Molens

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Quido
    pink floyd

    • 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door lolo
    Ik heb al verschilende molens in mijn handen gehad en geloof me ik ben niet makelijk voor mijn visspullen ze maken alles mee tot in het water aan toe voer er op .
    Nog net geen bruutus -)
    Maar shimano heeft me nooit laten barsten het blijft werken .
    Okuma en andere losse merken zal best goed zijn voor af en toe vissen .
    Maar als ze 2 keer per week gemiddeld op hun lazer krijgen kies ik toch voor een wat duurder molen .
    Ze gaan bij mijn gewoon onder de lauwe kraan even schoon spoelen klaar.
    Wel doe ik trouw 1 keer per 4 maanden of zo het dopje voor de olie er uit draaien en een paar drupjes olie er in dat is alles.
    Ik denk ook wel eens dat een molen net als een hengel bij je moet passen .
    succes
    waar gooi jij die olie dan in johnny? het dopje tegenover de slinger? ik dacht dat daar vet in zat, kun je daar gewoon olie bij gooien?
    groeten quido


    http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

    Reageer

    • Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

      #17
      Bij Shimanomolens wel, hebben ze niet allemaal. :-)

      Okuma kan ook best op de donder hebben hoor met die molens is niks mis mee.
      Zijn in iedere geval beter dan de goedkopere Shimanomolens.
      Vissen is een hobby geen religie!

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #18
        De nieuwste Shimano's (volgens mij alleen de wat duurdere) hebben zo'n easy maintenance port, erg handig zoals Quido zegt. Inderdaad zo'n 3x per jaar paar druppels afhankelijk van het gebruik, een feedermolen draait bijv. vaker binnen dan een karpermolen, hoewel het dezelfde molen kan zijn. Maar je moet er zeker niet mee overdrijven, omdat het molenhuis toch praktisch waterdicht is.
        Vroeger zat er een groot verschil in kwaliteit tussen de goedkope en dure Shimano's, tegenwoordig zijn ze allemaal van prima kwaliteit. Maar ik heb nog altijd liever dure 2e-hands Shimano's dan een goedkoper model of een ander merk.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

          #19
          Bij de stradic zit er onder de slinger een zwart schroefje daar doe je olie in ..Zit bij de molen als je hem nieuw koopt
          Groetjes
          Johnny

          Match
          Feeder
          Stok

          Reageer

          • lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

            #20
            De duurdere series van okuma zal nu ook beter zijn mijn ervaring met okuma is ook al weer ruim 5 jaar geleden .Dat word ook beter natuurlijj ,het is ook al een poos op de markt.
            Groetjes
            Johnny

            Match
            Feeder
            Stok

            Reageer

            • fpulles
              omgeturnd

              • 15-02-2008
              • 1260
              • Eindhoven

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door karper-lars
              Oke, ik kan namelijk nu van een neef van mij 2 molens over kopen. Het zijn molens van Okuma.

              De boXter BFX-40.

              Is er iemand bekend met deze molens?

              Mvg,

              Karper-Lars
              Ik advisser je om ze niet te kopen. Dat is echt prul. Ik ken ze. Koop idd. liever een 2e hands "merk"molen op marktplaats. Daar vis je gegarandeerd langer mee dan die boxters.

              Succes met je aanschaf.

              Frank
              oude hond kan ook trucjes leren

              Reageer

              Working...