Vangst van metersnoek

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Pieter alleen mijn vismaat mag zich bemoeien met mijn vis.
    Vis ik alleen, iets wat ik het liefste doe, dan laat ik niemand de vis landen, vasthouden, neerleggen, fotograveren of wat dan ook.

Ook mijn vismaat heeft maar te wachten tot ik zeg dat hij het net op kan halen, ik dirigeer de vis wel met de kop tegen het spreidblok.

Net wat je zegt goedbedoelde hulp of adviezen hebben vaak een andere afloop dan je zelf zou willen.

Talk to my rod I am fishing. :-)
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Steffanewouds
      Newbie

• 20-09-2006
      • 9

Ja pieter daar heb je achteraf voor 100 % gelijk in.. maar ik ga zaterdag met 5 vrienden van me vissen.. en die snoeken al een jaar of 4.. dus die kunnen me wel anders uitleggen en idd.. in de kieuw pakke en bij de rug ondersteune(buik)

ik snap he tprobleem

maar nu genoeg daarover

nu de vis zelf

Reageer

• Steffanewouds
        Newbie

• 20-09-2006
        • 9

Ja dat klopt.. ik heb gister ook van 8 uur 's morgens gevist tot 5en en we zaten op de stek van iemand ofzo beweerde een voorbijganger.. Toen ging hij de politiebellen En ging hij tegen ze zeggen dat we geen vergunningen hadden Politie kwam en we hadden allemaal een vergunning Maar die man bleef maar doorzeiken over wat we allemaal foutdeden.. Een vriend van me ving precies op dat moment een snoek.. Die man ging hem helpen maar trok bijna dat beest uit elkaar Echt een debiel.. Politie heeft de arme man meegenomen naar het bureau voor verhoorr

vervolg komt nog

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Ben benieuwd!

Reageer

• Dylan
            Smits =D
            • 17-04-2006
            • 90
            • Sliedrecht

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Stam
            Ow ja.... dat had ik nog toe kunnen / moeten voegen. Kleine snoek (tot ± 50 cm) kun je beter niet met de kieuwgreep pakken. Bij deze kleine vissen is de nekgreep veel handiger en sneller. Of gebruik maar twee vingers, als je toch de kieuwgreep doet.

Stefan, van fouten leren we. Dat blijkt wel uit je reactie.

Ik hoop dat door de uitleg iedereen op de juiste manier met snoek om zal gaan. Want dat is toch wel ons doel. Na de vangst een vis terugzetten met zo weinig mogelijk beschadigingen. Mag ik hopen......................

Nog één tip. Je kent het wel. Willekeurige omstanders willen helpen met bijv.: hengel beethouden, vis uit het water scheppen / pakken, hand over de ogen van de vis leggen, enz., enz.. Veel van deze omstander DENKEN dat ze verstand van vissen hebben en bieden hulp aan, maar vaak blijkt het tegendeel. Ik weiger daarom tegenwoordig (bijna) standaard elke vorm van 'hulp'. Het is me namelijk te vaak gebeurd dat ik achteraf spijt heb gehad van de deze 'hulp'.

MVG,
            Pieter
            Ik denk hetzelfde, aangezien die ervaring die we gehad hebben. Tegenwoordig heb ik echt gewoon een hekel aan mensen die blijven kijken en zeggen wat je anders moet doen. Vrouwen zeggen dan meestal: `aaahh, dat is toch zielig voor die vis' Dan denk ik bij mezelf; nou dan ga je toch weg.

Dus toeschouwers (op enkele uitzonderingen, Pieter )
            Vissen ,vissen, vissen en nog eens vissen

P.R. Karper: 24 pond
            P.R. Zeelt: 51 cm.

Reageer

Working...