Vis TV zegt weerhaak verboden? is dat zo? anders word ik gepakt op vissen met weerhaak voor Witvis:P
Vis TV zegt weerhaak verboden?
Collapse
X
-
in 2007 heeft de partij voor de dieren hier een motie voor ingediend bij de 2de kamer deze is toen afgewezen
mocht het wetgeving worden zal het eerst in de staatscourant moeten staan daar kan ik het niet vinden dus voorlopig geen zorgenBen nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
met vriendelijke groet arjan -
Bij grotere haken, voor karper en vooral snoek ben ik een voorstander van weerhaakloos vissen. Met witvis gebruik je levend aas dat zonder weerhaakje makkelijk van de haak kan kruipen. Verder til je kleine witvis, zoals voorn uit het water en als de vis dan spartelt dan valt ie zonder weerhaak sneller op de grond, wat vele malen slechter is dan een weerhaakje dat nauwelijks van invloed is op het onthaken.
Over een aantal jaar hebben we trouwens ook een verbod op lood.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Micro weerhaakjes zijn voor mij de beste oplossinge. O.a. Korda maakt karperhaakjes met hele nette mini-weerhaakjes. Ideaal! Geen weerhaak betekent gegarandeerd vis verspelen wanneer de lijn slapvalt bijv. bij een dril tussen de planten. Dus voor mij altijd een weerhaakje.
Groet, Pieter
Reageer
-
Een oudje van vroeger, toen er nog echt op aantal stuks gevist werd, en je gewoon 100 alvers in een uur moest pakken om mee te doen. Je weerhaakje dichtknijpen. Voordeel dat je snel kan onthaken en je aas gaat niet van de haak, wat bij een haak zonder weerhaak wel gebeurd. Het aas blijft achter het knobbeltje van de dicht geknepen weerhaak hangen.]Member of the Easterwood dreamteam.
Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Groeten,
PeBo.Reageer
-
Ik vis zelf ook erg veel met weerhaak loze haken, juist om het feit dat ik de vis niet zo erg wil beschadigen. Juist als ik op snoek/snoekbaars aan het vissen ben. Omdat een snoek vaak kunstaas in zijn totaliteit in 1 actie naar binnen probeert te krijgen haal ik daar de weerhaken vanaf. Ook als ik op karper vis, vis ik veelal zonder weerhaak en moet zeggen dat ik tot nu toe nog steeds geen vis gemist heb!http://www.visfreaks.nl
Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis
Reageer
-
Een snoek onthaken is vaak lastig genoeg met al die dreggen, daarom het liefst weerhaakloos. Alleen voor de doodaasvisserij vis ik met dreggen waarvan 1 haak een weerhaak heeft, omdat die het aas in gaat.
Misschien dat je in bepaalde gevallen de vis eerder zult verspelen in plantenrijke wateren, zoals Pieter als zei. Maar daar staat naar mijn mening tegenover dat een haak zonder weerhaak sneller/beter haakt, waardoor je alsnog minstens zo veel vis vangt. Ik heb het dan over de wat grotere haken, vanaf maat 10 ofzo. Bij kleinere haken geldt dat een stuk minder of het moet echt over het vissen op snelheid gaan.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer