karper in haven

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • daan1990
    Newbie

• 08-07-2009
    • 1
    • bilthoven

karper in haven

beste allemaal,

ik ben hier nieuw op het forum en heb gelijk de eerste vraag,

We gaan over 2 weken er even tussen uit namelijk 2 weken naar lemmer. friesland dus.

uit het huisje kijken we zo het water op en aangezien ik fanatiek visser ben begon het al te jeuken toen ik de foto zag. Nou is mijn vraag ik vis meestal met piepers maar op de foto waren enkele boten te zien dus waarschijnlijk is het een soort van haven.

is het mogelijk om daar goed karper te vangen of is dit te onrustig.
    Ik heb alle tijd dan dus dacht zelf aan wat voerstekken en met behulp van pva omdat ik dan
    goed gericht kan voeren.

Ga ik zo goed op weg of hebben jullie nog andere tips??

Groetjes daan
  • spek
    Newbie

• 14-07-2009
    • 2
    • hellevoetsluis

nou als je een haven hebt betekent ook dat je een haven monding heb.
    in die haven monding is het overdags druk denk ik want snachts mag er denk ik niet gevaren worden.
    wat je dan gewoon doet is zo dichtbij mogelijk die haven monding proberen te komen want door elke keer die boten ontstaat er een gul.

maar overdag zou ik het niet proberen veel te onrustig.

Reageer

• DanGeSSS
      Newbie

• 16-06-2009
      • 43
      • Arnhem

Haha.. ik ga ook naar Friesland (over 4 weken ) Camping It Wiid. meestal in haventjes wel veel ook wel wat gevangen.
      (was een andere camping in friesland)
      Met Vriendelijke Groet, Viktor

Reageer

• Noel Gulpen
        Rutsekletser

• 11-10-2007
        • 450
        • Nieuwkuijk

Hey Dangesss,

Ben zelf een jaar of 3 geleden ook in it wiid geweest. heel mooi park, alleen op het park is het heel slecht vissen. De kleine slootjes tussen de huisjes zijn heel ondiep, er zwemt wel wat vis, maar ik raad je aan om op het park een kuipbootje met een motor te huren en de meren af te struinen. Daar vang je je helemaal het snot voor de ogen.

Groeten Noel
        Noel Gulpen

Reageer

• Ramon Ansing
          tsjah?
          • 27-06-2006
          • 760
          • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
          Hey Dangesss,

Ben zelf een jaar of 3 geleden ook in it wiid geweest. heel mooi park, alleen op het park is het heel slecht vissen. De kleine slootjes tussen de huisjes zijn heel ondiep, er zwemt wel wat vis, maar ik raad je aan om op het park een kuipbootje met een motor te huren en de meren af te struinen. Daar vang je je helemaal het snot voor de ogen.

Groeten Noel
          Als hij op de camping zelf zit valt het mee dan kan je in de hooivaart of kruiswater vissen. Van 6 tot 9 is het beste daarna is het dikste gebeurt. Vlak tegen het schemer komen de halfwassen weer helemaal los en kan je erg veel vis vangen.

Zit je zoals noal zegt op het park in de huisjes dan kun je beter een bootje pakken en de meren op gaan. Kijk uit dat je niet over de vis heen gaat vissen, 4 delen tegen de rietkraag. Je krijgt dan toch wel een beetje het denemarken gevoel...
          suc6

Reageer

• DanGeSSS
            Newbie

• 16-06-2009
            • 43
            • Arnhem

Haha. we hebben een Bungalow zelf 2 boten dus huren nee zonden van me geld .
            We zitten aan dat grote stuk meer. Ze zeggen dat er veel vis zit. en dan daar vissen met de ''Bolie'' of de
            '' Pop-up'' ?

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Uhhhhh karper is daar erg lastig te vangen de heren hebben het over de brasem en blankvoorn.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Ramon Ansing
                tsjah?
                • 27-06-2006
                • 760
                • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door DanGeSSS
                Haha. we hebben een Bungalow zelf 2 boten dus huren nee zonden van me geld .
                We zitten aan dat grote stuk meer. Ze zeggen dat er veel vis zit. en dan daar vissen met de ''Bolie'' of de
                '' Pop-up'' ?
                Ja die karper stokken kun je wel thuis laten, behalve de enorme hoeveelheid bootjes overdag is het erg moelijk vissen. Heb er zelf 4 x een sessie van 50 uur gedraaid en behalve een beste vracht brasem geen karper gezien. Nu zegt dat niet alles maar ga lekker feederen, met de stok of op snoekbaars want dat is er een stuk makkelijker. Het is tenslotte vakantie neem ik aan.

Reageer

• DanGeSSS
                  Newbie

• 16-06-2009
                  • 43
                  • Arnhem

Haha.. ja ik ga het daar gewoon proberen. ( nachts) en ook met de feeder !

Groet DanGeSSS

Reageer

Working...