mega baars 50 cm

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
    • 347
    • maas

mega baars 50 cm

Een paar dagen gelden gingen ik en mn vismaat vissen[he logsich]
    nadat hij een paar mooi baarzen van c.a 30-35 cm had gevangen zag ik in mijn ooghoek visjes springen,ik met mijn spinnertje [die ik toevallig bij me had]eigelijk met een beetje ongeloof , omdat na vele keren nog niks had gevangen zelfse geen teken van leven op de spinners.
    Maar die dag was net iests anders ik voel na een paar meter spinneren enorme rukken aan me hengel[zoals een snoekaanbeet] , en in tegestelling tot de andere baaarzen kwam deze niet boven
    afijn na een paar minuten lag hij op de kant en benaderde 50 cm heel ding[49.5 dag ik]
    en die stekels waren net brijnaalden.

|Hoe ik ze heb gevangen:
    met een spinnnertje net iets groter dan de baars spinnertjes maar ook niet zo groot als een snoek spinner[klinkt een beetje vaag niet??] en eventueel een worm daaraan
    en als je je kansen wil verbeteren maak een lokvoer met veel verknipte wormen erin en afentoe voeren met een reepje voorn/zeevis/GRONDEL[je trekt dan allerlij andere roofvissen ook aan, en ook natuurlijk paling dat ook een roofvis is]

als er nog vragen zijn en/of je hebt zelf ook een groote baars gevangen zet dan je verhaal in deze discussie neer

Groetjes speciman
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Heb je geen foto ??
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Jimme
      Komt net kijken

• 30-08-2009
      • 56
      • Zeewolde

1x een vis vangen betekend niet gelijk dat je een nieuwe "methode" van vissen hebt uitgevonden, maar als nog van harte met je vangst..

Reageer

• speciman
        zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
        • 347
        • maas

dat zeg ik ook niet jimme , er zullen altijd weer nieuwe methodes en materiaal blijven komen komen, en met doodaas[redegroot stuk] kanje op de rivier missdchien nog wel veel grotere vangen.
        en reijntjes ik had geen digitale camera maar wel een wegwerp camera bij me dus eersat nog laten ontwikkelen en scannen[dat kan nog wel effies duren nog 23 foto/s over ]

Reageer

• Jimme
          Komt net kijken

• 30-08-2009
          • 56
          • Zeewolde

Voor zover ik weet worden ze niet veel groter dan 50 cm.

Maar stel, je vist met een stukje brood, lokvoer, alles, en je vangt een snoek(je)

Betekend dit dat je op Snoek moet gaan vissen met brood? Wil niks afzeiken, maar voor hetzelfde geld gooide je met geluk een plug voor diezelfde baars z'n gezicht, als hij aan het jagen is heb je grote kans dat hij wel interesse toont, en eventueel "toeslaat"

Ben benieuwd naar de foto's.

Reageer

• Bollekneiter
            Met enige kennis...

• 11-02-2010
            • 479
            • Amsterdam

om mijn lange verhaal kort te maken: " .. "

Reageer

• speciman
              zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
              • 347
              • maas

nogmaals jimme ikzeg niet dat dit de methode is om grote baars te vangen , ik deel alleen dit mee aasn jullie in de hoop dat jullie ook verhalen over groote baarzen[of andere vissoorten]hebben en er een leuke topic van kunnen maken
              je kan met allerly methodes vis vangen de een werkt dan beter dande ander en andersom , bevoorbeeld kan je met shadjes
              grote snoekbaars en baars vangen ,maar het kan net zo goed zijn dat je na uren kanticalen[als VOORBEELD]niks vang en er effies een plug op zet en je inees een mega snoekbaars op vangt
              dat is ook de spanning van het vissen ze weet nooit[helemaal]zeker wat je zult vangen

Reageer

• rovertje
                Maas & Waaler

• 18-06-2008
                • 293
                • 2e Krib

Als ie net zoveel foto's heeft als die ***smileys heeft ie foto's genoeg.
                Wat zijn dat verrekte irritant die dingen, mag ik vragen hoe oud je bent?
                Allrouder?!!!!???????

Reageer

• lars656
                  Newbie

• 22-05-2010
                  • 44
                  • Capelle

rovertje hij is 13 of 14 ikke vis vaak met hem xD beetje groote mond heeft die he xD hij leert het meeste van mij en dan slooft die zig uit voor andere mensen soort van hij moet alles beter weten daarom vis ikke nu niet meer met hem
                  dus laat hem ***len want hij moet altijd zijn gelijk hebben

Reageer

• The Frisian Viking
                    NHSF Erelid
                    • 27-06-2006
                    • 5454
                    • Feânwalden

Ik heb denk ik zo`n 12 jaar geleden eens gevist op een vakantie park in Chaam, ik ving daar ontzettend veel ( meer als 100 ) karpers in die vakantie en daar ving ik ook een baars van 55 cm.
                    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• speciman
                      zo kalm als een zalm

• 07-05-2010
                      • 347
                      • maas

ze zijn wel ineens een stuk sterker dan he , lijkt net alsof je een snoekie van pakweg 60 cm eraan hebt, maar heb je misschien daar een foto van frisian??

Reageer

• The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5454
                        • Feânwalden

Jammer genoeg niet specieman, heb alleen foto`s van die karpers ergens maar vraag me niet waar.

Ik weet wel het was een park met van die Iglohuisjes met drie vijvers 2 kleine en 1 grote
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Amadeus
                          Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

Zo heb ik onlangs gezeten ergens achter meedhuizen, een pracht witvisstek maar wilde niet bijten.
                          Wat wel wou bijten ( notabene op de zelfde stek ) waren 2 snoekjes, één van 79 en één van 110.
                          Geen wonder dat de witvis niet los wilde komen.

Maar eh, van harte met je baars van 50cm, een pracht exemplaar.
                          En maakt niet uit hoe en van wie je het leert.
                          Ook degene waarvan jij het van leert heeft het ook moeten leren.
                          Laten we mekaar hier niet gaan afplassen, ongeacht hoe jong ( of oud ) je ook bent.
                          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

Working...