Ik wou dat ik eens een metersnoek zal vangen, hopelijk dat deze winter iets minder ijs brengt
Mijn eerste Nederlandse snoek
Collapse
X
-
-
Reageer
-
Reageer
-
-
Hechtjager das een grote vis en zeer slank en model torpedo.
Dat doe je zeer goed en zeker voor je eerste snoek in NL. Ik kom niet verder als de 94 centimeter en das me monsterlijk genoeg liever kleiner dan groter.Als jullie me missen, ben ik vissen:
Reageer
-
Ik deel ze altijd in 2 categorieeën.
Een jager en een staander.
Een jager is slank/ dun gebouwt.
En een staander, dik stevig met hangbuik.
Heeft meer te maken met het type water en de daarbij behorende voedsel aanbod.
De meeste die ik hier vang zijn van die iele lange dunne snoeken.Reageer
-
Ok daar heeft het mee te maken. Een jager is ook sterker zeker?
Ik vis wel es bij jou in de buurt in het Winschoterdiep tussen heiligerlee en scheemda in en dat is mij dus ook op gevallen dat ze daar zeer slank zijn en zelfs in de wintermaanden.Als jullie me missen, ben ik vissen:
Reageer
-
-
Ik heb hier twijfels bij hoor. Zou een jager niet meer prooivis tegen komen en dus meer kunnen eten en stevig worden.Ik deel ze altijd in 2 categorieeën.
Een jager en een staander.
Een jager is slank/ dun gebouwt.
En een staander, dik stevig met hangbuik.
Heeft meer te maken met het type water en de daarbij behorende voedsel aanbod.
De meeste die ik hier vang zijn van die iele lange dunne snoeken.
Zou een luie staander niet zo weinig prooivis tegen komen dat ze dun blijven.Als je dan toch wil vissen, doe het dan met echte hengels!Reageer
-
Ik vind er wel een kern van waarheid in zitten. Overvolle kanalen of vijvers die staanders doen de bek open en pakken wat er te pakken valt. De jagers in grote kanalen die volop gebruikt worden door scheepsvaart en honderden km lang zijn moeten veel zwemmen voor ze iets te eten vinden. In de kanalen waar ik dunne snoeken ving moet ik altijd moeite doen voor een paar redelijke aasvisje te vangen misschien klopt dit wel wie zal het zeggen moeder natuur?Als jullie me missen, ben ik vissen:
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer