snoeken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
    een takel kun je zelf in alle gewenste combinaties maken, immers je maakt ze zelf
    ooowww nu weet ik ook wat meer zie
    Wie vist, die vangt!

Reageer

• Pieter Stam
      -
      • 11-10-2002
      • 2882
      • NL

Oorspronkelijk geplaatst door yannik
      kan het ook met 1 haak zonder anderen ?
      Kan wel, maar hét voordeel van een takel is dat je bij een aanbeet direct aan kan slaan. Sterker nog... Direct aan MOET slaan. De snoek zit dan altijd voorin de bek gehaakt. Misschien zitten er wel twee dreggen vast, maar een goed voorin de bek gehaakte snoek kun je met een stevige (onhaak) tang uitstekend onthaken.

Met een enkele haak mis je veel meer aanbeten omdat de kans groot is dat de enkele haak nog buiten de bek van de snoek hangt. Als je langer wacht met aanslaan mis je minder aanbeten maar is de kans dat de haak geslikt wordt veel groter. En dat is absoluut niet de bedoeling!!!

Zeker grote aasvissen kun je beter aan een takel hangen. Meestal bestaan deze takels uit een enkele haak met 1 of 2 dreggen. Zo kun je ook met grote aasvissen snel aanslaan zónder dat je een snoek verpeeld en zónder dat je een snoek beschadigd.

Gr. Pieter

Reageer

• jeroenk
        zolang er geen ijs ligt..
        • 27-12-2005
        • 1490
        • Oldebroek

wij visten in een poldersloot met een staaldraadje van 70cm met aan de ene kant een lusje, en de andere kant haak 5/0. dat is dus zon lompe zeehaak.
        mbv. een aasnaald trek je de lus door de bek van de aasvis, tot de achterste vin naarbuiten. nu hangt de vis dus op de kop aan de lijn.
        we hadden hierme haast nooit missers, de snoek grijpt de vis immers met de kop eerst.

Reageer

• Sido
          Sportvisser
          • 06-09-2005
          • 801
          • dorpje aan franekervaart

doe mij maar een plug, veel simpeler
          Sido
          ____
          HSV: De Deinende Dobber

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

Sido heeft'm door. En het is nog veel leuker ook. En je houdt jezelf warm door in beweging te blijven. Dat kun je natuurlijk ook nog gaan doen Yannick!

Pluggen doe ik regelmatig in de winter. Als de karper en de zeelt het niet meer zo goed doen.
            Het is heel gemakkelijk. Neem een stevige spinhengel, een gevlochten lijn of een stevige nylonlijn, een stalen onderlijn van ±30 cm en een goede plug en je kunt heel leuk en gemakkelijk een aantal snoeken vangen. Kwestie van inwerpen binnendraaien en een paar meter verder lopen en opnieuw inwerpen... enz. enz. enz. Zoek de plekjes op waar snoek vaak ligt te wachten op een prooi bijv. bruggetjes en steigers. Dan zul je (bijna) altijd wel wat vangen.

Tip: een plug die gemakkelijk vist én goed vangt is de Shakespeare Big S.

Gr. Pieter

Reageer

• jeroenk
              zolang er geen ijs ligt..
              • 27-12-2005
              • 1490
              • Oldebroek

om eerlijk te zijn, ik ging ook veel vaker spinneren. een zelfgemaakt tandemspinnertje, echt groten ving ik er niet aan, maar 3 snoeken van 75cm zijn net zo leuk als 1 van een meter denk k.

Reageer

• yannik
                De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                • 694
                • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                Sido heeft'm door. En het is nog veel leuker ook. En je houdt jezelf warm door in beweging te blijven. Dat kun je natuurlijk ook nog gaan doen Yannick!

Pluggen doe ik regelmatig in de winter. Als de karper en de zeelt het niet meer zo goed doen.
                Het is heel gemakkelijk. Neem een stevige spinhengel, een gevlochten lijn of een stevige nylonlijn, een stalen onderlijn van ±30 cm en een goede plug en je kunt heel leuk en gemakkelijk een aantal snoeken vangen. Kwestie van inwerpen binnendraaien en een paar meter verder lopen en opnieuw inwerpen... enz. enz. enz. Zoek de plekjes op waar snoek vaak ligt te wachten op een prooi bijv. bruggetjes en steigers. Dan zul je (bijna) altijd wel wat vangen.

