Karpervissen in Frankrijk, changes needed?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tizzo
    karpervisser
    • 18-06-2006
    • 77
    • Winterswijk

Karpervissen in Frankrijk, changes needed?

Beste vissers,

Nu ik ook rond de leeftijd kom om een eigen autootje te kopen is het idee gekomen bij mij en een vismaatje van me om volgende zomer toch echt eens naar het karperland "Frankrijk" te gaan. We zijn van plan om daar op een meer te gaan vissen met vissen variërend van 20 pond tot aan enkele exemplaren van boven in de 40 pond. Het water is 7 hectare groot en ik heb gehoord dat de vissen er hard vechten.

Nu vis ik met mooie stokken (Fox Warrior Elite), met Daiwa Regal vrijloopmolens eronder. Ik vraag me af of ik deze combinatie moet veranderen. Voor mijn stokken vrees ik niet, maar is het misschien beter om aan een water als deze met wat zwaardere molens te gaan vissen?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Fox Stratos 12000E. Mijn Daiwa's zijn nog in goede conditie, dus als het niet nodig is wacht ik er zeker mee.

Dan nog de lijn die erop zit. Nu zit er 28/100 op van Cormoran. Een mooi lijntje met goede rek. Zou ik het aantal honderdste moeten vergroten? Of is een andere lijn beter voor een water als dit. Ik heb al van vele kanten gehoord dat de Technium lijn van Shimano super moet zijn.. maar misschien eens wat anders, misschien gevlochten?

Alle tips zijn welkom!
    Het maakt niet uit, groot of klein, als het maar een karper mag zijn.
Working...