • 21-01-2009
                          • 98
                          • assen

                          #27
                          niet normaal dat ie in t water valt is ni erg maar dat de karper valt op de stijger voor je weet zijn ze vinnen gebroken zal zonde zijn.
                          Als jullie me missen, ben ik vissen:

                          Reageer

                          • DanGeSSS
                            Newbie

                            • 16-06-2009
                            • 43
                            • Arnhem

                            #28
                            Wat een Rotdag 1-7-09....... een vette 25 ponder spiegel aan de haak komt er zoon gek aan die gaat op mijn schepnet staan : Schepnet gebroken : Nu roep ik alleen maar nog Afstand houden ik wil me spullen heel houden . Hoe voorzichtig hij ook is een ongelukje zit in een klein hoekje
                            Met Vriendelijke Groet, Viktor

                            Reageer

                            • hopjesvla
                              Met enige kennis...

                              • 26-03-2009
                              • 353
                              • hazerswoude

                              #29
                              haha dat filmpje best grappig alleen ietsjes jammer dat de vis op de vlonder komt en niet op de mat.

                              Reageer

                              Working...