Tip: een plug die gemakkelijk vist én goed vangt is de Shakespeare Big S.

Gr. Pieter
                oow ja eigenlek lijkt me dat nog het simpelste en het leukste maar als ik dan beet heb met een plug moet ik dan ook direct aanslaan?
                Wie vist, die vangt!

Reageer

• Sido
                  Sportvisser
                  • 06-09-2005
                  • 801

meestal zit ie in 1 keer wel vast, hij bijt en dan zwemt hij weg dus eigenlijk slaat hij zichzelf al aan. Gewoon spanning op de lijn houden.
                  Sido
                  ____

Reageer

• yannik
                    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                    • 694
                    • Geraardsbergen

owke, thanks buddy
                    Wie vist, die vangt!

Reageer

• Pieter Stam
                      -
                      • 11-10-2002
                      • 2882
                      • NL

Oorspronkelijk geplaatst door yannik
                      oow ja eigenlijk lijkt me dat nog het simpelste en het leukste maar als ik dan beet heb met een plug moet ik dan ook direct aanslaan?
                      Ik geef altijd direct een korte tik met de hengel zodra ik iets voel. Ook als ik twijfel of als ik bijna zeker weet dat het vuil is. Het gebeurt namelijk wel eens dat een snoek (schuin) vanachter heel rustig de plug aanvalt. Dan voel je bijna niet dat je een aanbeet hebt. Of soms lijkt zo'n aanbeet erg veel op vuil aan de haak. Het aantikken zodra je wat voelt moet je even in de vingers krijgen. Als je regelmatig met de plug vist wordt het vanzelf een automatisme en een reflex. Je mist absoluut minder aanbeten wanneer je aantikt na een aanbeet. Proberen dus..... !
                      Oh ja nog een voordeel van pluggen is dat je geen aasvissen hoeft te vangen of kopen!

MVG,
                      Pieter

Reageer

• Sido
                        Sportvisser
                        • 06-09-2005
                        • 801

En als je houd van soms wat creatief zijn, kun je ook zelf je kunstaas maken. Is niet zo moeilijk, gewoon even bij google lure building of iets in die richting en dan krijg je zo hele uitleggen om bijv pluggen te maken.
                        Sido
                        ____

Reageer

• yannik
                          De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                          • 694
                          • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
                          Ik geef altijd direct een korte tik met de hengel zodra ik iets voel. Ook als ik twijfel of als ik bijna zeker weet dat het vuil is. Het gebeurt namelijk wel eens dat een snoek (schuin) vanachter heel rustig de plug aanvalt. Dan voel je bijna niet dat je een aanbeet hebt. Of soms lijkt zo'n aanbeet erg veel op vuil aan de haak. Het aantikken zodra je wat voelt moet je even in de vingers krijgen. Als je regelmatig met de plug vist wordt het vanzelf een automatisme en een reflex. Je mist absoluut minder aanbeten wanneer je aantikt na een aanbeet. Proberen dus..... !
                          Oh ja nog een voordeel van pluggen is dat je geen aasvissen hoeft te vangen of kopen!

MVG,
                          Pieter
                          also thanks buddy
                          Wie vist, die vangt!

Reageer

• Sido
                            Sportvisser
                            • 06-09-2005
                            • 801

ben je je engels aan het oefenen?
                            Sido
                            ____

Reageer

• yannik
                              De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
                              • 694
                              • Geraardsbergen

nee, eigenlek niet maar als ik het in het frans schrijf verstaat toch niemand me. vandaar...
                              Wie vist, die vangt!

Reageer

• Sido
                                Sportvisser
                                • 06-09-2005
                                • 801

je ne compres pa ofso toch? Maar denk je er over om zelf een keer kunstaas te maken? ik weet wel een paar sites die wil ik je wel sturen in een pbtje.
                                Sido
                                ____

Reageer

Working...