maggot clip openen en sluiten

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eagle
    Piscem natere doces

• 13-07-2009
    • 165
    • leiden

maggot clip openen en sluiten

als feeder visser heb ik een vraag die ik maar hier plaats omdat jullie er misschien meer ervaring mee hebben

ik heb sinds kort de maggot clips van korda en wil deze gebruiken voor het vissen op grote brasem

gisteren voor het eerst geprobeerd deze clips (maat small) te gebruiken en dit viel tegen

ik ben gehandicapt en heb hierdoor in mijn rechterhand bijna geen kracht

normaal als ik vis en bijvoorbeeld wartels moet openen of sluiten doe ik dat met een onthaaktang of een punt tangetje
    dit levert bijna nooit problemen op

doe ik dit met de maggot clip dan verbuigd die en krijg ik hem niet meer dicht

ik begrijp dat jullie niet kunnen adviseren hoe ik ze open moet doen aangezien mijn situatie anders is
    maar als jullie tips of ideeen hebben hoe jullie het doen kan ik misschien voor mijzelf weer een aanpassing hierop maken
    Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
    met vriendelijke groet arjan
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Fox heeft hier de maggot tweezer voor, eem soort van plastic pincet. Dit vind ik alleen ook geen wondermiddel en ik weet niet of ze bij de Korda clips ook werken.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Ik gebruik die maggot clips van korda ook wel eens in de maten small en medium. Het blijft tobben, zeker met de small. Is het niet een ideetje om een mini-rondbektang te gebruiken, zoals deze:

Deze op de foto is een vrij grove maar er zijn ook heel fijne tangetjes beschikbaar. Mijn vader gebruikte deze tangetjes in de modelbouw, dus misschien eens in die richting zoeken.

MVG, Pieter

Reageer

• eagle
        Piscem natere doces

• 13-07-2009
        • 165
        • leiden

na veel proberen heb ik nu zelf de oplossing gevonden

die voor iedereen kan werken die dit een probleem vind

een injectienaald (te koop bij de apotheek)

na het vullen met made schuif je deze over het de punt van de clip heen
        hierdoor wordt de clip dus zo'n 8 cm langer en krijg je een hefboom om de clip makkelijk te sluiten
        werkt zelfs met de small versie van korda

moet nog wel even kijken of ik voor verschillende maten clips verschillende maten naalden nodig heb of dat ik het met een naald af kan

ps de naald kan je samen met de spuit ook gebruiken om extra dips in je boillie te injecteren

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Slimme en creatieve oplossing !

Reageer

• eagle
            Piscem natere doces

• 13-07-2009
            • 165
            • leiden

na jaren van verminerde kracht in mijn hand vind je voor allerlij problemen wel een oplossing en dus ook voor deze

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Deze oplossing klinkt op zich best goed, vergelijkbaar met een fleurnaald voor zeepieren en zagers. Ik weet niet of de naald sterk genoeg is en daarbij moet je uitkijken dat je niet uitschiet of dat de naald breekt. Zelf zou ik een een kleine tang gebruiken.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...